• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Saknar en klocka på 43 mm ...

laketwig

Patek
2-Faktor
Har just insett att alla mina klockor är olika stora. Från vänster till höger:

IWC Mark XVI = 39 mm
Breitling Aerospace = 40 mm
Sinn 104 = 41 mm
IWC Spitfire = 42 mm
?????????????? = 43 mm
Seiko Sumo = 44 mm

Fattas 43 mm.jpg


Som ni ser fattas det en klocka på 43 mm för att få serien komplett. Vad göra? Hjälp! :nailbiting:
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Tack för föslagen! Deepsea är nog lite väl klumpig för min smak, men Carreran såg trevlig ut. Har dock en kronograf redan, men tips på en 43 mm med GMT skulle sitta bra.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Har just insett att alla mina klockor är olika stora. Från vänster till höger:

IWC Mark XVI = 39 mm

Även fast det bara är tavla på den där (vilket ökar storlekskänslan) trodde jag nog den var lite större, med det sagt också helt perfekt i storlek för en vardagsklocka. Förövrigt clean och riktigt fin :)
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag håller med Josef, Deep sea'n är väl den man tänker på när det kommer till 43mm.
/j
 
En kraftig polering av Sumon tar lätt ner den till 43mm ;)

Eftersom du verkar gilla IWC och saknar blåtavlat, skulle jag annars slå ett slag för någon av Laureus modellerna, både Ingen och Porton är hjärtskärande vackra...
Dock är de 42,5 respektive 42,3 vad jag förstått - så levererar inte helt på måtten - dock bär de inte smått på handleden - och titta på dem, bara titta på dem :hungry:
Lånade bilder:
iwc_ingenieur_laureus.jpg


iwc-portuguese-laureus1.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Du kan få köpa min Omega Seamaster SHOM .. 166.0177 .. Det är en lefty vilket är rätt ovanlig och svår att få tag på, alltså kronan på vänster sida vilket gör den rätt mycket bekvämare att bära. Skicket är NOS då den aldrig är buren och sitter på sitt original mesh som aldrig heller är använt. 43mm ren glädje sådär lämpligt till sommaren.

Ska ta och plocka fram den ur gömmorna när jag kommer hem till mor och far så du kan få nån bild om du är intresserad.

Lånad bild
vintage_omega_seamaster_shom_200_automatic_left_handed_rare_nos_unused_1_lgw.jpg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Du kan få köpa min Omega Seamaster SHOM .. 166.0177 .. Det är en lefty vilket är rätt ovanlig och svår att få tag på, alltså kronan på vänster sida vilket gör den rätt mycket bekvämare att bära. Skicket är NOS då den aldrig är buren och sitter på sitt original mesh som aldrig heller är använt. 43mm ren glädje sådär lämpligt till sommaren.

Ska ta och plocka fram den ur gömmorna när jag kommer hem till mor och far så du kan få nån bild om du är intresserad.

Tack för erbjudandet, men Omega är inte riktigt min grej (samma med Rolex). ;)
 

Dammen

Cartier
Du kan få köpa min Omega Seamaster SHOM .. 166.0177 .. Det är en lefty vilket är rätt ovanlig och svår att få tag på, alltså kronan på vänster sida vilket gör den rätt mycket bekvämare att bära. Skicket är NOS då den aldrig är buren och sitter på sitt original mesh som aldrig heller är använt. 43mm ren glädje sådär lämpligt till sommaren.

Ska ta och plocka fram den ur gömmorna när jag kommer hem till mor och far så du kan få nån bild om du är intresserad.

Lånad bild
vintage_omega_seamaster_shom_200_automatic_left_handed_rare_nos_unused_1_lgw.jpg


Riktigt cool boett! Har du lite fler bilder att bjuda på kanske?
 

svesam

Rolex
Har just insett att alla mina klockor är olika stora. Från vänster till höger:

IWC Mark XVI = 39 mm
Breitling Aerospace = 40 mm
Sinn 104 = 41 mm
IWC Spitfire = 42 mm
?????????????? = 43 mm
Seiko Sumo = 44 mm

Fattas 43 mm.jpg


Som ni ser fattas det en klocka på 43 mm för att få serien komplett. Vad göra? Hjälp! :nailbiting:



Skitlätt, du behöver en day/date !

version-2014-transocean-day-date-220.jpg


43mm och helt magisk att bära :)

/Daniel
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Seiko SARB059
image.jpg

Tror den specar in på 43mm (eller kanske 42mm). Fin är den i alla fall med sin gröna sunburst tavla. Samma urverk som i sumon.
 
Topp