• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Söker en vintage dresser med svart urtavla (se bild)

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Finns ju en del 70 talare med liknande formspråk, bara att hålla koll på tex Tradera brukar finnas en del där.
Kanske inte exakt det du söker men klockor i denna stil brukar gå att hitta, svart tavla desto ovanligare dock.

 

Jockinho

Patek
2-Faktor
p1060975-jpg.67879

..

Hade en liknande modell i stål med silvertavla och guldindex men var inte lika kul som den där. Grym :)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Virrigt i tråden. Var tvungen att läsa två gånger :D

Angående dressklocka tycker jag varken gamla Seamaster eller någon annan klocka i tråden borde kallas dress. Seamaster ser jag som ett gammalt vardagsur. Dress skall enligt mig vara nättare och tunnare, gärna i ädelmetall.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Boettformen liknar i alla fall väldigt mycket den Technos @Aurum visade upp. Skulle också kunna vara en Aquastar (t.ex. Duward), eller eventuellt en Aquamax (t.ex. Precimax). Andas i alla fall väldigt mycket supercompressor.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Virrigt i tråden. Var tvungen att läsa två gånger :D

Angående dressklocka tycker jag varken gamla Seamaster eller någon annan klocka i tråden borde kallas dress. Seamaster ser jag som ett gammalt vardagsur. Dress skall enligt mig vara nättare och tunnare, gärna i ädelmetall.
...vilket idag har blivit dress iom att folk oftast bär väggur eller dykarur. Men jag förstår vad du menar, det är bruksur.
 

NewMexico

Omega
Kan intyga nu att det till 100% är en supercompressor, Technos på bilden. Riktigt snyggt plockat av er igen, man blir ödmjuk. Och ja, trådtiteln är ju nu helt fel. Synd att klockan på bilden är jättesvår att få tag på och kostar en slant, men det kunde man ju ana...:(
Nåväl trevlig helg!
 
Topp