Laddar...
Nymans Ur 1851

Saker som irriterar er i vardagen

Diskussion i 'Lifestyle' startad av mofo, 23 oktober 2015.

1. the quiet man

the quiet man X-Wing Pilot

Från:
    Västerås
    Hjälper inte, en massa skit som är förknippat med alla familjehögtider. "Står ut" för grabbens skull.

mofo gillar detta.
  2. Affe

Affe Una vida loca

När produkter är slut i livsmedelsbutiker när man behöver dom! Borde vara hur lätt som helst att ha skiten hemma!

Ännu värre är väl om en produkt är slut som dom har i veckobladet för medlemmarna som kommer varje söndag i brevlådan! Då borde man väl verkligen köpa in mer än vanligt kan man tycka!

Erik1 gillar detta.
  3. Erik1

Erik1 Tie Fighter pilot

Från:
    Stockholm
    Förstår :) ironi flyger lätt över huvudet på nätet, My bad!

Kejsaren gillar detta.
  4. Jimpa

Jimpa Y-Wing pilot

Från:
    Mälardalen
    Bingolottos dragningsnummer :banghead:

Uret24 gillar detta.
  5. Model_Citizen

Model_Citizen Stormtrooper

Överanvändandet av ordet "magiskt"
    Allt användande av ordet "hen"
    Hjärndöda nyheter i MSM: Helt ärligt, vem bryr sig om bonde söker fru? Jag är så gammal så jag minns när aftonbladet och expressen faktiskt levererade nyheter. (minns även att MTV en gång i tiden körde musikvideos)

sherwan, Cliff, Utforskaren och 3 andra gillar detta.
  6. spammerstakeahike

spammerstakeahike Rebel soldier

Tjejer som sprutar in silikon i sina läppar / gör duckface i varje selfie de tar. Varför förfular man sig genom att skapa ohyggligt avtändande ankläppar? Ta Jackie Ferm som exempel. Hur söt och naturlig som helst innan läpp-operationen...

sherwan, Arnholm, Cliff och 5 andra gillar detta.
  7. BarbaBaba

BarbaBaba Stormtrooper

Från:
    Stockholm
    Allergihets! Du får inte gå in en galleria (i förorten) för att uföra ett snabbt ärende om du har hunden med dig. Du kan inte sitta på en uteservering (i stan) om du har hund, någon kan vara allergisk, osv. Helt oproportioneligt samt att jag aldrig hört om någon allergiker som stämt någon näringsidkare. Däremot kan man ha hunden med in på NK eller sitta på uteservering i förorten?!?

8. Kejsaren

Kejsaren X-Wing Pilot

Från:
    Bjärred
    Handlar man på NK har man råd med antihistamin(?). Eller.

Håller delvis med men en blöt hund på NK är inte så najs det heller.

Hugii gillar detta.
  9. Adro

Adro Stormtrooper

Hundar överhuvudtaget är inte så najs

10. Hugii

Hugii X-Wing Pilot

....att systemet/blaget inte har öppet dygnet runt! hur svårt kan det vara :)

11. Mansory

Mansory Rebel soldier

Den efterfrågan är nog ytterst liten. Är väl typ bara McDonalds, bensinmackar och vissa 7-Eleven som har dygnet runt öppet...

12. BarbaBaba

BarbaBaba Stormtrooper

Från:
    Stockholm
    Håller delvis med, men förstår inte logiken eller argumentet med allergi. Det är väl bara säga att men inte vill hundar där (vart det än må vara).

Kejsaren gillar detta.
  13. klockmarren

klockmarren Rebel soldier

Från:
    Tjockhult
    När Rackarhulda rostar och smörar mina macker utan att jag är beredd , ost och skinka måste finnas färdigskivat.

14. MånsT

MånsT X-Wing Pilot

"Hund/barn/katt/baby/whatever i bil"-skyltar som en del har antingen i bakrutan eller på bakluckan. Varför?! Vad angår det resten av världen? Ska vi hålla extra avstånd? Ska vi köra annorlunda? Ska vi tycka att ni är så där klämkäckt roliga?

Kul för er att ni har barn och/eller husdjur men jag bryr mig faktiskt inte det minsta.

RBJSWE, vonhall, Älvkvarn och 5 andra gillar detta.
  15. Birkhellman

Birkhellman Stormtrooper

Det där har jag också gått runt och varit förbannad på, blir provocerad av skiten bara. Finns inte någon poäng i de skyltarna.

MånsT gillar detta.
  16. spammerstakeahike

Det fetmarkerade kanske? Att be medtrafikanter visa extra hänsyn alt. visa förståelse om pappan/mamman inte vill gasa på i onödan och köra aggressivt med en sovande bebis i bilen.

17. MånsT

MånsT X-Wing Pilot

Det är aldrig något fel med att köra försiktigt men det behövs ingen skylt för att visa vem som är i bilen. Dessutom är det mer än sällan skrivet i något "lustigt" typsnitt vilket gör att man inte kan ta det på allvar ändå. För övrigt har det hänt att dessa beskyltade bilar har blåst om mig på motorvägen i typ 130 - snacka om dubbelmoral.

