Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Söker efter ett syskon till IW323906

Diskussion i 'Diskussion' startad av oskj93, 1 juni 2016.

1. oskj93
    Trådstartare

oskj93 Bonde

Från:
    Göteborg
    God dagens KS,

Jag har länge funderat på att införskaffa mig ett syskon till min älskade IWC (IW323906) och det börjar bli dags. Det svåra är att nu välja ut vilken som skall komplettera och bråkas om handleden, vilket det alltid är, har dock några på suget. Men givetvis vill jag vända mig till klocknördarna och experterna för att kanske kunna utvidga fronterna eller få ett sånt där härligt tips att man vänder 180 grader om. Det är väl lite det allt handlar om, inte sant?:happyhappy:

Vill helst ha något sportig eller kanske lite mer kostymaktigt, jag vet inte riktigt än. I alla fall de som jag har stirrat i blindo samt dagdrömt om är antigen GMT II eller Reverson. Även den nya Daytonan är med på listan dock tveksamt eftersom långväntetid och kanske något högt pris för tillfället.

Kriterierna är följande;
    1. Sportig eller kostym
    2. Pris: maxtak runt 70-85k(kan tänk mig gå lite över)
    3. Kunna komplettera IWC:n

Så ös på och dunka mig gul och blå när det gäller förslag.

Hej, hopp gummi snopp

2. M.U

M.U Biskop

En sub borde komplettera bra? Går att använda till allt :)

3. Phileas Fogg

Phileas Fogg Stadsbo

Från:
    Hong Kong
    AP Royal Oak?

4. MånsT

MånsT Biskop

JLC Reverso Tribute Duo. Mer åt dress-hållet men passar till det mesta. Fullkomligt osar "cool" (definitivt flera ggr coolare än Rolex). Priset är jag osäker på :angel:

Jaeger-LeCoultre-Reverso-Tribute-Duo-2016-002.jpg

Freddie L och Oscaro gillar detta.
  5. Rey

Rey Stadsbo

Från:
    Uppsala
    Tycker dessa två är riktigt schyssta i den prisklassen (om man tittar på C24 iaf) och inte så vanliga!

GO_Seventies_Chrono_graydial_560.jpg Glashutte-Original-PanoReserve-2.jpg

Freddie L, Tripeiro. och MånsT gillar detta.
  6. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Vintage DD i guld! Kan du köra länk eller med snygga läderband :)

Mårtenssons ur Brookfield