Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Samsungs "klocka" - Galaxy Gear

Diskussion i 'Diskussion' startad av JS, 5 september 2013.

1. JS
    Trådstartare

JS Friends of KS

Donkii gillar detta.
  2. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Kan själv se användningsområdet för den och skulle mycket väl kunna ha en sådan då det i många situationer skulle underlätta i mitt jobb. Men den är ju inte särskilt snygg och använder jag den så har kan jag ju inte ha någon annan klocka på mig.

Btw, batteritiden lär ju vara sån att man måste ladda den åtminstone varannan dag.. KUUUL! not.

3. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Undra vad det blir för material på boett och glas. Samsung är ökända för att göra plastsaker..

stelah gillar detta.
  4. JS
    Trådstartare

JS Friends of KS

Apple ryktas komma med iWatch lite senare - frågan är om denna Samsung är framstressad för att lanseras före Apples.

David gillar detta.
  5. Magnus

Magnus Bonde

Från:
    Örebro
    Den väckte definitivt mitt habegär nu på morgonen. Dock kanske inte klock-habegäret så mycket...utan mer den tekniska lösningen :)

6. David

David Bödeln

Ser skabbig ut.

7. hxw

hxw Bonde

Från:
    Trondheim, Norge
    Rent designmessig minner den meg litt vel mye om Marine Chronometer fra Omega:

Bojke, ErikGBG och David gillar detta.
  8. Johan M

Johan M Borgare

Rätt ful. Jag har sett snyggare photoshoppade lösningar, bland annat en med ett riktigt läderband och viklås.

9. Donkii

Från:
    Östersund
    Apple har ju fått panik i och med denna klocka, så frågan är om inte denna kommer att stressa äpplet att släppa något så dåligt som sina senaste skapelser inom den mobila sektionen.

Spencer gillar detta.
  10. hxw

hxw Bonde

Från:
    Trondheim, Norge
    Tviler ganske sterkt på at Apple skjelver i buksene av dette gitt.. Jeg lurer også på hva som er dårlig med de siste telefonene og nettbrettene Apple har sluppet, men det er en diskusjon for en annen tråd.. :)

On topic: Personlig er jeg ikke solgt på buzzen rundt "smartklokker". Det kommer nok til å bli bedre iløpet av de neste årene, men inntil disse smartklokkene ER en smarttelefon - og ikke en middelmådig forlengelse av smarttelefonen min, klarer jeg meg fint uten. :)

11. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
  12. ErikGBG

ErikGBG Biskop

Hade varit 1000ggr snyggare med böjd display ala RM. Tekniken finns ju...

13. alexndr

alexndr Borgare

Från:
    Stockholm
    Vad är det som är dåligt med "sina senaste skapelser inom den mobila sektionen" menar du?

David och medinfoto gillar detta.
  14. _jonte

_jonte Friends of KS

15. Donkii

Från:
    Östersund
    Apple ligger efter när det kommer till funktioner, inovation, teknik när det gäller sina mobiltelefoner. Dem är omsprungna x2 av sin största konkurrent Samsung, bara att jämföra 5an med S4 så ser du tydligt där hur långt före dem ligger i tekniken. Telefonen iPhone har knappt utvecklats något de senaste 5åren, man har bytt kamera, processor osv men inget nytt har kommit ut av det.

Sen att Apple sjunker såpass lågt att man bedriver patentstrider i många delar av världen för att försöka hindra sina konkurrenter från att saluföra sina produkter, det har visat sig att dem inte haft fog för sina strider och således förlöjligar man sig själva.

Nexus gillar detta.
  16. Spindel

Spindel Biskop

Fy fan de där föll mig inte i smaken alls >_>

17. JS
    Trådstartare

JS Friends of KS

Var det fredag eftermiddag hos Omega när de skulle designa marine chronometer?

"Äh va fan, lägg skissen på Seamastern i kopiatorn och förstora allt 20% så är det klart - låt oss gå ut och dricka öl & jaga kjoltyg i stället"

hxw gillar detta.
  18. alexndr

alexndr Borgare

Från:
    Stockholm
    Med risk för att tråden spårar ur till något annat än vad som var tänkt..

Jag håller med om att Apple varit ganska ickeinovativa de senaste åren och blivit ifattsprungna, men inte ifrånsprugna. Skillnaderna mellan 5 och S4 ser jag mer som smaksaker. Att hävda att iPhone 5 skulle vara en dålig telefon känns dock helt felaktigt..

Gällande patentstrider så är väl Apple ingalunda unika. Alla stora företag slåss ju med varandra på de sätt de kan i dagens extremt vinstorienterade samhälle.

19. Nexus

Nexus Präst

Jag tror på "smartklockor" som idé, men Samsungs bidrag kändes ganska intetsägande. Storleken är någon sorts oanvändbart mellanting, den är låst till specifika telefoner och strapet ser ut som skit. Allt detta till ett hopplöst pris.
    Men lyckas Google få fram någon Nexus-variant så kan det nog bli ett köp av.

Mårtenssons ur Brookfield