Torsten gillar detta.
  18. spammerstakeahike

Ja, är det bara en typ av kul "statement" utan att föraren bryr sig om hur denne kör är det tokigt.

19. Birkhellman

Birkhellman Stormtrooper

Sådana skyltar ska inte behövas i trafiken..

20. mofo
    Trådstartare

mofo Y-Wing pilot

Från:
    Skåne
    Det är till för idioterna som ligger i röven på folk och betyder egentligen, "ligg inte för nära mig för då tar jag min hammare och baseballträ och nackar dig!"

sherwan, MaxAnd och gruby gillar detta.
  21. RosaCasio

RosaCasio Stormtrooper

Från:
    Malmö
    Trodde det var en ursäkt för att bilen invändigt ser ut som en soptipp utanför Manila.

sherwan, Notorious Niklas, alfgren och 8 andra gillar detta.
  22. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
    Vad ska man ha för skylt framtill för att bonnläppar och andra söndagsbilister ska flytta på sig?

I den kungliga huvudstaden är det kutym att lägga sig någon meter bakom bilen framför för att uppmärksamma denne på att det är dags att flytta på sig! :)

Vesper gillar detta.
  23. Sjobedan

Sjobedan AT-ST driver

Från:
    Malmö.
    Det är helt sjukt... hur är det möjligt att skita ner så mycket?

Strindberg gillar detta.
  24. Strindberg

Strindberg X-Wing Pilot

Mina barnfamiljskompisars bilar ser verkligen ut som kriget inuti, mysko! Kommer kanske mina barn bli traumatiserade i vuxen ålder för att de fick ha med sig endast en leksak och en bok var då vi åker långa sträckor, och sedan ta med sig dem ut från bilen? Eller, kommer de må dåligt för attt de endast i yttersta nödfall fått äta en smörgås i bilen, och aldrig glass eller liknande?

Visst går "glädje" före materiella ting, som bilsäten, men blir barnen verkligen olyckliga för att de får lära sig att bete sig?

sherwan och Torsten gillar detta.
  25. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
    Verkligen inte. Barn mår bra av tydliga regler och finner sig i det mesta om man förklarar varför. Det största misstaget man kan göra är att låta barnen bestämma för att de ska bli tysta och nöjda.

Tyvärr är skolan en plats där lärare anpassar sig efter barnen istället för tvärtom och därför har Sverige snart en generation av barn som gör det de känner för. Tror vi diskuterade detta fenomen tidigare i tråden.

Porsan och spammerstakeahike gillar detta.
  26. Strindberg

Strindberg X-Wing Pilot

Det känns som om de flesta företeelserna i samhället har varit uppe till diskussion i den här tråden...:D

Torsten gillar detta.
  27. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
    En sak som jag inte direkt irriterar mig på men som jag inte förstår är högerhänta människor som håller mobilen i höger hand när de pratar?
    Som högerhänt vill man ju ha den handen fri för att göra saker!

28. Edin

Edin Y-Wing pilot

Från:
    Midsomer Wreath
    När jag och syrran var liten fick vi inte ens ha skor på oss inne i bilen. Det gick ju på rutin när man väl lärt sig så man sparkade av sig dom samtidigt som man hoppade in i bilen. Äta i bilen fick vi endast göra då vi bilade ner till Spanien varje sommar och då var det enbart "smuliga" saker, inga kladdiga saker. Samma sak kommer gälla om jag får barn och bilfan ska vara spotless då som nu.

Torsten gillar detta.
  29. Jockinho

Jockinho Tie Fighter pilot

Från:
    Motala
    Eller för den delen föräldrar som inte kan och förväntar sig att skolan ensam skall fostra barnen. Se ex Sthlm signal till föräldrar som snart har rätt att ha sina barn fri tid på förskolan även vid arbetslöshet etc. Jag är just nu föräldraledig och tycker tiden med båda mina barn är enormt dyrbar, de 15h/vecka jag har rätt till för "min stora" här räcker gott.

Och som du skriver, sålänge de är tysta och nöjda är allt bra för de som inte orkar fostra barnen. Tydliga regler och struktur är viktigt och barn mår bra av det sålänge de förstår dem. Sen har vi ju en skolsituation där det knappast är en hemlighet att det på en del ställen saknas rätt kompetens (outbildade etc.) och med dagens tryck i och på skolan är det inte konstigt det blir som det blir. Dock har skolan blivit bättre på att möta elever med speciella behov etc och jag tror de skulle bli än bättre om det fanns mer tillskjutna resurser och klasserna minskade (både för de med . Det går ju lite åt det hållet om än långsamt.

Senast ändrad: 28 december 2016
  30. Sjobedan

Sjobedan AT-ST driver

Från:
    Malmö.
    Min sambo är den enda orsaken till att bilen ser ut som den gör... smoothiestänk på instrumentpanelen(?!!), hon ger vår dotter frukt och liknande när hon kör, vår dotter är två... kan ni föreställa er hur det ser ut runt och under barnstolen? Nej, jag tror inte det.

Och inte hjälper det att tjata och gnata heller.