Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Söker bilder på läderarmband med böjda bandstift

Diskussion i 'Diskussion' startad av D30, 22 september 2015.

1. D30
    Trådstartare

D30 Torpare

Jag gör lite klockarmband i läder och och funderar på lite olika konstruktioner av armband till klockor där bandhornen (heter det så?) inte är raka. Gärna bilder på baksidan av armbanden.

yonsson gillar detta.
  2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Det räcker inte att stiften är böjda vilket du redan är inne på, utan bandets infästning måste också göras i "böjd form". Att böja bandstift själv mellan två skedar är enkelt, gjorde det för någon dag sedan och resultatet blev bra. Hade jag varit dig så hade jag stoppat i. Böjda stift i bandet och därefter förslutit undersidan utifrån den form du vill ha.
    Lycka till! :)

3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Du menar böjda bandstift, inte bandhorn? :)
    Bandhornen är en del av klockan och bandstift är de stift som sitter i bandet.

Mårtenssons ur Brookfield