• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sökes: Recension av Swatch Sistem 51

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Skulle gärna vilja se en recension av Sistem-klockan.
Någon som köpt en och vill skriva ihop lite intryck? :)
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Kanske årets klocka?
Har fått hem en svart som Målarn plockade upp till mig i Zürich. Säljs endast i Schweiz och Ryssland as we speak. Har mailat swatch group Nordic och de ska väl dyka upp lite senare i år.

Den svarta har läderband, blå, röd och vit har gummi. Valde den svarta på denna premissen.


"Swatch har utvecklat ett urverk som endast har 51 komponenter där alla delar sitter fast med en enda skruv. Det har i sin tur gjort att de lyckats automatisera hela ihopsättningsprocessen, något som är helt nytt i branschen.

Det blir inte sämre av att den har hela 90 timmars gångreserv, har genomskinlig baksida och ser någorlunda bra ut. "

Fram
null_zps655fc641.jpg


Bak
null_zps95132d6b.jpg


Bygger lite på höjden, fast tror det är armbandet som inte gått till sig

null_zps11beab7e.jpg


Gångreserven är helt sinnes, är nog min semesterklocka för i år!

Den mest prisvärda klockan i alla avseenden ever.


Tillsammans med min speedy, två rymdklockor i två olika epoker!
null_zps4da85a3f.jpg
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Klämde på dessa på Geneves flygplats på väg hem från skidsemesterm men hade lite ont i plånboken just då och avstod från att köpa. Skitdumsnålt är ju det ända man kan kalla det såhär i efterhand!! Kommer definitivt att skaffa när de kommer hit.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag ska ha en svart.

Enbart baserat på att tekniken i den känns som en revolution för klockbranschen.

Tack för recension och bilder!
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Vi var faktiskt två i butiken när den köptes!!!!!! ;)
 

Jibe

Cartier
Jag tycker den är tvärcool, 90 timmars reservtid låter lovande. Tack för recensionen, är väldigt sugen nu.

Prisen är inte heller så dumt :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tycker den är rätt ful faktiskt, hade valt en batteridriven variant. Visst är verket mekanisk men det är många fulkineser också, helt själlöst utan hantverk. Tur man är en vintagenörd.
 
Topp