• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sagostund och paketöppning i ett (Rolex DJ)

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Grattis till en riktig ikon!

Jag vill också passa på att tacka för en skönt skriven berättelse samt tillägga att jag brast ut i gapskratt när jag läste: "Jag kilade iväg till den kungliga hovleverantören Rob Engst... Nej, det gjorde jag verkligen inte, jag tog bilen till det lokala shoppingcentret..."

Tack! Och grattis återigen!
 

sharetracker

Cartier
Grattis till en riktig ikon!

Jag vill också passa på att tacka för en skönt skriven berättelse samt tillägga att jag brast ut i gapskratt när jag läste: "Jag kilade iväg till den kungliga hovleverantören Rob Engst... Nej, det gjorde jag verkligen inte, jag tog bilen till det lokala shoppingcentret..."

Tack! Och grattis återigen!

Kul att du uppskattade historien :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
HÄRLIGT! Trevlig paketöppning, och jätte trevligt val av första Rolexen :hungry:, tyvärr kan jag nog säga direkt att det inte kommer att bli den sista, nu är du fast i Rolex träsket :D . Stort, stort GRATTIS!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Grattis! Tror inte cheepo var ironisk!;) Vi är dock alla en smula tragiska och nojjiga när det gäller klockor! Du blir garanterat aldrig nöjd även om du nu har hittat en graal för dagen!

Grattis!
 
P

Philippe Stern

Guest
För drygt ett år sedan gjorde jag min entré på Klocksnacks forumssidor. Jag rev av såväl presentation som paketöppning i samma tråd (https://klocksnack.se/threads/presentation-och-lådöppning.15038/). Jag tyckte det var smidigast så.

Jag fick många snälla ord från forummedlemmarna men den första värmande kommentaren jag fick var från cheepo63 och löd:



Billig och givande hobby? Var mannen ironisk eller vad var det frågan om. Enda anledningen att jag köpte en ny klocka var ju för att den förra gått sönder och inte var värd att laga. Jag är minsann inte en sån person som trillar dit i första taget. En klocka är allt jag behöver. No more, no less. Men...

Jag vet inte hur det kom sig, kanske var det alla bilder som dagligen laddades upp på vackra klockor, vad vet jag. Men en krypande känsla av att jag behövde fler klockor infann sig snart. Jag menar, min sambo har trotts allt en armé av örhängen. Varför skulle jag då nöja mig med en klocka. En klocka till kan jag ha, bara en. Jag tog kontakt med Kson av en slump och det visade sig att han hade en Omega Genevé till salu. Varför inte tänkte jag, om James Bond har en Omega kan väl jag ha en också. Men nu räcker det, två klockor är allt jag behöver. Men...

Vill ni med och segla frågade några vänner. Varför inte, segla är väl aldrig fel. Men vad ska jag ha på armen? Min Certina har läderarmband och min Omega är för gammal för sådana eskapader. Kanske behöver jag en klocka som jag inte behöver vara rädd om. Tre klockor är väl lagom, tre klockor är allt jag behöver. Jag kilade iväg till den kungliga hovleverantören Rob Engst... Nej, det gjorde jag verkligen inte, jag tog bilen till det lokala shoppingcentret och gick in på allas vår favoritbutik. You guessed it, Ur & Penn. Valet föll på en Casio F-91W för 199:-. Flådigt värre. Sådär, nu har jag tre klockor, en ny, en gammal och en som jag kan kasta i väggen om jag vill. Nu räcker det, tre klockor är allt jag behöver. Men...

Nyår, sambon är sjuk, jag har fått dricka all champagnen själv. Kanske ligger det nått roligt på K&S? Bäst att titta tänkte jag. Den där var ju fin. Och så vackert den blänker. Stavindex också, precis vad jag alltid velat ha. Ska jag skicka iväg en fråga till säljaren? En fråga skadar väl ingen. Jag ska ju inte köpa den, bara fråga lite. För tre klockor är ju allt jag behöver, eller? Förlåt Schmitza jag måste varit en jobbig och nojig jävel att ha och göra med. Du fick t o m springa iväg till Bergströms för att kontrollera äktheten. Men första gången är väl värst antar jag. Men du ställde upp, tusen tack.

Och nu kära vänner. Nu kommer det bästa. Bilder!
IMG_2985.JPG

Föredömligt inslagen låda måste jag säga. Men det där att posten förvarade värdeförsändelser i kassaskåp vet jag inte om det stämmer. Mitt paket låg i en låda bredvid disken.

IMG_2986.JPG

Förra gången det vankades paketöppning för egen del var lådan brun. Nu är den grön.

IMG_2987.JPG

Jag får erkänna. Det var med skakande fingrar som jag öppnade den gröna lådan och skådade mitt efterlängtade köp.

IMG_2990.JPG

Och naturligtvis, som avslutning. Ett klassiskt wrist shot!

Med tanke på era kunskaper har ni såklart redan listat ut vad det rör sig om. En Rolex Datejust i guld och stål med den klassiska jubileelänken (ref 116233). 36 mm i diameter och med Rolex in-house urverk 3135 med 31 juveler. Skruvkrona, vattenskydd till 100 m och en underbar känsla av kvalitet!

Vem hade trott det här för drygt ett år sedan. Inte jag i alla fall. Jag skyller på er!
Klassiker. Snygg. Grattis.
 
Topp