• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Såg en klocka idag i lunchkön... vågade inte ge en komplimang!

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Vill bara dela med mig, känner mig dum nu i efterhand.
Stod i lunchkön på en restaurang nära ett större sjukhus i Stockholm, mycket sjukhuspersonal brukar käka där. Ser på avstånd en herre med utländskt ursprung i sjukhus-outfit lite längre fram i kön, noterar att han sportar en Pepsi GMT.

Hamnar lite närmre i kön och noterar att det är en 1675, plexi, oyster, lite fade och allmänt cool liksom. Knallar fram för att betala käk och då står han framför mig, jag står till vänster om honom och kollar ner mot dinkan på hans vänster... tycker att tavlan ser annorlunda ut... vafan???

Vad ser jag att det är för 1675? -jo, en sådan här rackare!!

2641425.jpg


Älskar 1675 och logotavlor... ville skrika rakt ut att det var den fetaste dinkan jag sett på två dagar men bet mig i läppen, betalade och jag och satte mig istället. Nu i efterhand ångrar jag mig lite :(

Hur många sådana här finns det i Sverige liksom??

Edit:
Spottade en Milgauss och en Lady DJ i samma restaurang... inte lika upphetsande efter att ha sett denna live...
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Du kommer säkert träffa på honom framöver och då är det bara att springa fram och ge en komplimang :) har inte heller sett en liknande klocka innan!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Vill bara dela med mig, känner mig dum nu i efterhand.
Stod i lunchkön på en restaurang nära ett större sjukhus i Stockholm, mycket sjukhuspersonal brukar käka där. Ser på avstånd en herre med utländskt ursprung i sjukhus-outfit lite längre fram i kön, noterar att han sportar en Pepsi GMT.

Hamnar lite närmre i kön och noterar att det är en 1675, plexi, oyster, lite fade och allmänt cool liksom. Knallar fram för att betala käk och då står han framför mig, jag står till vänster om honom och kollar ner mot dinkan på hans vänster... tycker att tavlan ser annorlunda ut... vafan???

Vad ser jag att det är för 1675? -jo, en sådan här rackare!!

2641425.jpg


Älskar 1675 och logotavlor... ville skrika rakt ut att det var den fetaste dinkan jag sett på två dagar men bet mig i läppen, betalade och jag och satte mig istället. Nu i efterhand ångrar jag mig lite :(

Hur många sådana här finns det i Sverige liksom??
Korkat... att inte ge sig tillkänna och bjussa på en komplimang... ;)
Nä, de där ser man inte ofta. Aldrig faktiskt så vitt jag kan minnas. Inte om det inte handlar om spontanspotting i varje fall.

Fast idag har jag ändå haft sällskap av ett par Rolexar, en JlC och lite annat smått och gott.

JlC är förbaskat fina. Trots att de inte har någon "logo dial"...

A
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Du får ge en komplimang nästa gång, vem blir inte glad av att få komplimang för sin klocka?! Dessutom roligare ifall det är någon som ser vad det är och inte bara blir imponerad för att det står rolex på tavlan... :)
 
Häftig! Känner igen mig i det där att inte våga yttra sig.
Satt på resturang för ett tag sen och hade en herre jämte mig som sportade en PAM gmt. Snorfet verkligen! Men jag höll tyst och höll mig på min kant... :(
 

JesperO

Rolex
Men, var det du som stod bakom mig i kön, klart du skulle pratat med mig.
:) :)

Jag måste dock medge att jag mest var rädd för den där gröne lurige killen bakom mig med den färggranna kepan... Så jäkla påträngande... Kom närmare och närmare, och med ett och samma ansiktsuttryck - scary!!!
 

paradis

Audemars
Eftersom du tyckte om hans klocka, klart att du skulle berömt den, ock jag är säker på att han hade blivit , både glad ock överaskad..... ;) Jag skulle sätta mig vid hans bord....
 

Wastl

Omega
Jag har svårt att hålla mig när jag ser någon med schysst dinka. Tyvärr verkar dock inte de flesta jag talat med riktigt vilja kännas vid att de sportar något schysst, samtalen blir ofta korta. Jante?


Wastl

Sent from my iPhone using Tapatalk
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Men kom igen. Det är en klocka vi snackar om, säg nått nästa gång. Se det som en impromptu spontan-GTG.

Såg en kille som hade en Sinn på handleden för några år sedan, en Hydro, den oljefyllda, och gav en komplimang för den. Hans damsällskap såg ut som om hon från ingenstans fått konkurrens om sin karls gunst.
 
Såg en Patek aquanaut med diamantring idag på en Thaiairways höjdare o fegade ur jag med. Sen satt jag brevid ett japanskt par på planet båda med Panerai 40mm(är dom det eller 42 dom små?)fega ur då med...
 
Topp