• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Söker enhandare -Perfekt semesterklocka

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Vad har vi för kunskap om enhandare, d.v.s. klockor med endast en visare? Jag har fått ett jobbigt sug efter en sån nu när semestern börjar men har dålig (ingen alls) koll på vad det finns på marknaden som är lättillgängligt och prisvärt.

Med lättillgängligt menar jag alltså att man inte behöver åka flodbåt i Tanzania för att komma till en lokal urmakare i djungeln som skapar fina enhandare av elfenben, utan något man klickar hem på nätet eller kliver in i en klock butik och köper rakt av.

Med prisvärt menar jag inte en Meistersinger för 45' utan snarare runt några tusenlappar. Den lär ju bli väldigt sparsamt använd, men under semestern så borde den få hänga på för att lugna sinnet.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
LUCH. Min stadigaste Keeper
downloadfile-47.jpg
 

månljus

Panerai
För en som inte hade någon som helst koll på den här typen av klockor innan den här tråden, kan ni förklara varför man vill ha en sån klocka? Är det för att man vill ha ett slappt förhållningssätt till den exakta tiden eller?
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Finns också Alpha (Hongkong märke som främst gör homage-klockor).
Har deras Sundial
meijlinders_wrist-20160710-0001.jpg


Den är stor med sina 45mm men korta bandhorn så funkar ändå.
 
Topp