Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Klocksnackbloggen

Du har väl inte missat vi lanserat Klocksnackbloggen?
In, läs och diskutera gärna inläggen på forumet!

Klocksnackbloggen >>

Saker som irriterar er i vardagen

Diskussion i 'Lifestyle' startad av mofo, 23 oktober 2015.

1. Tobias Eriksson

Tobias Eriksson X-Wing Pilot

Kan ju dock stämma i vissa fall :)

2. Edin

Edin Y-Wing pilot

Från:
    Midsomer Wreath
    Folk som inte bemödar sig att skyffla av snön på bilen innan de åker iväg. Sopa av er jä*** iglo så ni ser de dom kommer från höger!!!

Tapiren, Stroboman, Affe och 3 andra gillar detta.
  3. andrewski

andrewski Rebel soldier

Från:
    Stockholm
    Synd att inte fler böter delas ut till dessa..

Tobias Eriksson gillar detta.
  4. Edin

Edin Y-Wing pilot

Från:
    Midsomer Wreath
    + x 1.000.000!!!
    Staten skulle kunna Hova in storkovan och folk skulle tids nog lära sig så vi slipperdessa stolpskott!!!

5. Xalle

Xalle X-Wing Pilot

Från:
    GBG
    Folk som lägger ut WS när dom sitter på WC sjukt äckligt. Helt omöjligt att lajka även om klockan är trevlig...:hungover:

spammerstakeahike och Lithium gillar detta.
  6. Mansory

Mansory Rebel soldier

Dagligen ser jag hur äcklen till människor; gäspar, nyser (naturligtvis i armvecket), hostar och gör annat äckelskap (eget ord här!) utan att hålla för munnen. Vad är det med folk som gör så? :grumpy:

Det händer att man säger någonting ironiskt ibland, men trodde att det inte skulle behövas göras till vuxna.

BarbaBaba gillar detta.
  7. Xalle

Xalle X-Wing Pilot

Från:
    GBG
    Folk som smaskar/smackar när dom äter är med på listan...

Stroboman och Mansory gillar detta.
  8. Hoarz

Hoarz Stormtrooper

Hur nyser du bättre än i armvecket menar du?

Kejsaren gillar detta.
  9. Mansory

Mansory Rebel soldier

Skrev fel, menar att man ska nysa i armvecket, men av vad jag bevittnar så gör inte många det. De nyser antingen genom att bara vända huvudet åt sidan och nysa "rakt ut", eller bara hålla handen lite lojt framför ansiktet.

Stroboman och KarlTor gillar detta.
  10. Stroboman

Stroboman X-Wing Pilot

Från:
    Medelpad
    Detta är ett gnäll som inte kommer att handla om nåt samhällsfarlig brottslighet,utan bara om nåt som jag anser vara korkat!
    Varför köper folk bra, kvalitativa och dyra hörlurar om de sedan tänker gå med dessa UTANPÅ en mössa! Den sabbar ju hela ljudet!
    Då kan dom ju lika gärna köpa nåt billigt skit på Biltema eller liknande!

Nissenutz, Edin och vonhall gillar detta.
  11. Oli

Oli AT-ST driver

Jag skulle tippa på att de flesta som gör det vill ha musik men ändå hålla huvudet varmt när dom är ute i kylan. Är nog rätt obekvämt att ha on-ear hörlurar med en mössa utanpå, därav lurarna på utsidan av mössan. Tror också de flesta skulle vilja slippa mössan, men vårat klimat tillåter ju inte alltid det tyvärr.

12. Strindberg

Strindberg X-Wing Pilot

Från:
    Hälsingland
    När man inte når att sätta upp en hoppgunga.
    IMG_6301.JPG

mega gillar detta.
  13. Trelingon

Trelingon Rebel soldier

Nackskott för dessa...

14. Nedro

Nedro Stormtrooper

När man upptäcker att en skåplucka är _nästan_ stängd och försöker stänga en helt, men det går inte för att personen innan inte bemödat sig att plocka iordning i skåpet utan något sticker ut typ 5mm. Kan få mitt humör att svaja på några sekunder =P

alexndr, Teletomte och spammerstakeahike gillar detta.
  15. BarbaBaba

BarbaBaba Y-Wing pilot

Från:
    Stockholm
    Gäspa och nysa i armvecket kan jag acceptera, men hosta rakt ut bland alla medresenärer på bussen? Och när det är vuxna?!??

