• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Så mycket bättre 2016

Jonaz

Rolex
Så mycket bättre, det bästa svensk tv har att erbjuda.
Just nu är följande klara:
Freddie wadling
Jill Johnsson
Danny saucedo
Lisa Ekdal
Tommy Nilsson
Magnus Carlsson

Frågan är:
vem blir sista artisten. ( de brukar ju vara sju )
Jag tänker kvinna. Yngre. Förmodligen hip-hop r/b

Mitt förslag: Silvana Imam.

Jag är jättenyfiken hur du tänker. Gärna med motivering.

Extra uppgift för högpresterande.
Vad har deltagarna för klockor?
 

Reize

Omega
Det bästa svensk tv har att erbjuda?

Varenda säsong, varenda avsnitt är stöpt i samma förutsägbara gamla sentimental-TVform och de medverkande tvingas in i samma rollstereotyper år efter år. Till exempel: Den streetcreddiga hiphop-artisten med invandrarbakgrund som skall överraska stugorna med att visa sin folkliga och mjuka sida (seriöst, Ken Ring, en gång i tiden rappade du om att våldta kungahuset, nu rörs du till tårar så fort du får skrapa Triss i nyhetsmorgon). Den generiska skräppop-artisten som på nått krystat vis skall försöka få sina massproducerade hits att framstå som personliga och betydelsefulla (Danny Saucedo, någon?). Och så allas favorit, GAMLINGEN, som alla skall se upp till som någon slags genial mästare enbart på grund av deras ålder, trots att de aldrig i sina liv skrivit en låt (Sylvia Vrethammar och Taube) och som skall "chocka" tittarna och de andra artisterna med att de minsann också varit unga och galna en gång i tiden ("VAAA, har det där gamla russinet knullat runt?!").

Och så den där känslomässiga inflationen när dom lyssnar på varandras låtar. Så fort typ fucking Orup plinkar fram någon trött dussin-cover så skall upphovsmannen prompt röras till tårar, flyga upp och krama ihjäl vederbörande och dränka dem med tacksamhet.

Men uppseendeväckande att de dragit dit Wadling. Sist jag hörde kunde han knappt gå och är (ännu mer än vanligt) ett psykiskt vrak efter att hans hem brann ner. Men programmet är kanske inspelat innan det skedde. Svår att ha att göra med i tv är han, i alla fall.
 
Wadling - Kan bli lysande, kan också bli "lyteskomik" beroende på form.
Jill - Kommer bli bra utan att överraska.
Danny - Meh!
Tommy - En, iaf tidigare, av Sveriges bästa röster.
Magnus - Ser jag fram emot trots tvivelaktiga fotbollssympatier.
Ekdal - Hatar verkligen den människan av hela mitt hjärta. Totalt värdelös sångerska och dessutom den i särklass otrevligaste personen jag har haft det tvivelaktiga nöjet att jobba ( ljud och ljus ) med.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Haha blandade visst ihop "Så mycket bättre" med "Så ska det låta". Tänkte vad fan är det för forum jag hamnat på egentligen. Men "Så mycket bättre" är ju faktiskt rätt bra underhållning :)
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Vet du hur folklig man blir om man är med i Så mycket bättre eller? Är han med så kan jag lova att han inom ett år står och sjunger "Teddybjörnen Fredriksson" med Kalle Moreus i Så ska det låta!
Han har ju precis kommit ut med att han inte har "hatet" för att "fronta" kartellen och att han ska följa rätt spår för sin Gud...
 
  • Like
Reactions: PCB

demondave

Rolex
Wadling har gett mig min häftigaste musikupplevelse. Alltså, Creep live en av hans bra dagar är det sjukaste jag varit med om. Håret reste sig på armarna, rysningar i hela kroppen, massiva fysiska vällustsreaktioner. Flow my ashes med Frida Snäll i Cobra är också helt sinnes.

Han kan som få. Och sen Danny, snacka om högt och lågt musikaliskt. Han kan.. Well, han ser bra ut. Mår uppriktigt illa när han öppnar käften.

Återstår att se om man pallar se det.
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Det bästa svensk tv har att erbjuda?

