• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sålt med Klarna

Edin

Panerai
Förstår behovet av Klarna men jag blir fullständigt vansinnig när man blir "påtvingad" en tjänst man inte bett om. Klarna bör kunna leverera en tjänst där de löser betalningar åt företag utan att tvinga in kunden i nått de inte vill ha. Jag ska inte ens börja säga vad jag tycker om det faktum att fler och fler köp först är ett kreditköp där man senare måste välja korttransaktion...
 

Klarna

Breitling
Om man nu "fått" ett konto på er hemsida och dessutom får mail om mina månatliga betalningar av er på @Klarna och inte är det minsta intresserad av detta, hur går man då tillväga att ENKELT bli av med detta. Jag har inte den minsta lust att hålla på att engagera mig i att aktivt avsluta något som jag ALDRIG aktivt har skaffat...

Förstår behovet av Klarna men jag blir fullständigt vansinnig när man blir "påtvingad" en tjänst man inte bett om. Klarna bör kunna leverera en tjänst där de löser betalningar åt företag utan att tvinga in kunden i nått de inte vill ha. Jag ska inte ens börja säga vad jag tycker om det faktum att fler och fler köp först är ett kreditköp där man senare måste välja korttransaktion...


Hej Edin!

Mitt Klarna är en sida där du hittar information om dina köp hos oss. Det är inget konto som du behöver säga upp utan tjänsten är helt gratis och frivillig att nyttja.

Gällande mejlutskicken så är det något som du kan avregistrera dig från genom att klicka på länken längst ner i mejlet. Du kan även skicka dina uppgifter till mig på [email protected] om du vill att jag hjälper dig med det.

Det är tråkigt att läsa att du känner dig påtvingad våra tjänster, vårt syfte är bara att göra det smidigare för dig som kund, både under och efter köptillfället. Att faktura är förvalt som betalsätt har att göra med att köpet ska kunna genomföras snabbt och utan att behöva skriva in känslig information, såsom kortnummer eller liknande. Jag kommer däremot ta vidare din feedback om att samtliga betalningsalternativ ska finnas tillgängliga i ett tidigare skede i kassan.

Mvh, Felix
 

Klarna

Breitling
@Klarna är ett gäng skojare som tyvärr anses nödvändiga idag, jag önskar att företagen hade bättre likviditet så skulle vi slippa dylika "ingen-direkt-nytta-suga-skit-företag-som-inget-tillför"

Hej Molgan!

Det är tråkigt att läsa att du inte tycker om oss. Om det finns något du tycker att vi kan ändra på eller göra annorlunda så tar vi gärna emot utvecklingsförslag via mejl till [email protected].

Mvh, Felix
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Det är tråkigt att läsa att du känner dig påtvingad våra tjänster, vårt syfte är bara att göra det smidigare för dig som kund, både under och efter köptillfället. Att faktura är förvalt som betalsätt har att göra med att köpet ska kunna genomföras snabbt och utan att behöva skriva in känslig information, såsom kortnummer eller liknande. Jag kommer däremot ta vidare din feedback om att samtliga betalningsalternativ ska finnas tillgängliga i ett tidigare skede i kassan.
Detta är något som jag också har stört mig på och påpekat tidigare i tråden. Om feedback angående detta förfarande går in till Klarna via denna tråden så lägg min röst till högen - jag tycker att man enkelt skall få välja betalningssätt innan beställningen går igenom. Som det är nu så får jag intrycket om att ni verkligen vill att folk skall betala med faktura istället för med kort, helst med en avbetalningsplan... :rolleyes: Blir det ingen ändring på förfarandet så får väl vi kunder rösta med plånboken och istället välja sajter med andra betalningslösningar, typ Qliro... ;)

Jag tycker det är bra att ni bemöter kritiken här.
 

