• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Söker kontakt med Mr.Sund

MrJon

Cartier
Har faktiskt själv varit med om en liknande händelse vid affär via ett annat forum. Killen bara försvann och svarade varken på pm eller telefon. Visade sig senare att han hade nån kronisk lungsjukdom som just gjort sig ordentligt påmind med följden att han blev inlagd ett par veckor. Även om han säkert hade tillgång till nätet sporadiskt är inte småaffärer på nätet första prio får man ju inse. Slutade iaf bra precis som i detta fallet.
 

paradis

Audemars
Tycker också att det är bra att köparen fick sin klocka, men eftersom han var ock tittade in flera gånger under tiden,senast igår , så kunde han skrivit tex."jag är sjuk " .Eller be någon av närmaste,att kontakta köparen med en förklaring......:)
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Jag menar inte att säljaren ska ta det i tråden. Köparen har rätt att få en förklaring annars borde köpare lämna en notis i goodguy/badguy fast såklart är det upp till köparen vad han vill göra
 

M021

Rolex
2-Faktor
Skåla in helgen med ny klocka på armen är inte illa. Bra att allt verkar OK tillslut. "Slutet gott, allting gott"
 
1-2 dagar? Påminn mig om att aldrig sälja till dig! ;)
Riktigt jävla dåligt att inte svara på flera veckor dock.

Jag är av den åsikten att har jag betalat för något så skall säljaren skicka varan senast dagen efter, om inte annat är överenskommet. Är det orimligt av mig att tänka så?

Som säljare måste man vara beredd att skicka varan direkt när betalning inkommit. Eller!?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag är av den åsikten att har jag betalat för något så skall säljaren skicka varan senast dagen efter, om inte annat är överenskommet. Är det orimligt av mig att tänka så?

Som säljare måste man vara beredd att skicka varan direkt när betalning inkommit. Eller!?
Jag skickar alltid senast vardagendagen efter, men det är ju inte alltid paketet hinner med den dagens hämtning. Lägg till 2 dagars posthantering så kan du vara uppe i 3-4 dagar och då skickar jag ändå dagen efter betalning.

Därför tycker jag 1-2 dagar känns som ett orimligt krav.
 
Jag skickar alltid senast vardagendagen efter, men det är ju inte alltid paketet hinner med den dagens hämtning. Lägg till 2 dagars posthantering så kan du vara uppe i 3-4 dagar och då skickar jag ändå dagen efter betalning.

Därför tycker jag 1-2 dagar känns som ett orimligt krav.

Nä, det har du rätt i. Å när jag tänker efter så har jag alltid fått REK nr så jag kunnat följa klockan så jag har varit lugn. Så " får jag inte klockan efter 3-4 dagar så skulle jag bli nojjig". Har ju haft med bra säljare att göra.
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Jag ska inte vara den som är den, men med tanke på tråden så hade en förklaring till oss från Mr.Sund inte varit helt fe. Samt en förklaring till inloggningar utan att något hände.
Kommer ingen rimlig förklaring så ska denna tråd ligga i hans goodguy/badguy tråd.


Som jag förstått det var han inloggad dagen innan denna tråd skapades, försvann och loggade sedan in igen på torsdagen. Igår dök klockan upp. Att påstå att han loggat in under tiden utan att något hänt är lite hårt i min mening, men att kommunikationen mellan köpare och säljare av oklar anledning brustit verkar ju däremot helt klart.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Märklig historia som innehåller en del konstigheter, skönt slut dock.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Skönt att det löste sig tillslut efter all tid utan kontakt.
MR. Sund kanske inte ens vill komma med en förklaring, det kan ha hänt något jätte hemskt som han inte vill att folk han inte känner ska känna till.
Hur som, köparen är nöjd i detta fallet. Det är väl det viktigaste.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Håller med. Märklig avslutning trots det gick bra.
Man borde komma med en rimlig förklaring, även om man inte vill berätta allt i detaljer..
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Som jag förstått det var han inloggad dagen innan denna tråd skapades, försvann och loggade sedan in igen på torsdagen. Igår dök klockan upp. Att påstå att han loggat in under tiden utan att något hänt är lite hårt i min mening, men att kommunikationen mellan köpare och säljare av oklar anledning brustit verkar ju däremot helt klart.

