• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Så Vilken klocka skulle ni välja...

Målarn

The Steak
då i denna prisklass?? Ca 200-250tkr, EN klocka inte flera!! Ni som hacka ner på Pateken så mycket nu vill jag se vad det finns för Finingar för dem pengarna ute beggat som nytt :D ?!?!
Helst ska det vara Guld men om någon löjligt vacker stålis dyker upp så varför inte ;)

Här är iaf 3st från AP jag skulle kunna tänka mig....

Nr 1

Gulgulds Chronograph
AP1_zpsc5d18124.jpg


Nr 2

Offshore i röd eller roséguld
AP2_zpsb25c1ae1.jpg


Nr 3

Gulgulds Schwarzenegger Offshore :cool:
AP3Schwarzenegger_zpsbbef85a5.jpg



Ha en fortsatt Trevlig Dag alla Klocksnackare :mrgreen:
 

Hardy

Thug
Självklart den första i mitt tycke.

Den ger mer lyxkänslan eftersom den har guldlänk, de andras boetter kommer jag inte överens med.
sen har jag alltid gillat när "ringarna är formade som musse pig och inte åt vänster!

lycka till!


(tycker fortf PPn är ett bättre val) :D
 

Isodor

Audemars
För dig hade nog #2 #3 passat bäst. #1 är lite mer åt klassiskt men sportigt. De andra är med tunga.. :mrgreen:
 

Målarn

The Steak
Grabbar ni är morgontrötta jag förstår :D dem tre jag visa var några APn jag Själv skulle kunna tänka mig köpa...
I min fråga frågade jag er vad ni skulle välja för klocka för ca 200-250tkr dvs Valfri klocka från Valfri märke :D, vill veta vad ni gillar!!!

Men jag är tacksam för det ni tyckte om klockorna jag visa :D
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Nuff said!

nautilus12_zpsa7289f15.jpg


Ska du ha guld på läder (ser redan hur snyggt det bruna slitna lädret ser ut med lite intorkade vita färgprickar på), får du väl skjuta till lite mer stålarz.

BG-2_zpsf7485bd8.jpg
 

Landshark

Cartier
En begagnad sådan här för begärda 179.000 kr (och haft en hög med pengar kvar). Fast bara i denna kombination; dvs. med svart urtavla och utan diamant-kraffs. Det känns lite "bruksigt" rätt med guld i en dykarklocka, då man ju kan spara in på blyvikterna ;)

1739951gross_zps535045c1.jpg
 

Målarn

The Steak
theargonaut skrev:
Nuff said!

nautilus12_zpsa7289f15.jpg


Ska du ha guld på läder (ser redan hur snyggt det bruna slitna lädret ser ut med lite intorkade vita färgprickar på), får du väl skjuta till lite mer stålarz.

BG-2_zpsf7485bd8.jpg

Behöver Ej skjuta till mer stålarz haha, finns redan några 5712r för under 250 :D
Fast den du visar har jag ingen aning om vad den kostar....
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Målarn skrev:
theargonaut skrev:
Nuff said!

nautilus12_zpsa7289f15.jpg


Ska du ha guld på läder (ser redan hur snyggt det bruna slitna lädret ser ut med lite intorkade vita färgprickar på), får du väl skjuta till lite mer stålarz.

BG-2_zpsf7485bd8.jpg

Behöver Ej skjuta till mer stålarz haha, finns redan några 5712r för under 250 :D
Fast den du visar har jag ingen aning om vad den kostar....
Tror det är en 5980 R, dvs chronografen som är "fetare" och mer symetrisk...
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Så Vilken klocka skulle ni välja...

...en 6538! Dög den åt Bond så duger den åt mig!! :mrgreen:
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1365667843385.jpg
    uploadfromtaptalk1365667843385.jpg
    25.9 KB · Visningar: 140

LtCariad

Omega
2-Faktor
Jag skulle nog hoppa på en Daytona 6239 el 6241 som den som ligger ute på Kaplans Klockkvalitén i maj. Alternativt en 6263.

6239.jpg
 

Målarn

The Steak
Intressanta förslag, Rainbow Daytonan är ju överfet men fyfan vad den sticker i pris hahah :D!!

Av dem tre APn jag visa så är denna Fetast :cool:
25960ba_oo_1185ba_01-audemars-piguet-royal-oak-chronograph-yellow-gold_zps974ac851.jpg
 
Topp