• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sålt med Klarna

Klarna

Breitling
Fast grejen är ju trots allt den att man skickar ingenting förrän betalning har mottagits. Alltså, är er tjänst om garanterad betalning efter 2 veckor helt värdelös. Varför ska man vilja lämna ifrån sig något och därefter behöva vänta i 2 veckor på pengarna? Grejen med Tradera är instant payment och detta kommer knappast gynna deras affär sett från användaren.

Hej!

När du säljer genom Tradera så behöver du inte vänta med att skicka varorna tills det att du har fått betalningen. Ditt säljarskydd garanterar nämligen att du får dina pengar så att du kan skicka varorna innan du har fått betalningen.

Vår roll i det hela är att fungera som en säkerhet både för köparen som inte behöver betala för varor han eller hon inte får och säljaren kan i sin tur vara säker på att pengarna kommer att utbetalas oavsett om köparen betalat till oss, förutsatt att säljaren skickat varorna spårbart via Schenker eller DHL.

Mer information om säljarskyddet hittar du på: http://info.tradera.com/betalsatt/klarna/klarnas-saljarskydd-privatkunder/

Mvh, Felix
 

JohnDoe

Rolex
Samma trötta standardsvar från klarna både här och på tradera. De vägrar förstå frågan. Deras säljarskydd suger eftersom det är ett köparskydd med noll fokus på säljaren. Om jag säljer något så är det enbart F2F. Då kan köparen kontrollera varan och jag får betalt direkt. Det finns alldeles för många köpare som satt i system att reklamera saker som de har på en fest eller säljer till pantbanken och säjer att de bara fick en tegelsten osv. Kvar står säljaren utan vara och utan pengar. Om jag någonsin skulle skicka något så är det enbart pengar först och skicka sedan. Förstår att köparen inte är helt nöjd med det så därför åter till F2F.
Att sedan påstå att du behöver inte vänta på pengarna utan du kan skicka direkt för det är samma sak som betala först och skicka sen är ju så extremt infantilt så att klarnas pr avdelning måste tro att vi har iq fiskmås. Som sagt en tjänst för importörer av kinaskräp som de säljer med god marginal. Troligtvis betalar de inte skatt heller utan går på a-kassa, sjukpenning osv samtidigt med sin svarthandel.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hej!

När du säljer genom Tradera så behöver du inte vänta med att skicka varorna tills det att du har fått betalningen. Ditt säljarskydd garanterar nämligen att du får dina pengar så att du kan skicka varorna innan du har fått betalningen.

Vår roll i det hela är att fungera som en säkerhet både för köparen som inte behöver betala för varor han eller hon inte får och säljaren kan i sin tur vara säker på att pengarna kommer att utbetalas oavsett om köparen betalat till oss, förutsatt att säljaren skickat varorna spårbart via Schenker eller DHL.

Mer information om säljarskyddet hittar du på: http://info.tradera.com/betalsatt/klarna/klarnas-saljarskydd-privatkunder/

Mvh, Felix
Värdelösa villkor för säljare (och indirekt köpare) av billigare små saker (reservdelsobjekt, reservdelar, klockarmband) som ofta skickas i postens kuvert. Nu måste en reservdel skickas som antingen schenker (4-6 dagars frakt), eller rekommenderat (dyrt när prylen kanske kostar lika mycket som frakten) för att köparen inte lätt ska kunna reklamera och säga att han/hon aldrig mottagit en vara.

Säljer väldigt sällan, men köper desto oftare. ser framför mig att detta "säljskydd" kommer skapa dyrare fraktkostnad/längre leveranstider för mig som köpare i framtiden, detta på grund av att säljarna inte vågar skicka med annat än rek, för risken att bli lurade av köparna i maskopi med klarna... :/
 

Femitolv

Cartier
Provade att sälja på Tradera förra veckan då gick det att välja betalning till bankkonto och strunta i Klarna vanlig omega.
 

Femitolv

Cartier
Ja men för något år sedan var det krångligare, då fanns begränsningen Max tre klockor per månad helt stört! Det som förvånar mig mest är att når jag lagt ut omega i 14/18 karat ( 4-6 stycken) har alla gått till Polen, varför? Är de de som betalar mest!
 

SSL

Audemars
Hehe skönt att Klarna reggat sig här. :hilarious: Jag diggar Klarna som köpare, inte så mycket som säljare.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Själv säljer jag en del på Tradera och jag anser att köparen sätter betyg först, då det är den som kan ha flest åsikter. Sätter inte köparen betyg först, blir det inget betyg av mig.

Jag har inte sålt något på några månader och inte sett Klarna-alternativet, men jag skulle aldrig välja Klarna som betalningsalternativ.

Jag vill ha betalt innan jag skickar något. Jag har mer än 400 positiva betyg som säljare och köpare. Jag har ett negativt, från en som ville komma och hämta och som segade på det i 3 veckor trots påminnelser och samtal, så då satte jag negativt på honom. Han hämnades genom att sätta negativt på mig......Tradera vägrade ta bort det...,
Detta med godguy badguy är ibland bättre.
 
