Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Klocksnackbloggen

Du har väl inte missat vi lanserat Klocksnackbloggen?
In, läs och diskutera gärna inläggen på forumet!

Klocksnackbloggen >>
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I 2017 års första avsnitt av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi SIHH och Basel!
Det och ett enormt namedroppande av nya och gamla klockmodeller.

Lyssna på podden! >>

Produktionsbolag: Lejon Media

Saker som irriterar er i vardagen

Diskussion i 'Lifestyle' startad av mofo, 23 oktober 2015.

1. BarbaBaba

BarbaBaba Y-Wing pilot

Från:
    Stockholm
    När jag var liten pilt var cyklister såna som var med i cykelklubb och låg på rulle i vägrenen (som knappt finns längre) ut mot Ekerö eller Vaxholm. Ribbade läderhjälmar, cykelbyxor och cykel t-shirt. Alla andra cyklade bara. Vanliga dödliga skulle aldrig få för sig att köpa en racer med tubdäck för femsiffriga belopp när man ändå bara ska till jobbet eller affären. Nu råder det omvända, alla TROR att dom är tävlingscyklister (och har råd med en racer) och att dom har företräde överallt, i stan, på cykel/gångbana, trottoaren, mitt i gatan, i löpspåret, för att utöva sin "sport". Dom som BARA cyklar till jobbet eller affären borde skickas ut på landet. Nu har ju joggare anammat samma beteende. Det drogs ju hur många elljusslingor (se jogging spår) i skogarna som helst under 80 talet. Det märkliga är att det sannolikt beror på att alla är individualister och prioriterar sig själva först och endast visar hänsyn till andra om det bär någon typ av vinning för den egna personen. Samtidigt har det aldrig varit viktigare hur andra uppfattar en, hur man ser ut framför allt?! Ahh, jo jag såg lite av "ägd" innan jag gick över till den Franska spionserien på tvåan, och frun kommenterade -har du skickat manus till Fredrik?;)

Tapiren, demondave, Niclas och 2 andra gillar detta.
  2. Fredde76

Fredde76 Stormtrooper

Från:
    Skåne
    När man ska panta flaskor/burkar och personen framför ska panta hela sin årsförbrukning i flera sopsäckar. Samtidigt ska deras barn hjälpa till vilket gör att burkarna placeras fel eller för snabbt på bandet. :mad:

Wiliamo, Luckyluciano, Torsten och 7 andra gillar detta.
  3. Edin

Edin Y-Wing pilot

Från:
    Midsomer Wreath
    SFs butiker. Va fan är problemet med att sälja kaffe??? Igår va maskinen trasig på MOS (världens sämsta centrum i övrigt) och idag har Sergel börjat rengöra maskinen innan de stänger!? Sen har de närmast monopol på biomarknaden och har blivit Sålda till AMC (de som drev heron när de var nytt) så det lät knappast bli bättre...

4. Clark Kent

Clark Kent X-Wing Pilot

Mos är världens bästa centrum med världens bästa parkeringsgarage. De gjorde dig en tjänst förresten...så ofta som du postar i den här tråden ska du inte dricka kaffe utan gå över till kamomillté ;) :heart:

Wiliamo, MariaE, Kejsaren och 3 andra gillar detta.
  5. Nissenutz

Nissenutz Stormtrooper

Jag gillar också deras garage för de finns många hörn och pelarplatser. Finns till och med några ensamplatser (jag är en petig med min bil).

Tjejen är inte lika förtjust när jag glider runt i hela garaget för att hitta dom dock :hilarious:

alfgren, Nedro och Sylta gillar detta.
  6. Edin

Edin Y-Wing pilot

Från:
    Midsomer Wreath
    Få mig inte att starta på det där skit tet...
    ;)

Dricker max tre koppar kaffe om dagen och den kopp jag verkligen njuter av är kvällskaffet. Därav blir jag förbannad när jag inte kan få denna kopp. Att man sen är inne i en oerhört mörk period hjälper ju inte då jag är rätt sur allmänt just nu (men håller givetvis masken på jobbet och offentligt) och ventilerar här. :)

7. Equilibrium

Equilibrium AT-AT driver

Från:
    Island
    Aftonbladets kolumnister, maken till negativa och bittra människor finns det ?

Torsten, Sretlaw och Arnholm gillar detta.
  8. Makkanxd

Makkanxd Y-Wing pilot

Från:
    Stockholm
    när man ska tejpa och tejpen inte vill sammarbeta. Fyfan.

