Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Klocksnackbloggen

Du har väl inte missat vi lanserat Klocksnackbloggen?
In, läs och diskutera gärna inläggen på forumet!

Klocksnackbloggen >>
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I 2017 års första avsnitt av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi SIHH och Basel!
Det och ett enormt namedroppande av nya och gamla klockmodeller.

Lyssna på podden! >>

Produktionsbolag: Lejon Media

Saker som irriterar er i vardagen

Diskussion i 'Lifestyle' startad av mofo, 23 oktober 2015.

1. MånsT

MånsT X-Wing Pilot

Märklig förklaring, då är det bättre att ha en skylt där det står ungefär det du skrev, alternativt ställa sig på bromsen. För övrigt är näraliggande bilar bakom det som irriterar mig mest av allt.

vonhall gillar detta.
  2. Ministern

Ministern Admin Admin

Min bil är härligt skräpig inuti. Mina barn äter i bilen och har på sig smutsiga skor. Bilar går att städa ganska enkelt, har man skinn så spelar inte lite kladd någon roll. För någon tusenlapp får jag bilen recondad invändigt och kan fullständigt strunta i att vara pedant. Bilen är i normalfallet bara ett redskap för att ta dig och din familj från punkt A till punkt B.

eriksson850, Lowe92 och Jrgen gillar detta.
  3. Torsten

Torsten Tie Fighter pilot

Från:
    Orten
    Men håll till höger då, gubbjävel! ;)

MånsT gillar detta.
  4. Torsten

Från:
    Orten
    Alla andra föräldrar i bekantskapskretsen tackar säkert för det!

Fantastiskt trevligt när man ska skjutsa barnens kompisar som hoppar in utan att skaka av snön/leran(hästskiten från skorna och lämnar spår av mellanmål i baksätet. Underbart!

Sjobedan gillar detta.
  5. Ministern

Ministern Admin Admin

Det blir svårt för vänner att skjutsa mina barn då det kräver att de har barnstolar. Vidare så är det inte speciellt vanligt att innerstadsbarn skjutsas av andras föräldrar.

Torsten gillar detta.
  6. krosjo

krosjo Rebel soldier

Från:
    Stockholm
    Finlandssvenska!

Arnholm och Torsten gillar detta.
  7. Torsten

Från:
    Orten
    Men du har satt ribban för de små monstrena! :p

8. Strindberg

Strindberg X-Wing Pilot

Nu har jag för mig att du har ganska små barn, men är det inte bra attt redan tidigt lära dem att ha god ordning?
    Smutsiga skor och kläder går ju såklart inte att komma ifrån, det jag (och de andra?) tänker på är skräp och oordning.
    Jag som lantis har en skrotig pickup att köra då jag är arbets- eller ridklädd, men jag förstår att alla inte behöver det. Den försöker jag ändå hålla skräpfri, men den får man äta i.

Torsten gillar detta.
  9. Torsten

Från:
    Orten
    Nästan så att hon Beck-tanten i Tomten Är Far Till Alla Barnen kan få en att undvika denna i övrigt utmärkta film. Usch vad hemskt det låter! :dead:

10. RosaCasio

RosaCasio Stormtrooper

Från:
    Malmö
    Mall of Skandinavia....
    Överlag är shoppingen här i sthlm rätt så omysig.

11. Mansory

Mansory Rebel soldier

Jag är stolt att jag inte besökt eländet, förhoppningsvis gör jag det aldrig.

MariaE, Makkanxd och klockmarren gillar detta.
  12. Vesper

Vesper AT-ST driver

Från:
    Slussarna
    Bättre än Linköping :(

virrooo gillar detta.
  13. Strindberg

Strindberg X-Wing Pilot

Den här tjejen:

image.jpeg
    Jag har butik i en liten stad, där det är P-skiva och notorisk parkeringsbrist på de centrala parkeringarna (finns hur många platser som helst, gratis utan skiva, om man kan tänka sig att gå tre minuter). Hon jobbar på phone house i gallerian mitt emot, och har bilen på gratisparkeringen, sen går hon ut och snurrar skivan under dagen, och tar en rök. Detta kompletteras med en rökpaus mitt emellan dessa, blir ungefär en rök i timmen. Morgon- och lunchciggen tar hon en energidryck till.
    Usch.
    Först ska mina (och hennes kunder) inte få någon parkering så de inte kan handla, sedan ska hon få lön från phone house fast hon tar tjyvledigt hela tiden och sist men inte minst ska jag skatta för att finansiera hennes sjukvård när ciggen och kalorierna tar ut sin rätt.
    Så, morgonirritationen avklarad!

MartinL, Kejsaren, Stefanweei och 14 andra gillar detta.
  14. Hellebring

Hellebring Stormtrooper

Från:
    Stockholm
    Det där är faktiskt riktigt sketet beteende.. Du borde nästan ringa parkeringsbolaget och gola på henne så hon får en bot. Då kanske hon lär sig.

Mansory, Ninen79, Porsan och 3 andra gillar detta.
  15. MariaE

MariaE AT-ST driver

Från:
    Skåne, Stockholm
    Va fan!! Det där är ju jag!!

:D;)

Nä. Skulle aldrig ta en cigg! :wtf:

engst, sherwan, Kejsaren och 3 andra gillar detta.
  16. Jockinho

Jockinho Tie Fighter pilot

Från:
    Motala
    Förutom parkeringen att röka på arbetstid är inte ok tycker jag, dock många som tycker det är helt naturligt få smita ifrån lite då och då under dagen när behovet kommer. "Jag går bara ut en liten stund och tar lite luft...", och som trots försök till att dölja lukten sen luktar rök långa vägar lagom tills nästa cigg ska in...