Varenda säsong, varenda avsnitt är stöpt i samma förutsägbara gamla sentimental-TVform och de medverkande tvingas in i samma rollstereotyper år efter år. Till exempel: Den streetcreddiga hiphop-artisten med invandrarbakgrund som skall överraska stugorna med att visa sin folkliga och mjuka sida (seriöst, Ken Ring, en gång i tiden rappade du om att våldta kungahuset, nu rörs du till tårar så fort du får skrapa Triss i nyhetsmorgon). Den generiska skräppop-artisten som på nått krystat vis skall försöka få sina massproducerade hits att framstå som personliga och betydelsefulla (Danny Saucedo, någon?). Och så allas favorit, GAMLINGEN, som alla skall se upp till som någon slags genial mästare enbart på grund av deras ålder, trots att de aldrig i sina liv skrivit en låt (Sylvia Vrethammar och Taube) och som skall "chocka" tittarna och de andra artisterna med att de minsann också varit unga och galna en gång i tiden ("VAAA, har det där gamla russinet knullat runt?!").

Och så den där känslomässiga inflationen när dom lyssnar på varandras låtar. Så fort typ fucking Orup plinkar fram någon trött dussin-cover så skall upphovsmannen prompt röras till tårar, flyga upp och krama ihjäl vederbörande och dränka dem med tacksamhet.

Men uppseendeväckande att de dragit dit Wadling. Sist jag hörde kunde han knappt gå och är (ännu mer än vanligt) ett psykiskt vrak efter att hans hem brann ner. Men programmet är kanske inspelat innan det skedde. Svår att ha att göra med i tv är han, i alla fall.

haha, bra skrivet - håller med! Var lite coolt typ första säsongen, September o Petter o gänget var fan kul. Sen verkligen dyngsäsong efter dyngsäsong med någon liten ljusglimt, som gammalt Reeperbahn/Olle fan var det både intressant och sorgligt att se hjälten.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Hyfsat intressant line-up tycker jag.

När jag läste Magnus Carlsson var jag först rädd för att det skulle vara dansband/disco-Magnus. Träigare artist får man leta efter... Var på en företagstillställning för 1/2 år sedan med han som "underhållare". Sämre än något trött After-Ski band jag nånsin sett! Sunkig sång, sunkigare låtar och noll pondus/utstrålning!

Weeping Willows-Magnus däremot kan bli kul! Sympatisk herre med ett bra fotbollshjärta oxå... :cool:

Kommer följa detta om inget annat kommer ivägen, typ.

Vem som blir Hip-Hop/RnB-deltagaren har jag ingen åsikt om. Har allt för dålig koll...
Men det vore väl kul med nån riktigt rocker nån gång? Eller kanske bara pinsamt...

Vad heter han, sångar'n i In Flames? Verkar ju vara en rätt reko/"normal" kille. Tänk er han framföra "Vem vet"... :p
Eller Joey Tempest? Han måste ju varit tillfrågad/tackat nej... Skulle väl bara bli massa trötta singer/songwriter versioner av de andras låtar iofs. Om han inte får ha John Norum med sig för lite sköna penta-riff.
 

Apansson

Torpare
Riktig skit-TV. Tråkigt att artisterna själva inte får välja vilken låt de vill sjunga... Förbannade skivbolag, åt helvete med att andra än artister äger upphovsrätten!
 

Måberg

Panerai
Som ni säger, mer rock behövs! Är ju inte direkt som att vi i Sverige har brist på dessa heller och några har ju redan varit med i "folkhems-tv" som körslaget osv så som Ralf Gyllenhammar från Mustasch och Joakim Cans från Hammerfall.

Edit; Tänk Papa Emeritus från "Ghost" i detta program haha. Givetvis "in character". Det vore nåt, googla om du inte har koll på denna herre ;)
 

Biffbert

Cartier
Som ni säger, mer rock behövs! Är ju inte direkt som att vi i Sverige har brist på dessa heller och några har ju redan varit med i "folkhems-tv" som körslaget osv så som Ralf Gyllenhammar från Mustasch och Joakim Cans från Hammerfall.

Edit; Tänk Papa Emeritus från "Ghost" i detta program haha. Givetvis "in character". Det vore nåt, googla om du inte har koll på denna herre ;)
Hahaha hade han ställt upp här hade jag varit redo att släppa Ghost för evigt
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Så mycket bättre, det bästa svensk tv har att erbjuda.
Just nu är följande klara:
Freddie wadling
Jill Johnsson
Danny saucedo
Lisa Ekdal
Tommy Nilsson
Magnus Carlsson

Frågan är:
vem blir sista artisten. ( de brukar ju vara sju )
Jag tänker kvinna. Yngre. Förmodligen hip-hop r/b

Mitt förslag: Silvana Imam.

