Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Same same - but diffrent Byta till finare skick

Diskussion i 'Vintage' startad av Joshua3, 22 augusti 2014.

1. Joshua3
    Trådstartare

Joshua3 Friends of KS

Satt och filosoferade omkring detta med att man gillar en Vintage klocka mycket men man önskade att den inte hade skadad tavla eller nåt annat, hur många av er letar aktivt efter ersättare i finare skick till era favorit vintage klockor?

Och är det ens lönt att byta och trixa när man inte vet exakt vilken summa man måste lägga emellan?

Detta kan ju också gälla att man har en med silvertavla men hellre vill ha en med blå tavla osv. osv.

2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Började leta efter en 6105-8000 i bättre skick, men kom ganska omgående fram till att även insidan räknas, så ett kosmetiskt uppköp kan leda till ett nerköp. Hellre wabi på utsidan än insidan alltså.

Fixoflex, Minuteman, plattfot och 2 andra gillar detta.
  3. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Ständigt! Det bästa är väl att man köper tre av allt. En på armen, en i kassaskåpet och så en att plocka delar ifrån ifall armklockan pajjar. Var väldigt nära att köpa två extra av samma modell jag har en gång en likadan låg här på köp och sälj och en annan på eBay samtidigt. Men jag sansade mig.

Grafton, theargonaut och Cyklisten gillar detta.
  4. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Alltid... ...and look where that got me... :)

falten, krämbulle, Watch out och 10 andra gillar detta.
  5. Kettil

Kettil Biskop

Tja..det händer väl :)

jabla, Fixoflex, Jens och 7 andra gillar detta.
  6. Jensab

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det får man väl påstå att det händer.
    /j
    image.jpg

jabla, Fixoflex, marconimotet och 2 andra gillar detta.
  7. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Jo, det kan hända! Men det är märkligt vad velig jag kan vara när det gäller skick! Till vissa klockor spelar skicket ingen som helst roll, å till andra rena katastrofen!

Visst har man sin favoritpatina!

Vet inte varför jag tex stör mig på min enkla Certina med småprickig tavla!
    DSCF0548.JPG

Till min Shturmanskie - som är rätt jämn och möglig patina stör det inte det minsta!
    DSCF1204.JPG

NiklasArvid, jabla och Gummo gillar detta.
  8. Guinness

Guinness Borgare

Från:
    Umeå
    Jupp men olika färg blir det.