• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Söker enkel klocka

simsalabim

Breitling
Hittade denna klocka från Oris, tycker den är riktigt snygg. Big crown propilot date heter den. Söker liknande klockor, både dyrare och billigare. Vill veta om det finns några andra liknande alternativ innan jag spenderar 10000 kr+. Om någon kommer med förslag så tackar jag på förhand. :)

13813



Länk till klockan hos Oris; https://www.oris.ch/en/watch/oris-big-crown-propilot-date/01-751-7697-4063-07-5-20-19fc
 

simsalabim

Breitling
IWC klockan var mycket fin men tyvärr allt för dyr.
Sinn klockan gillar jag inte, bland annat eftersom att datumet inte sitter på trean.
Glycine är fin, den vill jag åka och titta på.

Tackar ödmjukast för era förslag. Har ni några fler rekommendationer så tar jag gärna emot dem. //simsalabim
 

mglaum

Panerai
IWC klockan var mycket fin men tyvärr allt för dyr.
Sinn klockan gillar jag inte, bland annat eftersom att datumet inte sitter på trean.
Glycine är fin, den vill jag åka och titta på.

Tackar ödmjukast för era förslag. Har ni några fler rekommendationer så tar jag gärna emot dem. //simsalabim
Sinn gör även 556 I där datum sitter på trean! Jag skulle verkligen rekommendera att kika på deras hemsida, mycket för pengarna.
 

DrKlocka

Audemars
Det känns som en riktigt tråkig klocka för 10papp om man ska vara ärlig. Vet ju inte vad du har för klockor sedan tidigare, men Seiko SARG007 känns som ett mer prisvärt alternativ. Men om du gillar orisen så kör på den!
 
Topp