• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Såja! Nu gick det käpp rätt åt Hel....!

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Är aningen förkrossad just nu!
Slog en praktvurpa häromdagen i halkan och gav min klocka en jäkla ordentlig smäll.
Kommer hem senare och kollar klockan och konstaterade att den fortfarande tickade.
Eftersom tröjjan kom imellan så fick den inga synliga skador.
Tänkte att allt var lugn och ro, tills jag senare i mörker märker att övre "displayen" har en "blödning"!!
Syns inte när det är ljust, men i mörker syns det väldigt tydligt.
VAD SKA JAG GÖRA??
Klockan är en Breitling Aerospace 2006..

Just nu känns allt tungt, väldigt tungt..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ingen panik. Lämna in på service så byter de displayen. Kontakta ditt försäkringsbolag så kanske de kan hjälpa dig att ta det på hemförsäkringen.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Köp broddar!
Y11600_SuperSole-850x850.jpg
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Tråkigt, men var glad att du slapp kroppsskador, en service fixar det materiella och kanske får du lite hjälp av ditt försäkringsbolag, försöka duger.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Ringde försäkringsbolaget precis och dom verkar hjälpa mig. 1500:- i självrisk, och jag får hoppas att dom inte vill lösa ut klockan!! Är ju läskigt förtjust i min Aero.

Om klockan ska öppnas borde det ju innebära att du får nån ny packning på köpet kan man hoppas. Det skadar ju inte. Kanske läge för nya batterier då den ändå är öppen. Inget ont som inte har nåt gott med sig :)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Haha, ja så kan man också se det. Tyvärr fick jag batteriet bytt för 3 veckor sedan!! :(
Strunt samma, 1500:- känns ändå rätt ok. Nu till det stora problemet!! Får vara utan klockan lååååång tid. URK!
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Pratade med Carlssons ur i Helsingborg som jag ska lämna klockan till och dom kunde låna ut en klocka under tiden! haha, vilken service.. Men det var inte en Breitling jag fick låna.. Så jag frågade efter en Rolex, men det fanns inte heller till utlåning. :)
Skön fråga, vore gött om man kunde få en låne rolex :D Hoppas att det löser sig för dig!
 

Camo00

Patek
Tråkigt, men var glad att du slapp kroppsskador, en service fixar det materiella och kanske får du lite hjälp av ditt försäkringsbolag, försöka duger.

Så svarar nån som har mycket materiellt och lite kropp. Vi som har kropp i överflöd men materiella brister tänker tvärtom!
Det klassiska exemplet är att skydda ölen när man ramlar, genom att landa på ansiktet...
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Var nere hos Carlssons ur i Helsingborg och lämnade in klockan igår, blev ruggigt besviken på deras mottagande..
Kändes totalt ointresserad av mina bekymmer. Låneklockan som dom pratade om i telefon var det inte snack om nu heller!
Fan, finns det inte någon urmakare i Helsingborg med bra service? Dömmer dom en direkt för man kommer in i Jeans och råkade ha en keps på huvudet?? Suck!
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Man skall alltid ta namnet på den man pratar med. Och sedan referera till den personen. Detta gäller allt som har med handel eller service att göra. Oavsett bransch.

Bra att försäkringen kunde kicka in.
 
Topp