• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Söker en vintage dresser med svart urtavla (se bild)

NewMexico

Omega
Någon som kan rekommendera en modell som är lik denna? Alltså någon vintage dresser med svart urtavla och utan siffror. Väldigt snyggt med svart urtavla+silverboett+läder.
klocka.png
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
OK, där har vi den. Sopigt av mig att inte identifiera den. Nästa fråga då: Vilka prisvärda alternativ till liknande klockor finns det där ute på vintagemarknaden?
Det är ju inte samma boett som på din bild, men jag tycker att seamasters uppfyller dina önskningar bra.
Jagär lite partisk så klart, men Seamaster 30:n är enligt mig en jäkla bra dressare.
 

NewMexico

Omega
Det är ju inte samma boett som på din bild, men jag tycker att seamasters uppfyller dina önskningar bra.
Jagär lite partisk så klart, men Seamaster 30:n är enligt mig en jäkla bra dressare.
Yes såg att den inte var exakt. Tycker fortfarande att den på bilden är snäppet vassare än Seamastern. Såg att man kunde få en hel del Seamasters från Chrono24 från ca 1970 i ok skick för 5-6000, mycket billigare än jag trott. Då landar en sådan på önskelistan också.

Om någon kan hitta exakt modell vore jag fortfarande tacksam. Skall maila C&B men tror fortfarande att det kan vara en stock-bild.

Vad är lug-widthen på en Seamaster 30? 18 eller 20?
 

Icaras

Rolex
Yes såg att den inte var exakt. Tycker fortfarande att den på bilden är snäppet vassare än Seamastern. Såg att man kunde få en hel del Seamasters från Chrono24 från ca 1970 i ok skick för 5-6000, mycket billigare än jag trott. Då landar en sådan på önskelistan också.

Om någon kan hitta exakt modell vore jag fortfarande tacksam. Skall maila C&B men tror fortfarande att det kan vara en stock-bild.

Vad är lug-widthen på en Seamaster 30? 18 eller 20?
Hade inte köpt någon Seamaster från C24, svindyrt samtidigt som det finns gott om dessa klockor i Sverige. En fin Seamaster 30 med svart tavla brukar väl gå för runt 3500kr på tradera.
 

NewMexico

Omega
Men jag är väldigt säker på att det är den på bilden. Den på bilden är 42 mm medan den vanliga seamastern är 34 mm.
Nu vet jag inte om du pratar om klockan du postade eller en extrastor Seamaster. Den du postade är ju inte ens lik? Men jag antar att du är säker på att det är en extrastor Seamaster 30?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nu vet jag inte om du pratar om klockan du postade eller en extrastor Seamaster. Den du postade är ju inte ens lik? Men jag antar att du är säker på att det är en extrastor Seamaster 30?
Nej, det Technosen jag postade. Det är inget dressur utan ett dykarur med inre vridring från supercompressor. Så gillar du inte boetten jag länkade till kan du släppa det spåret. Jag har haft en sådan tidigare så min gissning är inte helt plockat från tomma intet.
 

NewMexico

Omega
Nej, det Technosen jag postade. Det är inget dressur utan ett dykarur med inre vridring från supercompressor. Så gillar du inte boetten jag länkade till kan du släppa det spåret. Jag har haft en sådan tidigare så min gissning är inte helt plockat från tomma intet.
Jag tackar för tipset, men eftersom den enligt mig är helt olik klockan på bilden är den ej av intresse.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag tackar för tipset, men eftersom den enligt mig är helt olik klockan på bilden är den ej av intresse.
Gillar du seamastern förstår jag dig, den är långt ifrån compressorn men då bör du släppa ursprungsbilden. Annars är det som jag tidigare nämnde rätt ovanligt med svarta tavlor på vintageur dressmodell. Tex seamaster kostar nästan dubbelt med svart tavla. Och så är de 34 mm. Så vill du ha en sådan får du leta lite.
 

NewMexico

Omega
Jag väntar med spänning på att någon här inne skall lösa pusslet med vilken modell det är personen på bilden har på armen. :happyhappy:
 

Icaras

Rolex
Jag tackar för tipset, men eftersom den enligt mig är helt olik klockan på bilden är den ej av intresse.
Kan du länka någon mer bild på vad du tänkt dig? Jag är ganska säker på att den på din bild är en dykare med rektangulär boett och med inre vridning som @Aurum nämner.

Finns inte farligt många dressare med svart tavla bortsett från Omega och Longines. De flesta andra är dykare eller dyra militärmodeller.
 

F-L-P

Panerai
Jag väntar med spänning på att någon här inne skall lösa pusslet med vilken modell det är personen på bilden har på armen. :happyhappy:

Zoomar du in kan du se att den har en inre vridring, och då är det super kompressor boett som det brukar vara. Finns väl flera tillverkare som använder den. Aurum har ganska bra koll så skulle gissa att om han uttalar sig tvärsäkert så är det med stor sannolikhet så.

gillar du formen på boetten så har omega geneve ofta den lite kantigare stilen:
p1060975-jpg.67879


Förövrigt är den i rostfritt och inte silver..
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Zoomar du in kan du se att den har en inre vridring, och då är det super kompressor boett som det brukar vara. Finns väl flera tillverkare som använder den. Aurum har ganska bra koll så skulle gissa att om han uttalar sig tvärsäkert så är det med stor sannolikhet så.

gillar du formen på boetten så har omega geneve ofta den lite kantigare stilen:
p1060975-jpg.67879


Förövrigt är den i rostfritt och inte silver..
Snygg klocka. Inte lika dressig som Seamastrarna postade ovan dock. Kul med röd sekundvisare.
 

F-L-P

Panerai
ingen aning om vad det är för någon, men boettformen är ju lite lika superkompresson fast lite mer åt det dressade hållet.
 
Topp