• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Så såg jag/vi ut för 15 år sedan eller mer...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Denna bild är tagen 16 augusti 1997, jag och en polare kör en liten Tour 97 med att åka runt nedre delen i vårt avlånga land. Vi spelar golf, krökar och har allmänt kul, här är det strax innan vi skall gå in på Ullevi för att se en av världens bästa artister genom tiderna uppträda. Jag pratar naturligtvis om Michael Jackson, är inte någon jätte fanatiker av han generellt, men att se han live är är något utöver det vanliga. Har faktiskt varit på samtliga konserter han har gjort i Sverige.

1988 så uppträdde han i Göteborg på Eriksbergsvarvet, otroligt coolt, var där med en dåvarande flickvän som inte ville stå så långt fram tyvärr. Men konserten ger mig rysningar fortfarande, så j... bra, har för mig att Criss Cross :D uppträder som ett av förbanden .

1992 på Stockholms Stadio, var här med några polare, åter igen, fan va GRYMMA lives han gjorde den mannen, vi står inte alls så långt ifrån stängslet längst fram, och jag är jag bara centimeter ifrån att fånga hatten han kastar ut över publikhavet, kan fortfarande gräma mig att jag inte tog den.

Och så, beträffande bilden jag och polaren kämpar oss längst fram i publiken och nu menar jag längst fram, vi har både ätit, jag har tagit någon öl, men polaren har druckit några fler. Här vet jag inte riktigt om jag kommer ihåg rätt, men vi måste ha ätit olika maträtter, då jag inte blir magsjuk. För det visar sig att min polare får magsjuka eller nått liknande, Hahaha, bara minuter innan konserten skall starta så måste han akut springa på muggen och skita. Haha...idioten ber mig följa med, men jag säger glöm det, så här 17 år sedan så har jag fortfarande inte något dåligt samvete över detta att jag inte hängde på min polare. Han var bra även denna gången, men inte i närheten av dom andra gångerna han var här i Sverige, det vill säga 1988 och 1992.

Ni behöver inte ha eller skriva er livs historia för att slänga upp en bild på er naturligtvis, var bara så att jag hittade denna bilden när jag städade runt lite lådor med papper och kommer ihåg bilden så jäkla väl. Klockan på armen var för övrigt min "Camel Trophy Diver", då jag hade lämnat min DJ på hotellet vi bodde på.

DSC_0542.JPG
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Det är ett uselt kort, men ett av få där min "fina" frisyr syns väl, och i en nittiotalsskjorta.
Fy Fan hur man såg ut.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Grävt lite till, denna bilden är ifrån Magaluf 1988, klockan på armen är en certina som jag sedan söp bort på en annan semester tyvärr något år senare. Tråkigt som fan då jag gillade den jäkligt mycket. Haha, fy faen va cool man var på den tiden tyckte man!

DSC_05461.jpg


Edit: En liten rolig anekdot jag kom på nu, var att jag alltid körde klockan på höger handen på den tiden. Kommer i fan inte ihåg varför jag bytte till vänster om jag skall vara ärlig.
 

hollow123

Rolex
Är det en gigantisk prilla du har bakat på bilden eller är det 3-påsar du har inne samtidigt? Af Sjodahl
Förövrigt en grym bild. Ska se om jag kan hitta en bild på hur chefig jag var som 8-åring
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Denna bild är tagen 16 augusti 1997, jag och en polare kör en liten Tour 97 med att åka runt nedre delen i vårt avlånga land. Vi spelar golf, krökar och har allmänt kul, här är det strax innan vi skall gå in på Ullevi för att se en av världens bästa artister genom tiderna uppträda. Jag pratar naturligtvis om Michael Jackson, är inte någon jätte fanatiker av han generellt, men att se han live är är något utöver det vanliga. Har faktiskt varit på samtliga konserter han har gjort i Sverige.

1988 så uppträdde han i Göteborg på Eriksbergsvarvet, otroligt coolt, var där med en dåvarande flickvän som inte ville stå så långt fram tyvärr. Men konserten ger mig rysningar fortfarande, så j... bra, har för mig att Criss Cross :D uppträder som ett av förbanden .

1992 på Stockholms Stadio, var här med några polare, åter igen, fan va GRYMMA lives han gjorde den mannen, vi står inte alls så långt ifrån stängslet längst fram, och jag är jag bara centimeter ifrån att fånga hatten han kastar ut över publikhavet, kan fortfarande gräma mig att jag inte tog den.

