• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Söndags Zenith

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Det finns ju redan fredags tråd, speedy tisdag mm. Så nu tyckte jag det var dags för mitt nya favorit märke att få en veckodag.
Jag tittar väldigt mkt på moderna el primero kronograferna just nu men jag har sedan tidigare en zenith från tidigt 70-tal. Det är inte en klocka jag använder ofta, men när jag gör det blir jag alltid lika trollbunden av den. Svårt att fånga på bild, men pärlemortavlan och onyx indexen är fantastiska.

Så nu är det dags att visa era söndags zenith!
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Det finns ju redan fredags tråd, speedy tisdag mm. Så nu tyckte jag det var dags för mitt nya favorit märke att få en veckodag.
Jag tittar väldigt mkt på moderna el primero kronograferna just nu men jag har sedan tidigare en zenith från tidigt 70-tal. Det är inte en klocka jag använder ofta, men när jag gör det blir jag alltid lika trollbunden av den. Svårt att fånga på bild, men pärlemortavlan och onyx indexen är fantastiska.

Så nu är det dags att visa era söndags zenith!
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Det verkar sitta ett jäkligt fint kupat plexi. Det borde du försöka fånga på bild. Grymt snygg klocka i all sin enkelhet. Vad är det för diameter på den?
 

Bob Bryant

Breitling
Det finns ju redan fredags tråd, speedy tisdag mm. Så nu tyckte jag det var dags för mitt nya favorit märke att få en veckodag.
Jag tittar väldigt mkt på moderna el primero kronograferna just nu men jag har sedan tidigare en zenith från tidigt 70-tal. Det är inte en klocka jag använder ofta, men när jag gör det blir jag alltid lika trollbunden av den. Svårt att fånga på bild, men pärlemortavlan och onyx indexen är fantastiska.

Så nu är det dags att visa era söndags zenith!
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Helt fantastiskt, jag har en exakt likadan. Härliga bilder
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
L-roche Grym! Ser ut att ha blivit använd en del.

par401
Härligt! Jag hetsar gärna så här får du en bild som jag inte lagt upp innan. Lite dålig skärpa dock.
DSC_0784_zps58885839.jpg

De aggressiva bandhornen gör att den snarare bärs som 40mm än sina 38mm.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har inte sett 42mm IRL, men det låter väldigt stort. Den bär säkert som en 44mm vilket ju inte alls passar med stilen. Jag kan ju tillägga att jag generellt inte är så mycket för små klockor. 37mm brukar jag tycka är för litet för mig.

Edit: Den där saknar ju dessutom datum och sekundvisare. :bored:
 
  • Like
Reactions: par

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag provade 42mm variante i veckan i Köpenhamn. Var inte så farligt faktiskt, bandhornen är ju långa men inte tex så långa som på longines legend diver. Det funkade helt klart med 42 också. Det som är synd är att färgkombinationen som yonsson har finns inte i 42mm varianten. Ska du ha 42mm och de färgerna så är det striking 10 som gäller och då springer det iväg i pris.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Kanske en dum fråga men vilken handlare tar in Zenith för service nu när inte Nymans gör det längre?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kanske en dum fråga men vilken handlare tar in Zenith för service nu när inte Nymans gör det längre?
Nymans kan vidarebefordra för en saftig summa eller så skickar man själv till en auktoriserad urmakare i exempelvis UK (och sparar massa pengar).
 
  • Like
Reactions: par

Sputniq

Panerai
Jag provade 42mm variante i veckan i Köpenhamn. Var inte så farligt faktiskt, bandhornen är ju långa men inte tex så långa som på longines legend diver. Det funkade helt klart med 42 också. Det som är synd är att färgkombinationen som yonsson har finns inte i 42mm varianten. Ska du ha 42mm och de färgerna så är det striking 10 som gäller och då springer det iväg i pris.

Men sen är Striking 10th helt jävla grym!
 

Knight

Cartier
Jag måste säga att Zenith Pilot Big Date Special är väldigt lockande, men av kommentarerna att döma är de alltså både bökiga och dyra att lämna in på service för oss i Sverige?
 
Topp