• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas...

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Varför sitter ni och trycker fingrarna på glaset?
Jag har förståelse om det gäller tex Breitling som har så bra AR att man måste känna om glaset är där eller inte. :D

Alltså, det är ni som har smutsiga fingrar, sluta talla på glaset då :)
Alltså, vi som har plexi gillar att känna på den varma goa känslan som plexi har:) När sen safirklockan är på så gör vi det reflexmässigt men ryggar direkt tillbaka när vi möter kallt safirglas. Men då är skadan redan skedd:D
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Ähhh safir är fina saker. ;)
image.jpg
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Kan inte någon köpa någon riktigt urflippad Rolex på det här forumet, om det nu tvunget måste vara Rolex. Varannan bild på det här forumet är ju på samma (more or less) gamla trötta klocka :(
 

Icaras

Rolex
Vad fan som helst egentligen. Att få se annat än Submariner är ju en fröjd :)
Finns ju en hel drös Daytona, DJ, DD, GMT, Explorer 1 & 2 också, som inte är särskilt lika en sub :). Eller menar du utflippad som i isad regnbågDaytona. Du kanske inte har vågat dig in i vintagedelen på forumet?
 

Molgan

Cartier
Problemet med att just Rolex (mfl) safirer ofta ser kladdiga ut är att det är ett helt plant safirglas, att dessutom Rolex (mfl) vägrar AR gör saken än värre.
Ett domat safir med bra AR lider inte på långa vägar av samma kletig look, plexi är dock ohotad konung.

ps. ingen som provat modda dit ett rejält domat plexi på en 116610LN?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Finns ju en hel drös Daytona, DJ, DD, GMT, Explorer 1 & 2 också, som inte är särskilt lika en sub :). Eller menar du utflippad som i isad regnbågDaytona. Du kanske inte har vågat dig in i vintagedelen på forumet?
Hm jag tror du missförstod mitt inlägg? Jag tycker det är tråkigt att det enda man ser är samma gamla tråkiga subs i varannan bild på forumet och önskade att man istället såg andra modeller.:)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Problemet med att just Rolex (mfl) safirer ofta ser kladdiga ut är att det är ett helt plant safirglas, att dessutom Rolex (mfl) vägrar AR gör saken än värre.
Ett domat safir med bra AR lider inte på långa vägar av samma kletig look, plexi är dock ohotad konung.

ps. ingen som provat modda dit ett rejält domat plexi på en 116610LN?
Vilka andra tillverkare har safirglas utan AR?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycks i alla fall variera när det gäller Glycine. Hade en Combat Sub en kort tid, men den åkte ut pga avsaknad av AR:
Glycine på arm (liten).jpg

Trist, då dom bevisligen kan få till det om dom vill:
8 - Airman - antireflex.jpg
Varflr skickar du inte din SD4000 i papperskorgen då? Hur kan det inte vara OK med brist på AR på en klocka för runt 10' och samtidigt vara OK på en klocka för runt 90'? :)
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Varflr skickar du inte din SD4000 i papperskorgen då? Hur kan det inte vara OK med brist på AR på en klocka för runt 10' och samtidigt vara OK på en klocka för runt 90'? :)

Jag är den första att hålla med om att det är obegripligt att inte Rolex förser sina klockor med AR på insidan av glaset. Kan inte finnas ett enda vettigt argument för att avstå på en klocka i Rolex prisklass. Nu har jag inte jämfört Glycinen sida vid sida med Rolexen, men läsbarheten är betydligt bättre på Rolexen så jag tror jag behåller den ;). Glycinen var en katastrof. Fick du lite ljus på klockan och inte höll den absolut vinkelrätt mot dig såg du inte ett skit av urtavlan. Synd på en för övrigt prisvärd klocka. Jämför du med Airman ovan så är den nästan i klass med Sinnen, men bara nästan ... :cigar:

Så jävla kass som du vill påstå är inte SD'n ... :D
Rolex 2014-08-10.jpg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Jag har aldrig sagt att klockan är kass, tvärtom tycker jag den är kanoners. Synd bara att man aldrig kan se det. Eller jo förresten, inomhus kan man ju beskåda tavla och visare.

Jag menade givetvis att läsbarheten inte är så kass som du vill påstå, inte klockan som sådan. Ger mig fan på att du får problem bara för att du envisas med att ha klockan på höger hand ... :D

(ska vi fortsätta tjafsa i PM istället ...?) ;)
 

Molgan

Cartier
Jag har haft nån modell från Glycine som haft platt safir utan AR, jag är säker på att fler tillverkare har valt att köra utan.

Edit: min quote till yonsson gick inte som jag tänkt, skyller på min oerfarenhet av postning på detta forum.
 
Topp