Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Klocksnackbloggen

Du har väl inte missat vi lanserat Klocksnackbloggen?
In, läs och diskutera gärna inläggen på forumet!

Klocksnackbloggen >>
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I 2017 års första avsnitt av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi SIHH och Basel!
Det och ett enormt namedroppande av nya och gamla klockmodeller.

Lyssna på podden! >>

Produktionsbolag: Lejon Media

Saker som irriterar er i vardagen

Diskussion i 'Lifestyle' startad av mofo, 23 oktober 2015.

1. mega

mega Y-Wing pilot

Föräldrar som pratar om sig själva i tredje person med barnen (mest hört mammor göra det).
    Ex: Mamman säger till sitt barn "nu vill mamma att du skall tvätta händerna". Varför pratar man inte som vanligt med sitt barn ?
    I mina öron låter det totalt puckat. Som om man är rädd för en konflikt eller nåt.

Strindberg gillar detta.
  2. Kejsaren

Kejsaren Tie Fighter pilot

Från:
    Bjärred
    Håller med! Brukar inte dra mig för att klaga. Ofta tänkte man ju äta avocadon till den mat man lagar och köpte premium för att slippa vänta på mognaden.
    IMG_2262.JPG

Affe, Matts och Frippe95 gillar detta.
  3. Tobias Eriksson

Tobias Eriksson X-Wing Pilot

Detta blir dock ibland otäckt automatiskt har jag märkt när man har mindre barn. Framförallt under föräldrarledighet.

mega och Nissenutz gillar detta.
  4. Nissenutz

Nissenutz Stormtrooper

Känner igen mig. Dottern är knappt 2v och man låter rätt knäpp faktiskt :p

Tobias Eriksson och mega gillar detta.
  5. hannes

hannes Rebel soldier

Från:
    Vasa, Finland
    – I princip allt som är fult
    – Väder

6. MaziK

MaziK X-Wing Pilot

Bilköer.........o_O:banghead:
    20170113_155320.jpg

spammerstakeahike gillar detta.
  7. BarbaBaba

BarbaBaba Y-Wing pilot

Från:
    Stockholm
    Trelingon gillar detta.
  8. Matts

Matts X-Wing Pilot

Från:
    Stockholm
    BarbaBaba, B Wooster och alexndr gillar detta.
  9. Älvkvarn

Älvkvarn Rebel soldier

Adlibris jävla odugliga sätt att hantera sin leverans. Köper böcker som enligt hemsidan har leverans på 1-3 och 2-4 dagar men dom lyckas alltid ändå bli försenade och nu har det gått 2 veckor, 2 samtal och de förväntas komma på torsdag, som tidigast eller eventuellt bara ena boken. Samma sak med Bokus.
    Skriv bara att böckerna inte finns i lager istället så man är förberedd. Helvete

10. Edin

Edin Y-Wing pilot

Från:
    Midsomer Wreath
    Bortskämda ungjävlar med veka föräldrar som gömmer sig bakom den ena eller andra bokstavskombinationen. Det är INGEN ursäkt för att vara odräglig och förstöra för sina klasskamrater.

Den vägen var bättre förr, innan de tog bort bussfältets tidsbegränsningar mellan Flygplatsen och Alvik. Gled där dagligen under tre års tid då jag jobbade på Bromma och vet inte hur många gånger jag fick nöjet att tillrättavisa Kling och Klang om dessa tider. :D

mega, spammerstakeahike och BarbaBaba gillar detta.
  11. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Tie Fighter pilot

Från:
    Ulricehamn
    Pingis är viktigt! Kör cirka 1 timmes pingis om dagen på jobbet

12. BarbaBaba

BarbaBaba Y-Wing pilot

Från:
    Stockholm
    Den vägen var bättre förr, innan de tog bort bussfältets tidsbegränsningar mellan Flygplatsen och Alvik. Gled där dagligen under tre års tid då jag jobbade på Bromma och vet inte hur många gånger jag fick nöjet att tillrättavisa Kling och Klang om dessa tider. :D[/QUOTE]
    Har hänt mig på mc, blev stoppad och fick berättat för mig att det endast var bussfil. Jo, men inte nu sa jag och visade på tiderna

Edin gillar detta.
  13. JLC

JLC Stormtrooper

Från:
    Sollentuna
    Bortklemade millenials som tycker livet är så jobbigt trots att man aldrig haft så bra levnadsstandard som man har det nu i Sverige.
    Allt man får höra när man håller anställningsintervjuer. asså jag har tänkt mig att jag ska ha det här och det här, jag vill inte göra det här och kanske kan tänka mig att göra lite av det här men inte för mycket.

Så himla jobbigt att man måste gå upp till ett jobb på morgonen och man får inte göra vad man vill på ett arbete och Nu ska regeringen tvinga stackars ungdomar att återigen göra lumpen, tänk då kan de bli smutsiga i skogen och t o m göra illa sig och nån kommer säga åt dem vad de ska göra och de måste lyda...usch va hemskt de tycker allt är...

Sådär nu fick jag ur mig det också, skönt...

Fabbejan, Fryken, snoozarn och 3 andra gillar detta.
  14. Edin

Edin Y-Wing pilot

Från:
    Midsomer Wreath
    Det ska bli kul att se hur många som kommer hamna i briggen (eller vad det heter) för att de vägrade att lämna mobilen hemma. Instagram och Snapchat är ju ett beroende att likställa med droger och alkohol fast hos yngre (om än inte likt medicinskt farligt)..