Klarna

Breitling
Detta är något som jag också har stört mig på och påpekat tidigare i tråden. Om feedback angående detta förfarande går in till Klarna via denna tråden så lägg min röst till högen - jag tycker att man enkelt skall få välja betalningssätt innan beställningen går igenom. Som det är nu så får jag intrycket om att ni verkligen vill att folk skall betala med faktura istället för med kort, helst med en avbetalningsplan... :rolleyes: Blir det ingen ändring på förfarandet så får väl vi kunder rösta med plånboken och istället välja sajter med andra betalningslösningar, typ Qliro... ;)

Jag tycker det är bra att ni bemöter kritiken här.

Hej!

Vi tar gladeligen emot feedback för att bli bättre och på samma sätt tar jag vidare det som skrivs i den här tråden.

Precis som jag skrev i mitt svar till Edin så finns det en anledning till att vi valt att ha faktura förvalt i vissa av de butiker som använder oss. Däremot lägger jag till din röst om möjligheten till en förändring av detta.

Mvh, Felix
 

Andy McB

Rolex
Baserat på säljarens betyg tydligen.
Under fem poäng så håller de pengarna i minst två veckor !

Detta står att läsa i villkoren för säljare, men hittas inte helt enkelt !
Sista gången jag säljer med Klarna kan jag säga.

Det handlar inte om pengarna utan om principen !
Det har inget med betyg att göra. Mer summan av affären. Jag har högsta betyg men får också vänta mellan 1-2 veckor beroende på summa. Har dock varit med om två sälj á 1500:- som tagit olika lång tid, 4 dagar respektive 1 vecka.
Tror inte heller det har så mycket att göra med att köparen ska kunna inspektera varan, skickar jag med Schenker så tar det 2-5 dagar och kommer då pengarna på fyra dagar så spricker den teorin. Tror mer att det har att göra med räntor. Högre summor ger mer ränte-cash till företaget.
Men pengarna kommer så småningom så jag ser det som ett bra alternativ till Swish och banköverföring, är man lite nojig så kan klarna vara ett bra komplement.
 

Jonte73

Audemars
Det har inget med betyg att göra. Mer summan av affären. Jag har högsta betyg men får också vänta mellan 1-2 veckor beroende på summa. Har dock varit med om två sälj á 1500:- som tagit olika lång tid, 4 dagar respektive 1 vecka.
Tror inte heller det har så mycket att göra med att köparen ska kunna inspektera varan, skickar jag med Schenker så tar det 2-5 dagar och kommer då pengarna på fyra dagar så spricker den teorin. Tror mer att det har att göra med räntor. Högre summor ger mer ränte-cash till företaget.
Men pengarna kommer så småningom så jag ser det som ett bra alternativ till Swish och banköverföring, är man lite nojig så kan klarna vara ett bra komplement.
Har hoppat många affärer pga @Klarna efter detta.
Och kamrater som är företagare har även de slutat att anlita dem efter div strul, vi har helt tappat förtroendet för dem.
Så kan det gå.
 

Klokkeliku

Breitling
om jag är garanterad att få betalt varför tar det då två veckor och hur ser förfarandet ifrån er ut vid ett bedrägeriförsök ifrån köparen sida, dvs köparen hävdar att han ej fått rätt vara och tex skickar in en bild på en falsk klocka

vems sida står ni på då?

vidare hur bevisar jag som säljare med hjälp av spårings nr och vikt på paketet att det låg en äkta klocka i när jag skickade paketet?

vi som inte vill bli scammade av köpare via klarna, hur gör vi ??

Hahaha, du är bra jävla rolig du. Det verkar mest som om du själv är bedragare och fiskar sätt att undvika Klarnas utredningar, eftersom du inte ger dig, och allt du borde veta är: Utan Klarna hade du endast haft köplagen att utgå ifrån och stått ensam - med Klarna har du köplagen och informationen de sitter på och expertisen de över ett årtionde anskaffat sig om bedrägerihantering.

Om du inte vill bli scammad med Klarna, sälj via ett annat säljforum än Tradera då, välj ett annat betalsätt och gå helt ensam. Det är inte en stor gåta.



Min egna fråga till Klarna är dock: Hur vet jag när jag ska skicka varan? Fick ett mejl där det står:
"Snart lön för mödan
Du har valt Klarna som betalsätt som är enkelt för dig och köparen. Eftersom köpet genomförs via Tradera meddelar vi dig via email när din annons blivit betald. Bra va?"

Jättefint, men vad har KÖPAREN valt? Går jag in på orderspecifikationen är alla betalsätt listade.

PS! Har finkammat alla traderasidor med frågor och svar och beskrivningar av processer. Men denna enkla detalj utelämnas! Ska jag "anta" att Klarna nu är valt, skicka varan och riskera att köparen inte alls valt Klarna och på grund av det missa säljarskyddet via er?
 

taner

Breitling
Tjena.
Har sålt en klocka på tratten med hjälp av Klarna.

De jvla dårarna betalar inte ut pengarna om summan är över 500kr direkt utan de håller pengarna upp till två veckor !
Klockan har anlänt till köparen som hämtat den, skickades naturligtvis rekat men själv ser jag inte röken av pengarna innan den tredje mars !

Helt otroligt !

Har snackat och skällt på både tratten och Klarna men vad hjälper det .

Så ni som skall sälja med hjälp av Klarna, be warned och lusläs villkoren .
Välja aldrig KLARNA
 

poormans

Rolex
Hahaha, du är bra jävla rolig du. Det verkar mest som om du själv är bedragare och fiskar sätt att undvika Klarnas utredningar, eftersom du inte ger dig, och allt du borde veta är: Utan Klarna hade du endast haft köplagen att utgå ifrån och stått ensam - med Klarna har du köplagen och informationen de sitter på och expertisen de över ett årtionde anskaffat sig om bedrägerihantering.

Om du inte vill bli scammad med Klarna, sälj via ett annat säljforum än Tradera då, välj ett annat betalsätt och gå helt ensam. Det är inte en stor gåta.



Min egna fråga till Klarna är dock: Hur vet jag när jag ska skicka varan? Fick ett mejl där det står:
"Snart lön för mödan
Du har valt Klarna som betalsätt som är enkelt för dig och köparen. Eftersom köpet genomförs via Tradera meddelar vi dig via email när din annons blivit betald. Bra va?"

Jättefint, men vad har KÖPAREN valt? Går jag in på orderspecifikationen är alla betalsätt listade.

PS! Har finkammat alla traderasidor med frågor och svar och beskrivningar av processer. Men denna enkla detalj utelämnas! Ska jag "anta" att Klarna nu är valt, skicka varan och riskera att köparen inte alls valt Klarna och på grund av det missa säljarskyddet via er?

är du dum i huvudet på riktigt? klarna samt paypal kan aldrig ersätta bra referenser, vilket jag redan har, utan det enda de gör är att de öppnar nya vägar för bedragare vilket jag själv avskyr
 

Klokkeliku

Breitling
är du dum i huvudet på riktigt? klarna samt paypal kan aldrig ersätta bra referenser, vilket jag redan har, utan det enda de gör är att de öppnar nya vägar för bedragare vilket jag själv avskyr
Vad babblar du om? Fakta kvarstår: Utan Klarna har du mindre säkerhet, men det är klart att inget är 100% säkert i 100% av fallen. Detta är liksom underförstått och tror du Klarna kommer att säga det, framför att framföra att de gör vad som står i deras makt att hjälpa dig, har du väldiga vanföreställningar och noll koll på hur man talar om sitt eget varumärke.