17. Orson

Orson Rebel soldier

Folk som tror att det är övergångsställen överallt och bara går ut på vägen hur fan som helst, sen tittar på mig som att det är jag som gör fel då jag knappt bromsar då jag kör förbi! Jävla nötter!

mega, andrewski, Utforskaren och 3 andra gillar detta.
  18. Zingo

Zingo Y-Wing pilot

Från:
    Sthlm
    När de färdiggrillade kycklingklubborna är slut och man tvingas köpa helgrillad kyckling, satans torra filéer.. :rage:

Stefanweei och HederligeHarry gillar detta.
  19. Yrsnö

Yrsnö Stormtrooper

Från:
    Linköping
    Folk som åker åt fel håll i skidspåret, hur jävla svårt ska det vara att åka i samma riktning som alla andra och inte bete sig som en idiot?

PS. Skidspåret i talan har t.om "fel åkriktning"-skyltar uppsatta för att förtydliga detta....

Tack för ventilation :D

Tobias Eriksson och Ponlarsson gillar detta.
  20. Edin

Edin Y-Wing pilot

Från:
    Midsomer Wreath
    Teknik som strular. Jag blir fullkomligt vansinnig! :mad: :rage:
    Senast igår när min nya receiver krånglade med min än nyare Apple TV jag fick i julklapp (tack tomten/mamma). Bilden klippte av och till. Googlade, testade och gav upp innan skiten flög ut ur fönstret...

Fortsättning följer... - Problem solved!

Senast ändrad: 29 december 2016
    Torsten, MariaE och Vesper gillar detta.
  21. klockmarren

klockmarren Rebel soldier

Från:
    Tjockhult
    Det här riktigt illa alltså.
    Speciellt i mörker, det enda man kanske ser är ljuset från mobilen som idioterna blänger i.

Tobias Eriksson gillar detta.
  22. RBJSWE

RBJSWE Rebel soldier

Barn! Håller andan när ett kommer i närheten! Man vill ju inte åka på nå skit.

DiverSailor gillar detta.
  23. Edin

Edin Y-Wing pilot

Från:
    Midsomer Wreath
    Håll på att klippa en joggare i förra veckan på detta vis. Helt svartklädd tomte utan en enda tillstymmelse till reflex (inte ens reflexer i kläderna!) springer rakt ut på en 50-väg utan belysning och givetvis inte på övergångstället. Önskar nästan att jag klipp tomten så han lär sig nån gång då hans svar på min panikbromsning och tutning var handen i luften och en arg blick

24. Arnholm

Arnholm Stormtrooper

Från:
    Spawnpoint
    Ibland ångrar man en inbromsning.

Edin gillar detta.
  25. Strindberg

Strindberg X-Wing Pilot

Konsumentköplagen och ARN.
    Jag kan absolut se nyttan med dessa grejer, men ibland blir det tydligt att företagen är i ett väldigt underläge.

image.jpeg
    Jag har ingen koppling till någon av parterna i artikeln, men jag har jobbat i fordonsbranchen själv, och att diverse löst folk vill köpa fordon billigt som renoveringsobjekt och blir arga då de inte får det är vardagsmat. Synd egentligen, många skulle kunna ha glädje av en rackig MC för några tusenlappar som man kan fixa med under vintern, men sådant går hellre på skrot.

Att kunden (troligen) är så jävla dum i huvudet att han inte begriper att ett "renoveringsobjekt" kan rasa hur och när som helst är deppigt. Att man som företagare inte kan överklaga ARN:s beslut (eftersom det "bara" är en rekommendation) är också deppigt. Att turboreparationen kommer att bli dyr, och att bilskrället kan rasa närsomhelst av andra orsaker, deppigt igen.

Torsten och MariaE gillar detta.
  26. Spindel

Spindel Tie Fighter pilot

Eller så borde bilfriman sålt bilen som icke fungerande renoveringsobjekt. Men istället valde de att vara lite giriga och pressa ur några tusenlappar till genom att sälja det som ett renoveringsobjekt och får sedan försvarare som springer och gråter över att de måste ta sitt ansvar.

eriksson850 gillar detta.
  27. Strindberg

Strindberg X-Wing Pilot

Det är ju där problemet är, det är inte så enkelt att friskriva sig. Säljaren kan skriva i ett avtal att ett specifikt fel finns och att säljaren accepterar detta, men att ha med formuleringar som "i befintligt skick" eller "renoveringsobjekt" fungerar inte. Privatkunden kan dessutom - oklart varför - mer eller mindre kräva åtgärd, i det här fallet hade det säkert varit billigare och enklare för bilfirman att häva köpet och skrota bilen.

Torsten gillar detta.
  28. spammerstakeahike

spammerstakeahike Rebel soldier

Nyårsrelaterade ting kanske inte klassas som vardag men : Fyrverkerier. Speciellt folk som envisas med att börja smälla rejält högt på nyårsafton redan vid 18:00 tiden när man sitter och äter. Och de som av olika anledningar inte hann fjutta på allt runt 00:00 snåret bestämmer sig för att göra det dan efter istället... Våra katter blir lika traumatiserade varje år.

MariaE och Hellebring gillar detta.
  29. Edin

Edin Y-Wing pilot

Från:
    Midsomer Wreath
    Folk som står ända in i ens rygg när man väl stålsatt sig och står i en kö. Hur jävla svårt är det att lämna lite luft framför dig??

Guden, Torsten, Guskleto och 3 andra gillar detta.
  30. Mansory

Mansory Rebel soldier

Folk är ensamma och vill ha närhet.

engst, Clark Kent, mega och 1 annan gillar detta.