15. JLC

JLC Stormtrooper

Från:
    Sollentuna
    Huga... ruskig prognos ;-)

It is estimated that 27% of the world’s population (two billion people) belong to the so-called Generation Y or "Millennials" (19-35 years old) and another 32% (2.4 billion) belong to the following generation, known as Generation Z or "Centennials" (0-18 years old). In total, they account for 59% of the global population and in 2020 they will make up 60% of the workforce.

fakta från: http://www.theiia.se/uploads/internalauditreport.pdf

Edin gillar detta.
  16. snoozarn

snoozarn Tie Fighter pilot

Från:
    Stockholm

Erik1 och hooods gillar detta.
  17. Edin

Edin Y-Wing pilot

Från:
    Midsomer Wreath
    Tillhör Millenierna och vet allt för väll de olika bekymmerna med de olika generationerna när det kommer till arbete då jag skrev min uppsats om just detta. Jobbar nu i skolan och det ända jag kan säga till er med barn är att ge fan i mobilen i deras närvaro! Dom tar efter ert beteende och så går det ut över deras skolarbete och är ett extremt stort irritationsmoment.

Side note:
    Ni med barn, se för fan till att ni lär dom vad auktoritet är. Alla äldre ska de med det inte lyssna på men lärare, extrapersonal i skolan och tränare. Dom har ordet och det är inget att tjafsa om! Belöna heller inte bra beteende som enbart sker hemma. Hör hur de beter sig i skolan för jag kan lova att många som är "snälla och rara" kan vara riktiga monster i skolan...

mega gillar detta.
  18. Lithium

Lithium Stormtrooper

Jag stör mig så in i helvete på folk som envisas med att skriva lök, lax, k, K, papp, lapp, bloss osv i annonser och konversationer när man menar TUSEN KRONOR. Försöker man verka gangster eller vad är meningen?

Ahhhh. Det var skönt. Ha en bra dag!

spammerstakeahike gillar detta.
  19. Genius60

Genius60 Rebel soldier

Från:
    Botkyrka
    Likaväl de som skriver VARFÖR!!! de säljer. Står o dammar, ändrade familjeförhållanden, till förmån för nya projekt etc. Scrollar undantagslöst förbi dessa, hur bra prylen än är. I samma "hatliga" hamnar de som bemödar sig med att skriva en annons, betala och skriver "intressekoll" Raka puckar ska det vara! fakta, prislapp. Accepteras inget prut, skriv det.

Tack för ordet

Lithium gillar detta.
  20. Affe

Affe Una vida loca

När personer använder det urvattnade argumentet, det blir iaf ljust ute om vi har snö under denna årstid!

Men har ni tänkt på det, att på sommaren är det ju just hela jävla FAKKING tiden, jao!

Fy Fabian vad jag avskyr snö!
    IMG_6113.JPG

Erik1, alfgren och Stefanweei gillar detta.
  21. Zcorp

Zcorp Rebel soldier

Från:
    Uppsala
    Hellre snö än slask kan jag tycka, men sommar februari - november och sen får december och januari dela på vår, vinter och höst.

22. mannis

mannis Rebel soldier

Swish is your friend, minimal risk att man går hemifrån utan mobilen

23. Tobias Eriksson

Tobias Eriksson X-Wing Pilot

Nytt objekt jag vill typ bara utrota!
    Folk i mindre städer som inte förstår nyttan eller glädjen med att ha vissa vägar bilfria i innerstad. De kräver att kunna köra exakt vart de vill och helst in i varje butik som existerar. Att man önskar trevlig miljö för fotgängare att äta/fika/shoppa i är omöjligt att förstå. Man MÅSTE köra överallt!!

fy fan!

Erik1 och Strindberg gillar detta.
  24. Clark Kent

Clark Kent X-Wing Pilot

Måste tillbaka och kontrollera om de erbjuder betalning med Swish.
    I sådana fall kommer jag att kräva gratis choklad för det var det banne mig ingen som upplyste mig om! :)

25. BadkarsPiraten

Från:
    Ulricehamn
    Ge exempel på vad du får höra på intervjuer :D

26. JLC

JLC Stormtrooper

Från:
    Sollentuna
    Gjorde jag inte precis det? "asså jag har tänkt mig att jag ska ha det här och det här, jag vill inte göra det här och kanske kan tänka mig att göra lite av det här men inte för mycket"

27. BadkarsPiraten

Från:
    Ulricehamn
    Jo men historier!

Strindberg gillar detta.
  28. JLC

JLC Stormtrooper

Från:
    Sollentuna
    nja på den, känns för personligt, inget jag vill hänga ut offentligt.

29. mannis

mannis Rebel soldier

Har klarat mig ur prekära situationer genom swish när jag bytt jacka och glömt plånboken. Även där dom inte tar swish så har jag då fått swisha till kassapersonalens privata så har dom tryck in sitt kort i kortläsaren. Bra service:)

Edin, Adro och Clark Kent gillar detta.
  30. oloph

oloph Rebel soldier

Från:
    Göteborg
    Nummer ett på min lista, med god marginal.
    Folk som säger "man betalar bara för märket"
    :mad: