• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Söker information om min klocka (Seamaster 300)

JohanVII

Breitling
Har misslyckats i mitt sökande efter denna klocka på nätet och tänkte att detta forum var insatta inom ämnet. Klockan tillhörde min morfar och han köpte den runt 1950. Förhoppningsvis vet ni vilken modell det är eller vilket pris den ligger runt.
 

Bilagor

  • IMG_20160517_162802.jpg
    IMG_20160517_162802.jpg
    140.8 KB · Visningar: 404
  • IMG_20160517_162812.jpg
    IMG_20160517_162812.jpg
    90.4 KB · Visningar: 366

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Grattis! Är inte tillräckligt insatt för att avgöra om det är en 14755 eller om det är den tidigare referensen. I vilket fall har dessa börjat rusa prismässigt och din ser fin ut i tavlan. Morfar köpte helt rätt ur, både koolt och värdefullt idag!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Är de inte en 165.014 ?

@Aurum

Grym klocka i vilket fall!;) bra val morfar
Jo det är sant, fick för mig att den endast kom med den senare icke-sandwitch-tavlan. Men det var ju fel. Är väl troligast att det är just en 165.014 med tanke på visarna då kanske men jag är inte tillräckligt kunnig som sagt.
 

holma20

Panerai
Jo det är sant, fick för mig att den endast kom med den senare icke-sandwitch-tavlan. Men det var ju fel. Är väl troligast att det är just en 165.014 med tanke på visarna då kanske men jag är inte tillräckligt kunnig som sagt.
Nej inte jag heller , har sett en sådan tidigare då en väns far bar på en sådan, fick världens längsta historia bakom den :banghead: så lite svårt att glömma haha ,
Om det är en 165.014 ska de sitta ett verk med cal 552 .
Stämmer rätt bra in med visarna och allt som du sa!
 

Patrik J

Rolex
Oj, vilken fin klocka. :) Med dagens galna priser borde den vara värd uppåt 100k om allt stämmer. Kolla om morfar hade någon länk till den liggandes också – de är också värda mycket.
Be en urmakare öppna klockan och notera referens- och serienummret.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Trevligt, kul släktfynd!! En ovanlig referens med stort värde.

Idag kostar en fin 165024 +50 k, den äldre 165014 bör bedtinga betydligt mer. Bakelitkransen är mkt värdefull...och ömtålig! Med det sagt, bara köra på och använda!!

Min 68:a...

image.jpeg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Har misslyckats i mitt sökande efter denna klocka på nätet och tänkte att detta forum var insatta inom ämnet. Klockan tillhörde min morfar och han köpte den runt 1950. Förhoppningsvis vet ni vilken modell det är eller vilket pris den ligger runt.
Grym klocka :) Förvalta den väl!
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Har misslyckats i mitt sökande efter denna klocka på nätet och tänkte att detta forum var insatta inom ämnet. Klockan tillhörde min morfar och han köpte den runt 1950. Förhoppningsvis vet ni vilken modell det är eller vilket pris den ligger runt.
Håll hårt i den och försök se om det gått liknande ex på auktion i år, dessa lär bara öka i pris så ha inte bråttom om du ska sälja den! Får du bud via PM här på forumet så tycker jag du ska skriva ut dom här så du inte blir lurad :)
 

Wiliamo

Panerai
Vilket häftigt arv, shit pommes frites! Trots att det kan ge lite klirr i kassan tycker jag du ska avvakta lite och få en bra överblick på prisbilden. Och som tidigare nämnt i tråden kan det hända att du får PM här på forumet med bud, men var inte för naiv utan ta det lugnt som sagt, mycket möjligt att du får skambud.
 

rogart-63

Patek
Grym klocka. Varför pluppen är röd kan man undra? Har sett en del som är det? Skall det inte vara en lumplupp där?
Mycket synd att insertet är trasigt? Kostar flis att få fixat? Men skulle ändå tro att den landar 60-70 K . Låt oss få se den i bild ordentligt :)
IMG_20160517_162802.jpg
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Grym klocka. Varför pluppen är röd kan man undra? Har sett en del som är det? Skall det inte vara en lumplupp där?
Mycket synd att insertet är trasigt? Kostar flis att få fixat? Men skulle ändå tro att den landar 60-70 K .
Kan det inte vara lysmassan som åldrats till typ orange? Insertet är nog inte värt att sourca ett nytt äkta, men det finns väl någon italienare som kan lösa nyproducerat i bra kvalitet om jag inte minns fel!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
- Vill varna dig om att det finns folk som är oförskämda att ge dig bud både här i tråden och via PM på detta sällsynta och nu värdefulla ur. Ska du sälja så vänd dig till ett respektabelt auktionshus/säljare på den öppna marknaden där du får mesta möjliga betalt för ditt ur.

Det är ett stycke dykarurhistoria du har och berätta gärna mera om dess historik.....

Åhh..nu sabbade du allt...jag PM:ade 0900 :-....var ju nära att få den........
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
- Det är väldigt tråkigt när du likt en bortskämd, fjantig tonårspojke inte har respekten för andras sökande efter information och verkar ha ett patologiskt tvång att lorta ner denna tråd. Håll dig på pojkrummet.

Försöker bara provocera dig då du är så märklig......funkade uppenbart :)
Pojkrummet nästa....
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
- Ok, det bekräftar ju det hela. Punkt.

Om du bara lägger lite energi på social kompetensutveckling och funderar på hur du agerar på ett forum....som är lika mycket en social företeelse, integration mellan människor... som källa för information och kunskap....så kan vi senare ses i rummet för de lite äldre pojkarna.....om du lyckas dvs....
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
- Hur gick det med ditt bud Davvan, eller PM till på den i tråden omnämnda Seamastern? Fick du något svar? Du skrev att du kontaktat den informationssökande trådskaparen, Johan VII. Fick du köpa uret?

Den informationssökande trådskaparen, Johan VII.......förstod med säkerhet plojen från min sida. Skulle tom våga påstå att han till stor del fått den information han var ute efter.....

För mer xakt information om det specifika uret i fråga, är ju rekommendationen att via Omegas hemsida göra ett Extract of the archives (kostar 100 chf)

Kul att veta när och var klockan leveredes utsprungligen.....
image.jpeg
 
  • Like
Reactions: Ako
Topp