Jag är jättenyfiken hur du tänker. Gärna med motivering.

Extra uppgift för högpresterande.
Vad har deltagarna för klockor?


Vad är detta för trams? Det bästa Svensk tv sänder är sport.
 

Måberg

Panerai
Hahaha hade han ställt upp här hade jag varit redo att släppa Ghost för evigt

Haha skulle det inte vara vackert att höra Papa tolka Tommy Nilsson? Eller att höra Wadling köra en cover på year zero? ;)
Skämt åsido så tror jag ju knappast att det nånsin blir aktuellt. Åtminstone inte förrän de officiellt går ut med vilka de är (som de förmodligen heller lär göra).
 

Biffbert

Cartier
Haha skulle det inte vara vackert att höra Papa tolka Tommy Nilsson? Eller att höra Wadling köra en cover på year zero? ;)
Skämt åsido så tror jag ju knappast att det nånsin blir aktuellt. Åtminstone inte förrän de officiellt går ut med vilka de är (som de förmodligen heller lär göra).
Djupt intresserad av en Jill Jonsson - Monstrance Clock...
Näää vi får hoppas att identiteten förblir hemlig, tappar en del av charmen annars
 

PCB

Audemars
Som ni säger, mer rock behövs! Är ju inte direkt som att vi i Sverige har brist på dessa heller och några har ju redan varit med i "folkhems-tv" som körslaget osv så som Ralf Gyllenhammar från Mustasch och Joakim Cans från Hammerfall.

Edit; Tänk Papa Emeritus från "Ghost" i detta program haha. Givetvis "in character". Det vore nåt, googla om du inte har koll på denna herre ;)
ghost?! jag fattar inte det bandet? poprock med satanistiska texter !
är gammal black/death lyssnare,blir det inte komiskt med denna teatraliska show i kombination av trallpoprocken dom spelar?
menar live å så?

har inget emot musiken ,men utspökningen ,tycker jag bara blir löjlig när musiken är så pass mjuk.

blev OT men annars helt rätt att mer rock behövs i alla program:cool:
 

Måberg

Panerai
ghost?! jag fattar inte det bandet? poprock med satanistiska texter !
är gammal black/death lyssnare,blir det inte komiskt med denna teatraliska show i kombination av trallpoprocken dom spelar?
menar live å så?

har inget emot musiken ,men utspökningen ,tycker jag bara blir löjlig när musiken är så pass mjuk.

blev OT men annars helt rätt att mer rock behövs i alla program:cool:

Absolut, det blir ganska "löjligt" vilket de själva är väl medvetna om, och det är enligt mig en stor del av charmen! Men på scen (speciellt inomhus) så blir det väldigt speciell upplevelse med rökelse, att de innan de går på scenen spelar kyrkomusik på latin och backdropen föreställer just kyrkofönster.
För övrigt ett förbannat bra liveband även rent musikaliskt, råder dig att försöka se dem nån gång!
 

PCB

Audemars
Absolut, det blir ganska "löjligt" vilket de själva är väl medvetna om, och det är enligt mig en stor del av charmen! Men på scen (speciellt inomhus) så blir det väldigt speciell upplevelse med rökelse, att de innan de går på scenen spelar kyrkomusik på latin och backdropen föreställer just kyrkofönster.
För övrigt ett förbannat bra liveband även rent musikaliskt, råder dig att försöka se dem nån gång!
asså det ska jag verkligen göra! ,förbannat unikt koncept dom kör,,är väl mer på pappret det känns lite lökigt:)
 

PCB

Audemars
rätt kul med folk (ickeRockers) som tycker ghost är trevligt ,,,som inte fattar innebörden i många av texterna:D
 

Chattras

Cartier
Som stor fan av Wadling tycker jag det är fantastiskt att han är med. Men jag är lite rädd för att det kan bli lite lyteskomik med tanke på det skicket han verkar vara i just nu.

Sen skulle jag troligtvis dö om Danny skulle ge sig på att tolka "The Freaks" av Cortex. Det är lite för helig mark för mig :). Här kommer en länk till er som inte vet vad det är. Lyssna och njut.
 
Topp