Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad *Såld* TÄRNAN VATTENTÄT

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Kettil, 4 april 2013.

1. Kettil
    Trådstartare

Kettil Biskop

Tärnan "Oceanographer" Vattentät (30 bar) Fullset (boxar och cert) t s.
    En på forumet välkänd modell; planerad i 200 ex detta är No 10. Har det pålitliga ETA 2824-2 automatverket, vilket lär kunna tas om hand av vilken urmakare som helst.
    Klockan är 42 mm exklusive den skruvade kronan. Glaset är ett domat safirglas. Det här exemplaret har den helt borstade länken.

Klockan har spår av användning s k hairlines men inga dinks på boetten, den har dock fått en liten smäll med ett par mindre färgsläpp på vridringen mellan 30 och 35 min som följd (se bild 4).
    Det här är i mitt tycke den ultimata beatern; en riktgt robust och tålig klocka. Grym och snygg!
    [​IMG][​IMG]

Det svarta vintagebandet från Rios medföljer samt ett s k bondnato i svart/brunt (vilket jag inte gitter fotografera).

[stryk]3600:-[/stryk] 3500:- inkl rekad frakt

2. Kettil
    Trådstartare

Kettil Biskop

Re: TÄRNAN VATTENTÄT TS

3. Kettil
    Trådstartare

Kettil Biskop

..och en bump..

4. Kettil
    Trådstartare

Kettil Biskop

*Sänkt pris* TÄRNAN VATTENTÄT TS

-100 SEK

5. Kettil
    Trådstartare

Kettil Biskop

till toppen

6. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG

Riktigt bra pris för den enda svenska klockan jag skulle kunna tänka mig köpa! Lycka till med försäljningen.

7. Kettil
    Trådstartare

Kettil Biskop

Tack för det. Är nu reserverad.

8. Tuff

Tuff Stadsbo

Varit sugen länge men avstod nu pga skadan. Annars en riktigt snygg klocka!

9. Kettil
    Trådstartare

Kettil Biskop

Då vissa kommer med negativt kladd i annons som är "on hold" så vill jag med hänsyn till den presumtive köparen påpeka att det lilla färgsläppet enkelt kan göras osynligt för den som så vill.
    Föresten är det iögonfallande att någon som valt detta nick är så känslig :)

10. Tuff

Tuff Stadsbo

Haha jag väljer att inte kommentera mer än att jag inte såg min kommentar som negativ och ber om ursäkt för det.
    Hoppas affären går bra!

/Mattias

11. trumpetera

trumpetera Borgare

Från:
    Göteborg
    Finns den kvar?

Sjöö Sandström Royal Straps