• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Söker vintage Rolex, förslag på modeller?

MJ24

Patek
2-Faktor
En Rolex 5513 kanske?
image.jpg
Lite sen där...sorry.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Vintagemarknaden är väldigt mycket större om du söker dig utanför Sverige även om det dyker upp fina objekt bl.a. Här på klocksnack då och då. Chrono24 är bra om du vill ha en känsla för priser på de olika modellerna. Näthandlarna sheartime, 10pastTen och hqmilton är vassa (alla tre i USA).

Mitt tips kvarstår, kolla in 1665 dvs en Great White SeaDweller. Din budget kommer att räcka till ett fint ex och deras relativa sällsynthet gör det till en ganska säker investering. Du får datum med "slipper" datumbubbla om du stör dig på den.

image.jpg

Den tycker jag om!
Saknar datum på min 5513, och kommer nog skaffa en 1665 istället.
Några tips på vägen till en bra 1665?
 

poormans

Rolex
om det är första vintage rolex'en skulle jag välja något lättflippat och då är 1675 eller 5513 givna kandidater, om man köper runof the mill matte dials och inget special med gilt och PCG

lätta att hitta i vettigt skick och enkelt att få igen degen om man vill ha något annat efter ett tag ;-)

cheers
christian
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Har du kollat det på boetten, eller bara på certet?

Anledningen till att jag frågar är för att boetten såg så fräsch ut. Tänkte att det kanske var serviceboett :)
Nej ej öppnad av mig, så kan inte bekräfta det. Bilden ljuger nog lite-indexen är riktigt gulnade och en prick på ett av dem oxå. En bild till:
image.jpg
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Nej ej öppnad av mig, så kan inte bekräfta det. Bilden ljuger nog lite-indexen är riktigt gulnade och en prick på ett av dem oxå. En bild till:
image.jpg

Hur tavlan ser ut är inte relevant.

Jag undrar om boetten blivit utbytt vid service. För att kolla det plockar du bara av länken vid kl 6 på klockan, så står numret mellan luggarna.

Men jag kan ha fel! :) Kan vara nyborstad hos urmakare.
 
Topp