Där har du fel, han har varit in två-tre ggr efter att tråden skapats. Han har dessutom struntat i att svara på PM och också alla andra sätt som TS har försökt komma i kontakt med Sund.. Det hade räckt med att han la 10sek på att svara sund med att det har skitit sig med allt, klockan kommer, vet bara inte när, jag förklarar senare.. sorry för det inträffade.

3 veckor och en polisanmälan behövdes för att klockan skulle landa hos TS.. Absolut inte ok från säljarens sida..
 

Cryssarn

Rolex
Där har du fel, han har varit in två-tre ggr efter att tråden skapats. Han har dessutom struntat i att svara på PM och också alla andra sätt som TS har försökt komma i kontakt med Sund.. Det hade räckt med att han la 10sek på att svara sund med att det har skitit sig med allt, klockan kommer, vet bara inte när, jag förklarar senare.. sorry för det inträffade.

3 veckor och en polisanmälan behövdes för att klockan skulle landa hos TS.. Absolut inte ok från säljarens sida..
Fast stod det någonstans att han varit inne 2-3 gånger? i tråden eller på hans profil dvs.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Fast stod det någonstans att han varit inne 2-3 gånger? i tråden eller på hans profil dvs.

Måste det stå i tråden?
Han har varit in fler än en gång efter att tråden skapats och han har blivit omnämnd i tråden och blivit kontaktad via PM av TS, mig och säkert fler men han valde att inte kontakta TS. Efter tre veckor kommer klockan och strax efter en förklaring som bara TS och Sund har kännedom om.. Har man som i Sunds fall tagit sig tid att besöka KS, så ska man fan ta sig tid att kontakta den man sålt en vara till också, som med ljus och lykta sökt kontakt..

Vill Sund att den allmänna uppfattningen om honom ska ändras så är det läge att faktiskt kliva fram ur skuggan och berätta varför det fuckades upp, gör han inte det så fine, men det lär bli svårt att göra affärer igen.
 

Cryssarn

Rolex
Måste det stå i tråden?
Han har varit in fler än en gång efter att tråden skapats och han har blivit omnämnd i tråden och blivit kontaktad via PM av TS, mig och säkert fler men han valde att inte kontakta TS. Efter tre veckor kommer klockan och strax efter en förklaring som bara TS och Sund har kännedom om.. Har man som i Sunds fall tagit sig tid att besöka KS, så ska man fan ta sig tid att kontakta den man sålt en vara till också, som med ljus och lykta sökt kontakt..

Vill Sund att den allmänna uppfattningen om honom ska ändras så är det läge att faktiskt kliva fram ur skuggan och berätta varför det fuckades upp, gör han inte det så fine, men det lär bli svårt att göra affärer igen.
jaja, så som det framgår i tråden så hade han inte varit det. Hur är det med smulan? Var han nöjd med förklaringen?
Sen finns det ju faktiskt besked man kan få som gör att man ursäktar sig för den man gjorde affär med och sen struntar i vad resten kräver, eftersom saker som klockforum förmodligen inte känns så viktigt mer.
säger ju absolut inte att det hela är ok, men det känns också som om att det finns vissa som inte skulle köpa en snyft historia.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
jaja, så som det framgår i tråden så hade han inte varit det. Hur är det med smulan? Var han nöjd med förklaringen?
Sen finns det ju faktiskt besked man kan få som gör att man ursäktar sig för den man gjorde affär med och sen struntar i vad resten kräver, eftersom saker som klockforum förmodligen inte känns så viktigt mer.
säger ju absolut inte att det hela är ok, men det känns också som om att det finns vissa som inte skulle köpa en snyft historia.

Tråden startades 17februari..

26februari skrevs bland annat detta inlägg i denna tråd. Men visst kan han ha råkat ut för något, men uppenbarligen inte såpass allvarligt att han inte kunde avstå Klocksnack.
Skärmavbild 2015-03-05 kl. 09.18.21.png
 

Cryssarn

Rolex
Tråden startades 17februari..

26februari skrevs bland annat detta inlägg i denna tråd. Men visst kan han ha råkat ut för något, men uppenbarligen inte såpass allvarligt att han inte kunde avstå Klocksnack.
Skärmavbild 2015-03-05 kl. 09.18.21.png
exakt. Sedan var klockan framme dagen efter.
tycker som sagt inte att det är ok att gå awol, men känner att det är TS och inte mig han ska krypa för
 
Topp