• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Söker insperation till nästa klockköp!

Doncorleone

Cartier
Förutom att länken känns bättre antar jag att allt annat känns värt det?

Tackar så hemskt mycket för alla svar!

Jag har kollat runt som en galning senaste dagen, och det lutar åt en Glycine, så kan jag stoppa undan resterande pengar till något... annat. Ni som har glyciner, vart inhandlade ni era?

Jag var och pillade på certinan i affären och den kändes bra. Men det "unika" i glycine lockar mig lite mer. Dock vill jag minnas att någon här på forumet skrev om glycine combat sub (golden något?) och att den var väldigt obekväm att bära, kanske bara något för just den varianten?

Skall lägga ned någon dag till och undersöka det övre taket på min budget och känna efter om det finns något som är värt det.
Longines är väldigt fin, men jag stör mig lite på visarna.


Och precis som någon nämde, kanske det är mer värt med begagnat så jag kan flippa utan större förlust om det ej passar..

Tack alla!


Varför länken upplevs som rasslig av många och mig själv kan bero på att länkbitarna inte är lika höga som på en del andra länkar och upplevs då som klenare. Däremot är glappet (flexar) mellan länkbitarna mer eller mindre detsamma som på Longines om man försöker vrida länken så att säga.

Glycinen är välbyggd! Vridringen är helt glappfri och känns perfekt med lagom motstånd, kronan är en av de mjukaste jag skruvat, urtavlan och detaljerna är "spot on" och borstning och poleringen på boetten är även den väldigt bra gjord. Försök hitta en i butik så du får känna på den.

Har själv haft den nya Omega SMP modellen med keramisk bezel och kan inte tänka mig att den äldre modellen är mkt sämre så hittar du en sån inom budget är även det ett perfekt val!
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Skulle jag köpa något i den prisklassen skulle jag slå till på en oris aquis 40mm grå på gummi! Riktigt fin klocka!
 

CarlV

Cartier
Oris 43mm
018.JPG
 

vistor

Omega
Ja, den där orisen var inte att leka med. Sjukt snygg boett i mina ögon, ser riktigt välbyggd ut!

Har någon något tips på en affär i stockholmsområdet med trevlig personal där flera av de nämda klockorna finns att fingra på?
 

jumpin_hour

Breitling
En begagnad omega seamster kan du få i hyggligt skick för runt 10-11000 kr (automat) quartz versionen kan du säkert få några 1000- lappar billigare, snygg och välkänd dykare som förmodligen är hyfsat lättsålda sen när du vill byta upp dig.

Annars så har tag heuer ett par trevliga modeller som man hitta för under 10 tusen på beganat marknaden.
Tagen borde också vara hyfsat lättsåld
 

Gringubben

Cartier
Jag har både DS Diver och Combat sub. Ringen på DS är ju bara....helt fantastisk. Sen är det något med DSen som gör att den ser steril och lite billig ut. Vet inte vad det är, kanske visarna?. Combat sub bärs betydligt mindra på handleden än DS. Kanske beroende på att den är så tunn, faktiskt den bekvämaste klockan jag har och en absolut favorit. Kan inte hålla med om att länken känns rasslig på suben även om jag i dag använder en annan länk för ett hårdare utseende. Tycker DS ser lite stiligare ut och suben mer sportig
 
Topp