• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SamiA/Kellokonttori

SamiA

Kellokonttori
Professional Dealer
Hej. I've done many deals with Swedish guys + a few with Danish and Norwegian, so can you please give me your good words :) Thanks in advance!

Best regards,

Sami
Finland
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Bought a 5513 from Sami 2014-06 and all worked well.
Quick replies to emails, and fast shipment.
100% good guy, can recommend!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bought a SD from Sami. Good watch, great communication and all in all a great guy to deal with. 110% goodguy! :)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Köpte en 5513 av Sami tidigare, som vid koll hos RobE visade sig vara behäftad med allvarliga fel.
Klockan skulle vara servad, och vissa delar var visserligen bytta, men enligt RobE skulle det krävas byte av både verk och boett för att få ordning på klockan.
Meddelad SamiA så fort jag fått beskedet från RobE och meddelade att jag ville häva köpet med full återbetalning av köpesumma.
Fick snabb återkoppling från Sami med ursäkt och meddelande om att han givetvis skulle låta köpet återgå, och återbetala hela köpesumman direkt.
Skickade tillbaka klockan, och hade pengar på mitt konto två dagar senare.
Mycket bra av Sami att ta ansvar här!
Ett bra mätetal på bra service är hur man hanterar problem som uppkommer och hur man hjälper en kund på bästa sett.
Här har Sami visat bra service, och jag skulle handla av honom igen!
 

finnirgens

Panerai
Sami är en 100% goodguy! Köpte nyligen en SubC av honom. Affären gick utan några som helst problem. Snabba svar på mail och en supersnabb leverans! Klockan var dessutom i ett perfekt skick! Tack Sami!

Sami is a 100% goodguy! I bought a SubC from him. The deal went supersmooth without any problems. Quick email respons and a superfast delivery! The Watch was in perfect condition! Thanks Sami!
 

Lunkan

Cartier
Sålde en AP ROO till Sami för en ansenlig summa pengar. Jag skickade klockan via UPS och väl framme efter att Sami kontrollerat klockan så förde han över pengar till mig, tog ca 2 dagar innan pengarna var på kontot då de skickas från utlandet. Sami var mycket bra att ha att göra med och affären gick tryggt och säkert. Sami är 100% goodguy!
 

TCB

Cartier
Jag kan rekommendera Sami. Sålde en Patek till honom. Raka rör. Smidig affär och punktlig betalning. Gör gärna affär med honom igen.
 

deralte

Breitling
Jag instämmer. Gjorde ett Milgauss-byte med Sami och allting fungerade klockrent. Supertrevlig kille och kontinuerlig kontakt. Gör gärna affärer med Sami igen.
 

alex_c

Cartier
2-Faktor
Just completed a deal in the 70K+ SEK range with Sami. UPS'ed the watch to him, was payed directly after it was checked by him. No delays, no trouble, no unplesantness. Just a nice, professional conversation from start to end. I will happily deal with Sami again in the future. With confidence!
 

DG

Panerai
2-Faktor
Sold a AP ROO Diver @SamiA , great communication and everything went very smooth. Money transfer the same day as the watch was checked. 100% Goodguy!
 

Urkul

Cartier
Köpte/bytte till mig en GS av Samt, efter lite prisdiskussioner via mall kom vi överens.
Beskrivningen av klockan stämnde bra, smidig leverans.
SamiA=GOODGUY.
 

jkh

Breitling
Jag köpte en Milgauss av Sami i höstas. Klockan kom på utlovad tid och i utlovat skick. Mycket trevlig kille att göra affärer med, rekommenderas!
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Made a deal for a new Rolex with a trade in with @SamiA. Fast communication & a smooth deal. Agreed upon meeting F2F in Helsinki. A 100% goodguy in my book.
 
Got Sami recommended by a user here at klocksnack. Very fast and pleasant email conversation. Agreed to meet face 2 face in Helsinki to do the deal a few days later. Conclusion; Very professional and trustworthy = 100% goodguy!
 

SamiA

Kellokonttori
Professional Dealer
Hi guys. Many thanks for your nice words!
My new email is [email protected]
The old one still works but I just wanted to let you guys know about the new email.
 

Rey

Rolex
Made a trade in the 50k SEK range with Sami with money my way. Good communication throughout the deal and watch was in perfect condition. 100% goodguy!
 
Made a deal with Sami where he got a high end watch and i got both a watch and money in exchange. Super professional! Got both the money and the watch was in better condition than advertised! He even gave it a service due to a minor mishap. Excellent service and excellent guy! Would work with again!
 

SamiA

Kellokonttori
Professional Dealer
Made a deal with Sami where he got a high end watch and i got both a watch and money in exchange. Super professional! Got both the money and the watch was in better condition than advertised! He even gave it a service due to a minor mishap. Excellent service and excellent guy! Would work with again!

Thanks for the deal and kind words! May I also point out that the mishap was a courier company delivering a day too late, hence my vacation was overlapping the delivery. Since the watch that was going to go to Lindstedt had to wait for my return, I had it serviced during that time. Thanks again for your business.
 
Topp