Och så, beträffande bilden jag och polaren kämpar oss längst fram i publiken och nu menar jag längst fram, vi har både ätit, jag har tagit någon öl, men polaren har druckit några fler. Här vet jag inte riktigt om jag kommer ihåg rätt, men vi måste ha ätit olika maträtter, då jag inte blir magsjuk. För det visar sig att min polare får magsjuka eller nått liknande, Hahaha, bara minuter innan konserten skall starta så måste han akut springa på muggen och skita. Haha...idioten ber mig följa med, men jag säger glöm det, så här 17 år sedan så har jag fortfarande inte något dåligt samvete över detta att jag inte hängde på min polare. Han var bra även denna gången, men inte i närheten av dom andra gångerna han var här i Sverige, det vill säga 1988 och 1992.

Ni behöver inte ha eller skriva er livs historia för att slänga upp en bild på er naturligtvis, var bara så att jag hittade denna bilden när jag städade runt lite lådor med papper och kommer ihåg bilden så jäkla väl. Klockan på armen var för övrigt min "Camel Trophy Diver", då jag hade lämnat min DJ på hotellet vi bodde på.


DSC_0542.JPG

Diggar dina jeans hängslebyxor och jeanskeeepa [emoji106]
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Denna bild är tagen 16 augusti 1997, jag och en polare kör en liten Tour 97 med att åka runt nedre delen i vårt avlånga land. Vi spelar golf, krökar och har allmänt kul, här är det strax innan vi skall gå in på Ullevi för att se en av världens bästa artister genom tiderna uppträda. Jag pratar naturligtvis om Michael Jackson, är inte någon jätte fanatiker av han generellt, men att se han live är är något utöver det vanliga. Har faktiskt varit på samtliga konserter han har gjort i Sverige.

1988 så uppträdde han i Göteborg på Eriksbergsvarvet, otroligt coolt, var där med en dåvarande flickvän som inte ville stå så långt fram tyvärr. Men konserten ger mig rysningar fortfarande, så j... bra, har för mig att Criss Cross :D uppträder som ett av förbanden .

1992 på Stockholms Stadio, var här med några polare, åter igen, fan va GRYMMA lives han gjorde den mannen, vi står inte alls så långt ifrån stängslet längst fram, och jag är jag bara centimeter ifrån att fånga hatten han kastar ut över publikhavet, kan fortfarande gräma mig att jag inte tog den.

Och så, beträffande bilden jag och polaren kämpar oss längst fram i publiken och nu menar jag längst fram, vi har både ätit, jag har tagit någon öl, men polaren har druckit några fler. Här vet jag inte riktigt om jag kommer ihåg rätt, men vi måste ha ätit olika maträtter, då jag inte blir magsjuk. För det visar sig att min polare får magsjuka eller nått liknande, Hahaha, bara minuter innan konserten skall starta så måste han akut springa på muggen och skita. Haha...idioten ber mig följa med, men jag säger glöm det, så här 17 år sedan så har jag fortfarande inte något dåligt samvete över detta att jag inte hängde på min polare. Han var bra även denna gången, men inte i närheten av dom andra gångerna han var här i Sverige, det vill säga 1988 och 1992.

Ni behöver inte ha eller skriva er livs historia för att slänga upp en bild på er naturligtvis, var bara så att jag hittade denna bilden när jag städade runt lite lådor med papper och kommer ihåg bilden så jäkla väl. Klockan på armen var för övrigt min "Camel Trophy Diver", då jag hade lämnat min DJ på hotellet vi bodde på.

DSC_0542.JPG
Kunglig bild
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Ja man var ju 19-20 bast, hade skägg tidigare än mina kompisar så man var ju tvungen att göra något bara för att retas, även om det såg för jäkligt ut :D
Klockan vetitusan vad det är faktiskt.
Jag.jpg


När jag letade efter bild så hittade jag en Aiya Napa film från ungefär samma år. Kul att man sparat sådant, blir något att visa för barnbarnen!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Bodde på Skiljebo slutet på 80-talet och hela 90. Uppväxt på Hammarby.

Ok! Är inte alls långt ifrån där jag bodde, spelade innebandy för Tomasgården väldigt länge. Dom höll till i tomskyrkan, hade flera polare runt skiljebo. En hetta Magnus Strand, någon annan hette Ronnie och är fortfarande en riktig VSK supporter, även bröderna Lönn. Min kusin bodde på Stentorsgatan ett stenkast från skiljebo, han hette Dennis Andersson.
 
Topp