• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Samla ingenjörerna!

joF

Panerai
IMG_20140729_112035.jpg
IMG_20140729_124058.jpg
IMG_20140804_201156.jpg
IMG_20140806_172545.jpg
IMG_20140806_172556.jpg

Lite bilder med gummisnodden, håll till godo. Hade önskat ett svart croco, fan det hade varit fint :)

Jääääääklar vad vackert! :nailbiting: nu är det bestämt, det blir en ingenjör.
 

Untitled

Omega
3239 är det bästa som hänt sedan kardborrebandet. Någon som har en 114060 och vill göra en jämförelse? Typ hur de bärs osv. Sugen på någon av dem och IWCn är onekligen het just nu.
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har en! Dock tror jag att de som har haft en är flippers i allmänhet så tror inte att det är klockan det handlar om utan snarare att man är flippersjuk :)
Instämmer, jag är inte sugen på sälja/byta bort min. Men det är en del som verkar flippas nu efter kort ägande så hade varit kul att veta. Flippardjäfvulen eller annan anledning? Iofs är det väl fler t ex sub som flippas rent procentuellt...
 

Patrik Sinn

Cartier
2-Faktor
Tycker den är fantastiskt allsidig, passar lika bra till jeans och t-shirt som till kostymen. Denna kommer behållas men troligtvis kompletteras med en DJ eller DD.
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Jaha! Är det nåt negativt kontra andra in-house verk från andra klockor i samma prisklass?

Det kanske är lite som att fråga hur långt ett snöre är men är inte så insatt än.. :/
Nu kanske jag inte är helt rätt man att svara på din fråga rakt ut...
Men, ett inhouse verk är väl rent generellt mer "exklusivt" och andrahands värdet står väl sig bättre. Finns säkert någon mer kvalificerad att utveckla mitt svar lite.
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Jag är en utav de som har en Ingy ute på K&S. Det finns två anledningar för min del. Först och främst är det för att jag är mitt emellan två länkstorlekar vilket suger ganska hårt. Antingen sitter den för tajt eller alldeles för löst. Dessutom så har jag inte ekonomin för att köpa en Rolex 16570 utöver ingyn och subben, så därför får jag byta bort den som funkar minst bra (subben vinner faktiskt).

Det jag kan säga dock är att den är förbannat snygg IRL (och på bild). Jag har modellen med guldvisare, och jag har fått enormt mycket komplimanger för den. Det är som sagt skit med länken..
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Jag är en utav de som har en Ingy ute på K&S. Det finns två anledningar för min del. Först och främst är det för att jag är mitt emellan två länkstorlekar vilket suger ganska hårt. Antingen sitter den för tajt eller alldeles för löst. Dessutom så har jag inte ekonomin för att köpa en Rolex 16570 utöver ingyn och subben, så därför får jag byta bort den som funkar minst bra (subben vinner faktiskt).

Det jag kan säga dock är att den är förbannat snygg IRL (och på bild). Jag har modellen med guldvisare, och jag har fått enormt mycket komplimanger för den. Det är som sagt skit med länken..
Fick du inte till det med halvlänken?
 

joF

Panerai
finns det något läderband som passar dessa bra? Är fortfarande alldeles för sugen på en ingenjör...
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Inget original, endast gummi! Finns dock custommade bla. en spanjor som jag har för mig börjat göra till nya ingyn.
 
  • Like
Reactions: joF
Topp