Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Saint Blaise fickur

Diskussion i 'Vintage' startad av Easymoneysniper, 23 juli 2015.

1. Easymoneysniper
    Trådstartare

Easymoneysniper Torpare

Hej
    Hittade detta fickur i en låda hemma och undrar ifall det är någon här på forumet som har någon koll på vad detta kan vara för typ av modell och gärna också lite information om tillverkaren. Klockan har legat orörd i lådan ett bra tag vad jag vet men den gick igång direkt utan några problem när jag "windade" uret. Tyvärr har jag ingen information om tidsavvikelser på det men över en minut går det jämnt med ett quartz verk.
    Tillverkaren har en hemsida (http://www.saintblaise.ch/) men jag hittade inget av nytta där.

På tavlan står det "Saint Blaise" 17 Jewels incabloc Swiss made

Ledsen för den dåliga bilden, har endast en mobilkamera att tillgå. Hoppas ni ändå kan se vad det kan vara

Bifogade filer:

Senast ändrad: 23 juli 2015
  2. Exxet

Exxet Borgare

Kan väl bara tillföra att det är ett sk sjuksköterskeur, dom får ju inte ha klocka på sig (armen) på jobbet, den fästs i bröstfickan, det är därför den är "uppåner".
    MVH.

Easymoneysniper gillar detta.