MariaE, Erik1, RosaCasio och 3 andra gillar detta.
  9. Kattvakt

Kattvakt Stormtrooper

När lampknapparna och dörröppningsknapparna ser likadana ut.

hollow123 gillar detta.
  10. Lowe92

Lowe92 Rebel soldier

När man måste vara på föreläsningar som saknar syfte. Tyvärr lite mycket sånt i perioder.

11. christian-h

christian-h X-Wing Pilot

Dra mig bakglänges i gruset vad arg jag blir.

• Jag betalar för både Netflix & HBO, där det alldeles för ofta inte översätts när språket är annat än engelska.
    Hur fan ska jag då förstå poängen när jag inte snackar mandarin?

Quaker, FreddeM, Kejsaren och 1 annan gillar detta.
  12. Clark Kent

Clark Kent X-Wing Pilot

https://www.kurser.se/utbildning/rosetta-stone/kinesiska-mandarin-nyborjare-127562 :)

Idag blev jag irriterad över vissa personers oförmåga att vara tillmötesgående och en smula flexibla.
    Var inne på Vetekatten på Kungsgatan med en vän som inte pratar jättebra svenska. Han ville köpa en skagenbaguette att ta med och la sin beställning. Han fick då till svar att det bara fanns Toast Skagen men att brödet nog inte skulle bli så bra om det var takeaway. Han frågade då om det inte gick att få på något annat bröd och fick svaret att det enda alternativet var en havrefralla. Till saken hör att vi stod 50cm från en korg med baguetter!!!

Nu började han tycka att det var jobbigt med språket och ville inte vara till besvär, så då ville han inte beställa utan gå någon annanstans.
    Men jag kunde inte låta bli och fråga varför de inte kunde ta en baguette och gå in i köket där det bevisligen fanns skagenröra och göra en macka.
    -För att vi inte har det! var det begåvade svaret.
    Det kom annan personal och frågade om det var något problem och jag sa att det inte var det förutom att vi gärna ville beställa en Skagenbaguette med brödet framför oss och skagenröran som fanns i köket.
    -Nej, det går inte! var nästa svar.
    Jag kunde bara konstaterade att det inte var speciellt smidigt eller tillmötesgående, och då kom ytterligare personal som på ett riktigt otrevligt sätt frågade om jag ville prata med deras VD! Jag avböjde och sa att jag inte var speciellt intresserad av det gällande en skagenbaguette.

Jag avskyr verkligen den typen av oförmåga till service. Ta en baguette, gå in i köket och be kallskänkan göra en macka. Ta extra betalt om du anser att det behövs. Även om den inte finns på menyn så lär det inte skapa ett efterföljande kaos av skagenbeställningar.

alfgren, MariaE, North och 11 andra gillar detta.
  13. Alarik

Alarik Stormtrooper

Från:
    Göteborg
    1. Plastfolie!
    OM man väl lyckas riva av fanskapet någorlunda så kan man ge sig fan på att den direkt kommer häfta ihop sig. Den i tanken perfekta rektangeln som skullr skapas är nu istället formad som en smällkaramell.

2. Folk.
    Stolpskott som inte har vett att tacka när man håller upp dörren för dem.

mega, Simpatico, Kattvakt och 2 andra gillar detta.
  14. spammerstakeahike

spammerstakeahike Rebel soldier

Folk som inte placerar ut kassapinnarna åt den som står som nästa i kassakön.

Ruben gillar detta.
  15. Vesper

Vesper AT-ST driver

Från:
    Slussarna
    Folk som blir erbjudna efterrätt men säger nej jag är vegan.

Ett nej tack räcker, jävla muppar.

Torsten och Guden gillar detta.
  16. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    IMG_2740.JPG

engst, Bingoraalf, alfgren och 10 andra gillar detta.
  17. Buckshot

Buckshot Stormtrooper

När youtube inte vill visa en enda film. Jag får upp detta meddelande på allt: Sorry, our proxy server is currently down.

18. simonhakansson

simonhakansson Rebel soldier

Från:
    Kalmar
    När man inte lyckas få kontakt med företaget man har beställt ifrån, varken via email eller deras sida på facebook. Jag vill ha en bekräftelse på att min beställning gått igenom eftersom jag redan betalt. Hatar fransmän!