Senast ändrad:

Scipio

Patek
2-Faktor
Är det bara jag som reagerar kraftigt negativt på att Klarna skapar en egen profil här och agerar utifrån sitt egenintresse? Att de gör det för att de har kundfokus är inte min erfarenhet. Om jag ser att jag måste gå via Klarna när jag handlar via nätet så avstår jag hela affären, då jag inte har något förtroende alls för dem.
 
Senast ändrad:

bjrn

Panerai
2-Faktor
Är det bara jag som reagerar kraftigt negativt att Klarna skapar en egen profil här och agerar utifrån sitt egenintresse? Att de gör det för att de har kundfokus är inte min erfarenhet av Klarna. Om jag ser att jag måste gå via Klarna när jag handlar via nätet så avstår jag hela affären, då jag inte har något förtroende alls.
De sponsrar väl forumet får man anta, annars trodde jag att företagsmedlemmar inte var välkomna.
 

Klarna

Breitling
Är det bara jag som reagerar kraftigt negativt att Klarna skapar en egen profil här och agerar utifrån sitt egenintresse? Att de gör det för att de har kundfokus är inte min erfarenhet av Klarna. Om jag ser att jag måste gå via Klarna när jag handlar via nätet så avstår jag hela affären, då jag inte har något förtroende alls.
Hej!

Vi vill alltid att våra kunder är nöjda med oss och vi vill därför finnas tillgängliga för alla så att eventuella frågor blir besvarade. Just därför finns vi även här på Klocksnack, så att kunder som har/vill handla genom oss kan få svar på funderingar utan att behöva kontakta oss direkt. Det är tråkigt ni inte upplever det som positivt, men vi har inte sponsrat denna sida på något sätt utan är medlem precis som vem som helst. Mejla mig gärna på [email protected] om det finns något jag kan hjälpa dig med eller om ni har ytterligare funderingar.

Mvh, Helena
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Hej!

Vi vill alltid att våra kunder är nöjda med oss och vi vill därför finnas tillgängliga för alla så att eventuella frågor blir besvarade. Just därför finns vi även här på Klocksnack, så att kunder som har/vill handla genom oss kan få svar på funderingar utan att behöva kontakta oss direkt. Det är tråkigt ni inte upplever det som positivt, men vi har inte sponsrat denna sida på något sätt utan är medlem precis som vem som helst. Mejla mig gärna på [email protected] om det finns något jag kan hjälpa dig med eller om ni har ytterligare funderingar.

Mvh, Helena
Det här är ett entusiastforum där privatpersoner möts. Min uppfattning är att ni utmanar och går över gränsen genom att skapa en profil som inte är en privatpersons. Jag tycker det är mer lämpligt att den som vill, tar kontakt med er direkt. Jag hoppas ni ser hur fel det är och tar bort profilen.
 
Senast ändrad:

KenKun

Patek
2-Faktor
Det här är ett entusiastfordon där privatpersoner möts. Min uppfattning är att ni utmanar och går över gränsen genom att skapa en profil som inte är en privatpersons. Jag tycker det är mer lämpligt att den som vill tar kontakt med er direkt. Jag hoppas ni ser hur fel det är och tar bort profilen.
Vad är grejen?
Jag tycker att det är bra att de tar sig tid för att svara på frågor.
Tråden har dock spårat ur, så nu kvittar det faktiskt.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag tycker det är helt ok att Klarna är här svarar på frågor. Sen att svaren många gånger är hala som en ål och inte svarar på en direkt fråga är en annan sak. Ibland är ett icke-svar också ett svar...
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag tycker det är helt ok att Klarna är här svarar på frågor. Sen att svaren många gånger är hala som en ål och inte svarar på en direkt fråga är en annan sak. Ibland är ett icke-svar också ett svar...
Det kan jag hålla med om, typiskt copy-paste svar från en handbok, tråkigt...
 

Klarna

Breitling
Det här är ett entusiastforum där privatpersoner möts. Min uppfattning är att ni utmanar och går över gränsen genom att skapa en profil som inte är en privatpersons. Jag tycker det är mer lämpligt att den som vill, tar kontakt med er direkt. Jag hoppas ni ser hur fel det är och tar bort profilen.
Jag tycker det är helt ok att Klarna är här svarar på frågor. Sen att svaren många gånger är hala som en ål och inte svarar på en direkt fråga är en annan sak. Ibland är ett icke-svar också ett svar...
Hej!

Det är tråkigt att läsa att du känner så om oss och vår tillgänglighet. Vi vill som jag nämnde tidigare finnas nära till hands för frågor och den feedback vi har fått tidigare har varit positiv inför det. Jag kan absolut framföra åsikten angående vår närvaro här på forumet så att vi ser över det.

Angående vad vi svarar på inlägg så försöker vi alltid att besvara era frågor så bra vi kan och allt som skrivs här kommer från mig eller någon av mina kollegor direkt.

Mvh, Helena
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Hej!

Det är tråkigt att läsa att du känner så om oss och vår tillgänglighet. Vi vill som jag nämnde tidigare finnas nära till hands för frågor och den feedback vi har fått tidigare har varit positiv inför det. Jag kan absolut framföra åsikten angående vår närvaro här på forumet så att vi ser över det.

