• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Söker en klocka...

Frosse

Cartier
En DS 1? Själv har jag Day-Date-versionen fast med länk och brunt läder, är supernöjd!

http://www.klockia.se/certina-ds-1-automatic-c006-407-16-051-00.html

image_668.jpg
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Det finns kalasmånga klockor ifrån Tissot, Certina m.fl. enligt ovanstående beskrivning, dock är majoriteten <42mm.
Longines Conquest (http://www.klockia.se/longines-conquest-l3-659-4-58-3.html) däremot kvalar ju in (okej 1 mm men den ser större ut), där är dock problemet budgeten. Den ligger på 4900:- enligt länken ovan.

Nu tar jag min begränsade kunskap som jag lyckats suga i mig efter dryga månaden här på forumet och säger såhär - är det inte "generellt" så att de så kallade finare märkena som delar utseendet med gant-klockan du länka till räknas till det som enligt många kallas "dressare" och således är mindre i diameter? Min uppfattning är att dessa dressare generellt är omkring 38mm.
Som sagt, ett skutt rätt ut i det blå. Har jag fel så får ni vara snälla mot mig:D
 

Apansson

Torpare
Ställer mig till skaran, farsan har haft DS1, grymt nöjd. Grymt fin klocka, man tror att den är BETYDLIGT dyrare än vad den är när man känner på den, fantastisk kvalitet.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Tycker man att 40mm är för litet borde man nog ta en lång funderare vad man ska ha klockan till egentligen. Många klockor över 40mm ser ut som riktiga tefat på handlederna. Med undantag för vissa som har typ 50cm omkrets på handlederna. Ping Ricrob som ändå kör 40mm.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Kommer säkert få ett och annat mothugg men jag slår ett slag för Poljot och deras klockor med 3133-verk. De är manuella och känns verkligen levande :)

3133-4581593-big_jpg.jpg
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Som sagt, kan 40 mm funka så är väl denna rätt hyllad och väldigt lik Ganten. Dock aldrig känt på den själv men något du bör påpeka är ju att tavlor utan vridring upplevs bra mycket större än de med. Vet inte vad han har/haft men värt att testa.
t019_430_16_051_01.jpg
 

Frosse

Cartier
Som sagt, kan 40 mm funka så är väl denna rätt hyllad och väldigt lik Ganten. Dock aldrig känt på den själv men något du bör påpeka är ju att tavlor utan vridring upplevs bra mycket större än de med. Vet inte vad han har/haft men värt att testa.
t019_430_16_051_01.jpg

Min brorsa har Visodaten men tycker allt att DS1:an är snäppet vassare (och kanske marginellt dyrare). DS1an har 10ATM medan Viso endast 5ATM samt viklåset har "knappar" medan Vison endast "knäpper" så låser man om du förstår vad jag menar.
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Som sagt, kan 40 mm funka så är väl denna rätt hyllad och väldigt lik Ganten. Dock aldrig känt på den själv men något du bör påpeka är ju att tavlor utan vridring upplevs bra mycket större än de med. Vet inte vad han har/haft men värt att testa.
t019_430_16_051_01.jpg

Plus en på det. Jag varvar med en sbgx061 som mäter 37mm och en oris prodiver date som mäter 49mm. Det händer att jag tänker att orisen kanske är lite för stor, men det har aldrig hänt att jag tyckt att GS:en är för liten.
 
Topp