19. Vesper

Vesper AT-ST driver

Från:
    Slussarna
    Klocka? Vilken handlare isf? Har själv klocka på G från Frankrike.

20. simonhakansson

simonhakansson Rebel soldier

Från:
    Kalmar
    Nej, detta är ett par mjukisbyxor från Sweet Pants 1982.. men nu lyckades jag få tag på dem efter en vecka via deras fb..

21. spammerstakeahike

spammerstakeahike Rebel soldier

Folk som i sin presentation på sociala medier skriver : "Jag är ateist".

22. Aboynamedsue

Aboynamedsue Tie Fighter pilot

Från:
    O
    Feber :hungover:

hampusg gillar detta.
  23. Edin

Edin Y-Wing pilot

Från:
    Midsomer Wreath
    Folk som envisas att använda platsen bakom min garageplats till cykelförvaring och den allmänna anarkin som råder i detta garage. I grunden inget problem men då enda sättet att komma åt cyklarna är över min plats känns det sådär då en cykel är vass och en bils lack är rätt sårbar. Känns extra "bra" då det är barncyklar och en av de som sitter i styrelsen som jag pratat med säger varken vill säga bu eller bä. Frågade honom om han nu hävdar att det är allmännytta/egennytta att det är ok att jag då ställer min MC bakom hans garageplats. Känner just nu för att köpa crew-cab modellen av Dodge SRT-10, montera raka rör och på så vis "fylla ut" detta tomrum samtidigt som jag säkert lär väcka alla i byggnaden när jag startar...

klocknooben och Nissenutz gillar detta.
  24. Edin

Edin Y-Wing pilot

Från:
    Midsomer Wreath
    Ryds bilglas (och mer specifikt Ryds Bilglas Vårby Allé).
    Var förbi dom och bokade in familjens två bilar till idag och imorgon. När jag bokade in båda bilarna frågade jag specifikt om det gick bra att jag lämnade bil 1 på morgonen och hämtade upp den på vägen hem från jobbet vilket skulle gå bra. När jag nu kommer och ska lämna bilen går det visst bra men då klämmer killen vid disken ur sig att jag kan lämna bilen nu men du får bara stå två timmar på parkeringen!?

ALLDRIG med Ryds Bilglas tack vare idioterna vid Vårby Allé.

25. Carlf

Carlf Rebel soldier

Du har inte funderat på att köra in bilen hela vägen till väggen så att cyklarna inte får plats?

26. Edin

Edin Y-Wing pilot

Från:
    Midsomer Wreath
    Brukar göra det men när katten är borta...

alfgren gillar detta.
  27. mps

mps Stormtrooper

Jobbar inom Kundservice och spenderar en del tid i telefon med kunder.
    Allt de får för sig att kalla dig, allt de hotar dig med och det beteendet de har mot en person de aldrig har eller kommer möta.
    Helt otroligt.
    Både jag och kollegor mår dåligt av hur folk uppför sig.
    Varför är folk sådana?

stelah gillar detta.
  28. Strindberg

Strindberg X-Wing Pilot

Förstår inte heller det.
    Jag är extra trevlig då jag telefonerar med folk på olika former av kundservice, dels så tänker jag att de inte har det så lätt med alla klåpare som ringer, och dels har jag noterat att jag får sjukt mycket bättre service då...

Torsten och Porsan gillar detta.
  29. mps

mps Stormtrooper

Man får ju det.
    Sparade numret till en dam på Länsförsäkringar efter en diskussion av diverse försäkringar och jag fick ett bra pris på hem och bilförsäkring.
    Ringer upp någon vecka senare och skall teckna en ny.
    "Hej, jag var i kontakt med er gällande mina försäkringar för någon vecka sedan"
    Med lite barsk ton.
    "eh..... Ja? Är det något som blivit fel".
    "Nej. Absolut inte. Ni var så trevlig och hjälpsam så jag ville teckna en till".
    Hon började asgarva och jag fick riktigt bra pris på allt :)

stelah, alfgren, Torsten och 5 andra gillar detta.
  30. Edin

Edin Y-Wing pilot

Från:
    Midsomer Wreath
    Rätta takterna!
    Jag ser alltid till att vara trevlig men då det inte alltid går så är jag oerhört tydlig och säger att det är inte personen jag har i luren jag är förbannad på, det är företaget han jobbar för och det brukar alltid gå vägen för då förstår de själva att man ibland blir förbannad men då inte på dom specifikt.