Du ifrågasatte deras säkerhet och vad de gör i tillfällen där dispyter uppstår, du fick ett svar men fortsatte att fiska efter mer konkret svar när de gav dig milda exempel. Detta gör att jag personligen antar att du phisar. Tror du verkligen Klarna sitter och ger dig alla svar så att en bedragare som läser svaret kan göra mer för att undvika att bli tagen samt genom att göra det också sätter alla andra säljares säkerhet på spel inför framtida handel? Tror du på allvar att allt de kan göra är att kolla vikten på paketet och att det är ett spårningsnummer?

Du borde fan uppsöka psykolog.
 

Andy McB

Rolex
Hahaha, du är bra jävla rolig du. Det verkar mest som om du själv är bedragare och fiskar sätt att undvika Klarnas utredningar, eftersom du inte ger dig, och allt du borde veta är: Utan Klarna hade du endast haft köplagen att utgå ifrån och stått ensam - med Klarna har du köplagen och informationen de sitter på och expertisen de över ett årtionde anskaffat sig om bedrägerihantering.

Om du inte vill bli scammad med Klarna, sälj via ett annat säljforum än Tradera då, välj ett annat betalsätt och gå helt ensam. Det är inte en stor gåta.



Min egna fråga till Klarna är dock: Hur vet jag när jag ska skicka varan? Fick ett mejl där det står:
"Snart lön för mödan
Du har valt Klarna som betalsätt som är enkelt för dig och köparen. Eftersom köpet genomförs via Tradera meddelar vi dig via email när din annons blivit betald. Bra va?"

Jättefint, men vad har KÖPAREN valt? Går jag in på orderspecifikationen är alla betalsätt listade.

PS! Har finkammat alla traderasidor med frågor och svar och beskrivningar av processer. Men denna enkla detalj utelämnas! Ska jag "anta" att Klarna nu är valt, skicka varan och riskera att köparen inte alls valt Klarna och på grund av det missa säljarskyddet via er?
Du får ett nytt mail så fort köparen valt klarna och betalt. Sen tar det som nämnts olika lång tid innan pengarna trillat in på ditt konto.
 

poormans

Rolex
Jag ser ganska stora luckor i deras säkerhet därav mitt ifrågasättande

Har man blivit bedragen några ggr så är man försiktig

Besök en psykolog själv troll
 
Inte för att jag har nån särskild åsikt om trådämnet, men jag blir lite nyfiken på vad forumledningen anser om spekulationer om vem som kan dölja sig bakom ett nick och gå undecover? Oftast är sånt inte så smart om man inte kan backa upp det med nåt fakta. Väldigt många forum har rätt hårda krav på sådant och stänger av medlemmar som bara slänger ur sig grundlösa misstankar.

Och som alla vet ska man vara extremt försiktig med sånt IRL. Man vet aldrig var sånt kan sluta.
 

JohnDoe

Rolex
Inte för att jag har nån särskild åsikt om trådämnet, men jag blir lite nyfiken på vad forumledningen anser om spekulationer om vem som kan dölja sig bakom ett nick och gå undecover? Oftast är sånt inte så smart om man inte kan backa upp det med nåt fakta. Väldigt många forum har rätt hårda krav på sådant och stänger av medlemmar som bara slänger ur sig grundlösa misstankar.

Och som alla vet ska man vara extremt försiktig med sånt IRL. Man vet aldrig var sånt kan sluta.
Själv tycker jag du låter hotfull "....man vet aldrig var sånt kan sluta.." Kan du utveckla det?
 
Själv tycker jag du låter hotfull "....man vet aldrig var sånt kan sluta.." Kan du utveckla det?
Utveckla vadå? Jag undrar bara om det finns något fakta bakom påståendet att någon har dubbla konton på tråden. På vilket vis är jag hotfull? För att jag undrar hur forumledningen ser på det? Eller för att jag påpekar att på andra mer eller mindre seriösa forum är sånt inte tillåtet?

Du får nog utveckla vad jag hotar med? Ingår jag i forumledningen? Vad tror du jag kan göra?
 
Topp