Angående vad vi svarar på inlägg så försöker vi alltid att besvara era frågor så bra vi kan och allt som skrivs här kommer från mig eller någon av mina kollegor direkt.

Mvh, Helena
När den varma genuina tonen går ända ut i avtalsvillkoren och affärsmoralen är jag beredd att ompröva min tidigare erfarenhet.
 

jandan

Panerai
Håller inte med er som klagar på att @Klarna finns här och svarar och bemöter kunder. Jag tycker det är så ett seriöst företag sköts, man finns där kunderna finns och bemöter frågor efter bästa förmåga. Sen om Klarna är bra eller dåliga har jag ingen uppfattning om, då jag inte gjort några affärer med Klarna inblandade.
Är man inte nöjd, som @stelah , respekterar jag det fullt ut, och det är bra att det lyfts i tråden. Tvärtemot @stelah , tycker jag däremot det är bra att Klarna är här och bemöter kritiken.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Fortsatta problem med tydligheten gentemot sina kunder !

http://www.expressen.se/dinapengar/kundernas-ilska-mot-klarna-efter-missen/

Dålig stil .
Avsikten är att minska sina kreditförluster genom att få kunden att säga ja till klarnas autogiro, inte att "hjälpa" sina kunder till en enkel hantering. Kommer människor på obestånd så finns det regler som prioriterar vem som först ska få pengar. Först är Skatteverket, längre ner kommer kreditinstitut. Ett gym i Örebro utnyttjade de luckor som finns i lagen kring autogiro, genom att aktivera månadsbetalningar trots att personer slutat träna där för flera år sedan. Genom att en gång godkänna ett autogiro, kan du inte själv stoppa det om företaget väljer att aktivera det. Undvik autogiro mot oseriösa företag och undvik klarna är mitt råd.
 

Klarna

Breitling
Avsikten är att minska sina kreditförluster genom att få kunden att säga ja till klarnas autogiro, inte att "hjälpa" sina kunder till en enkel hantering. Kommer människor på obestånd så finns det regler som prioriterar vem som först ska få pengar. Först är Skatteverket, längre ner kommer kreditinstitut. Ett gym i Örebro utnyttjade de luckor som finns i lagen kring autogiro, genom att aktivera månadsbetalningar trots att personer slutat träna där för flera år sedan. Genom att en gång godkänna ett autogiro, kan du inte själv stoppa det om företaget väljer att aktivera det. Undvik autogiro mot oseriösa företag och undvik klarna är mitt råd.

Hej!

Vi har lanserat den nya tjänsten för att våra kunder smidigare ska kunna betala sina fakturor utan att behöva skriva av uppgifterna som står på fakturan. Därmed tar det mindre tid för kunden att göra en betalning och eventuella felbetalningar undviks.

Tjänsten är byggd på Autogiros infrastruktur, men pengarna dras inte automatiskt från kundens konto. Varje enskild faktura måste godkännas och betalas genom att kunden i inloggat läge klickar på "Betala" på utvald faktura.

Återkom gärna till mig på [email protected] om du har några frågor kring det här.

Ha en fin fredag!

Mvh, Felix
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
De sponsrar väl forumet får man anta, annars trodde jag att företagsmedlemmar inte var välkomna.

Nej. Klarna sponsrar inte forumet. Men KS är ingen hävstång för vare sig enskilda eller företag att oemotsagda få leverera kritik. Företagsmedlemmar är absolut välkomna. Inte för att pusha sina produkter (om det inte sker i dialog med oss som driver forumet) men definitivt för att bemöta kritik och besvara frågor. Det är väl bara bra om nu Klarna vill bemöta den kritik de får här i tråden? Sedan är det upp till varje enskild läsare av tråden att skapa sig en egen uppfattning om det som diskuteras.
 

Edin

Panerai
Om man nu "fått" ett konto på er hemsida och dessutom får mail om mina månatliga betalningar av er på @Klarna och inte är det minsta intresserad av detta, hur går man då tillväga att ENKELT bli av med detta. Jag har inte den minsta lust att hålla på att engagera mig i att aktivt avsluta något som jag ALDRIG aktivt har skaffat...
 

Flow

KS Explorers Club
2-Faktor
Om man nu "fått" ett konto på er hemsida och dessutom får mail om mina månatliga betalningar av er på @Klarna och inte är det minsta intresserad av detta, hur går man då tillväga att ENKELT bli av med detta. Jag har inte den minsta lust att hålla på att engagera mig i att aktivt avsluta något som jag ALDRIG aktivt har skaffat...

Jag har för mig att man ska kunna följa en länk i mailet som leder till en sida hos klarna där du kan avsäga dig dessa onödiga mail. Har oxå haft samma problem som dig en gång i tiden och de enbart för att man köpte något på nätet där nätbutiken använde sig av klarna.
 

Molgan

Cartier
@Klarna är ett gäng skojare som tyvärr anses nödvändiga idag, jag önskar att företagen hade bättre likviditet så skulle vi slippa dylika "ingen-direkt-nytta-suga-skit-företag-som-inget-tillför"
 
Topp