• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Same same - but diffrent Byta till finare skick

D

Deleted member 1154

Guest
Satt och filosoferade omkring detta med att man gillar en Vintage klocka mycket men man önskade att den inte hade skadad tavla eller nåt annat, hur många av er letar aktivt efter ersättare i finare skick till era favorit vintage klockor?

Och är det ens lönt att byta och trixa när man inte vet exakt vilken summa man måste lägga emellan?

Detta kan ju också gälla att man har en med silvertavla men hellre vill ha en med blå tavla osv. osv.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Ständigt! Det bästa är väl att man köper tre av allt. En på armen, en i kassaskåpet och så en att plocka delar ifrån ifall armklockan pajjar. Var väldigt nära att köpa två extra av samma modell jag har en gång en likadan låg här på köp och sälj och en annan på eBay samtidigt. Men jag sansade mig.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Det får man väl påstå att det händer.
/j
image.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Jo, det kan hända! Men det är märkligt vad velig jag kan vara när det gäller skick! Till vissa klockor spelar skicket ingen som helst roll, å till andra rena katastrofen!

Visst har man sin favoritpatina!

Vet inte varför jag tex stör mig på min enkla Certina med småprickig tavla!
DSCF0548.JPG


Till min Shturmanskie - som är rätt jämn och möglig patina stör det inte det minsta!
DSCF1204.JPG
 
Topp