Mansory gillar detta.
  16. Mansory

Mansory Rebel soldier

Blir knappast bättre med folk som har kvar morgonandedräkten (tandborstning är nog inte så prioriterat när man måste uppdatera sin Instagram först...), och inte håller för sin käft. Nysa är oundvikligt om man måste, så det är inte nysningen jag stör mig på, utan hur man "blockerar" den. Hosta utan att hålla för ser jag dagligen, folk tror inte det är lika "äckligt", jag vet inte. Jag blev inte uppfostrad så i alla fall.

17. Strindberg

Strindberg X-Wing Pilot

Från:
    Hälsingland
    Jag tror - på riktigt - att vi går mot ett mer segregerat samhälle, där hyfs blir en del av det som skiljer folk åt.
    Eller så blir det ett helt ohyfsat samhälle.

BOTL och tim ur länk gillar detta.
  18. spammerstakeahike

spammerstakeahike Rebel soldier

Giriga pensionsbolag typ Allra. Fattar inte hur de där gamarna sover gott på nätterna. I princip stjäl de ju av mindre vetande och gör framtida pensionärer fattigare än vad de redan kommer att bli. Bankernas dyra pensionsfonder kommer som en fin tvåa. Funderar skarpt på att att flytta tjänstepensionen till Avanza.

19. Mansory

Mansory Rebel soldier

Schteeek:

http://www.expressen.se/dinapengar/pension/allras-vd-kopte-rekordvillan-av-sin-kompis/

20. spammerstakeahike

21. spammerstakeahike

F.d sossepolitiker som efter pension/avgång startar upp en massa företag och sitter i div styrelser för bolag mm.

22. BarbaBaba

BarbaBaba Y-Wing pilot

Från:
    Stockholm
    Tror tyvärr du har rätt i det senare. Folk blir sämre och sämre på att vistas i det offentliga rummet och visa hänsyn till andra. Det är ett fruktansvärt prio på mig, mig, mig! Häromdagen såg jag en kvinna som knuffade en kille för att komma förbi,hade brottom till bussen nere vid Slussen. Nära att han blev påkörd, trots att det stod personal som bevakar övergången mellan T-banan och busshållplatserna och agerar trafikvakter.

spammerstakeahike gillar detta.
  23. Calle med C

Calle med C Y-Wing pilot

Från:
    Eken
    Jag kunde inte hålla med mer. Dock är vi i stort sett redan där. Folk blir nästintill förvånade när man håller upp en dörr eller säger tack för något i dagens degenererat samhälle.

Mer regel än undantag när det kommer till dessa typer. Inte bara sossar, utan politiker överlag.

Senast ändrad: 15 mars 2017
  24. Erik1

Erik1 Tie Fighter pilot

Från:
    Stockholm
    Fattar inte, vad ska de göra annars och hur är det ett vardagsproblem för dig?

Adro gillar detta.
  25. spammerstakeahike

Att transformationen från sosse till råkapitalist sker så fort, är det inte lite av en moralisk feltramp tycker du?
    Man lever inte så man lär. Utnyttjar varje kryphål som finns för att behålla varenda krona.
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11864269.ab

Sen är inte alla irritationsmoment ett vardagsproblem. Tråden handlar inte om det eller hur.

Fabbejan gillar detta.
  26. spammerstakeahike

Jodå. Men man kan ju ändå räkna med att en f.d. moderat är en kapitalist ut i fingerspetsarna men jag tänker ju ändå att sossar ska bete sig lite annorlunda.

27. Calle med C

Calle med C Y-Wing pilot

Från:
    Eken
    Det stämmer. Men visst brukar sossar vara värst. Politiker är dock som bekant skurkar.

Senast ändrad: 15 mars 2017
    spammerstakeahike gillar detta.
  28. Erik1

Erik1 Tie Fighter pilot

Från:
    Stockholm
    [QUOTE="spammerstakeahike, post: 1779676, member: 10134]
    Sen är inte alla irritationsmoment ett vardagsproblem. Tråden handlar inte om det eller hur.[/QUOTE]

Jo? "Saker som irriterar er i vardagen" heter tråden, inte allmänt gnäll. Sen är det kutumn att inte diskutera politik på KS :)

BOTL och Kejsaren gillar detta.
  29. zeke_varg

zeke_varg Rebel soldier

Från:
    Stockholm
    Kollar film på tåget. Person går förbi och vänder sig om och... flonk så får man en ryggsäck i ansiktet. Allså, helt ok om folk har ryggsäck på sig men om man inte fattar att det är skillnad att sätta på något på kroppen som förändra rörelsevolymen.
    Draåthelvete!!0

Smulan, spammerstakeahike och Erik1 gillar detta.
  30. Carlf

Carlf Rebel soldier

Du menar att de ska vara smidigare i sitt hyckleri?