Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Sådärja nu är man fast i klockträsket

Diskussion i 'Diskussion' startad av frasse, 2 april 2015.

1. frasse
    Trådstartare

frasse Bonde

Såja gick med i detta forum mest för att kolla vad svärfars gamla breitling var värd.
    Blev dock så intresserad så har nu efter att i princip aldrig haft klocka på armen (förutom en Tissot för 10000kr för 10år sen men tyckte sen det var för mkt pengar så jag sålde den igen efter en sommar)

Har lusläst och kollat runt på youtube efter recentioner och det blev en Longines Hydro Conquest Med svart urtavla.

Verkar vara ett bra märke som är prisvärd tittade länge på Tag Huer men de verkade inte vara värda dubbla pengen för ett likvärdigt ur. (ja faktiskt efter ha tittat på olika klockor)

Vad anser folk här ? tror att om longines kostat 15000kr istället för 8000kr så hade folk gillat det bättre ?

Men vi får se när klockan kommer. =)

Erik1, Rivalen, paradis och 1 annan gillar detta.
  2. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Tror du kommer att bli riktigt nöjd, du verkar ju själv insett att det är mycket klocka för pengarna.

frasse gillar detta.
  3. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Longin är ett val du inte kan ångra!

frasse gillar detta.
  4. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Låter kanon! Håller själv på och lobbar hårt för en Longines på en kollega som jag tycker ska dyka ner i träsket. En mycket bra första "riktig" klocka!

Konsul gillar detta.
  5. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Låter kanon! Håller själv på och lobbar hårt för en Longines på en kollega som jag tycker ska dyka ner i träsket. En mycket bra första "riktig" klocka!

frasse gillar detta.
  6. Joakim Svensson

Joakim Svensson Friends of KS

Från:
    Småland
    Du kommer bli helnöjd, en bra instegsklocka in i en fantastisk (och dyr) värld!

Konsul och frasse gillar detta.
  7. Portofino

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
    Longines är mkt klocka för pengarna och tror absolut du kommer bli nöjd!

frasse gillar detta.
  8. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Mycket bra val av klocka , tror att vi har här några på KS.

frasse gillar detta.
  9. jandan

jandan Friends of KS

Bra klocka till ett vettigt pris, och snygg också. Bara att säga Grattis!

frasse gillar detta.
  10. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Nja, nog snarare TAG som inte är populära i Sverige (forumet :p). Jag skulle inte köpt en hydro för 15k, tycker Longines har en bit kvar till t.ex Oris.

Välkommen hit och grattis till en bra klocka för priset :)

Erik1, Asplund och frasse gillar detta.
  11. Peter cerwin

Peter cerwin Biskop

Från:
    syd
    grattis!
    funderar själv på en hydroconquest,,

12. Nicbex

Nicbex Biskop

Jag tror att folk huvudsakligen gillar Hydroq för att det är en ETA-dykare till ett mycket fascilt pris, som inte ser heldum ut. Tror inte den hade sålt så bra om den kostade 15k. Därmed inte sagt att det är ett dåligt köp, tvärtom, den är väldigt prisvärd. 7400 kr från svensk AD är en spottstyver.

Konsul och frasse gillar detta.
  13. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Välkommen! Hydron är välbyggd men ful design enligt mig. Men gillar du den kör

14. Allinger

Allinger Torpare

Är inget stort fan av Hydro conquest serien, hade hellre valt Certinas DS action diver som i mina ögon har bättre finish.
    Däremot så kan man inte förneka att det är en rättså schysst första "riktiga" klocka!

PalleB och Erik1 gillar detta.
  15. frasse
    Trådstartare

frasse Bonde

Ja jag tycker det är väldigt mkt klocka för pengarna 7400kr för ett gammalt känt märke och som är precis i början på sk lyxklockor (jo det är lyx när det är en klocka som kanske 100miljoner av världens 7miljarder har råd att köpa) sen får man göra skillnad på hög kvalité som jag anser Longines vara och Högsta Kvalité såsom Rolex och Zenith.

Hög kvalité räcker gott för mig som instegsklocka. (även om jag helst köpt en Zenith men den jag vill ha ligger på 80lapp och gård med fru och 4barn går före =) )

yepsson och Richard Aslin gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield