• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sandborstning av noname Oyster, low-tech varning...

Gummo

Joker
2-Faktor
Köpte en 24mm noname Oysterlänk eBay från HnK för 12.85 USD med delvis polerade mittlänkar som sken lite för mycket.
IMG_0562.JPG


Länken ska vara till en gammal patinerade Aqualand så helst skulle jag vilja blästra den men i brist på bläster så gav jag den en omgång i sandlådan.
sb.JPG


Repig och fin i vänta på att Aqulanden ska komma hem igen.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Ja vafan annars blir det lätt för mycket av: "jag håller bara i klockan med silkeshandskar när den inte är i bankfacket eller på den årliga servicen hos det auktoriserade servicecentret"
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Köpte en 24mm noname Oysterlänk eBay från HnK för 12.85 USD med delvis polerade mittlänkar som sken lite för mycket.
IMG_0562.JPG


Länken ska vara till en gammal patinerade Aqualand så helst skulle jag vilja blästra den men i brist på bläster så gav jag den en omgång i sandlådan.
sb.JPG


Repig och fin i vänta på att Aqulanden ska komma hem igen.

Kan rekommendera lite autosol också för den rätta slitna känslan. Kul!
 

egbert

Panerai
Sandtastiskt!
Min 4-åring skulle kunna erbjuda en liknande behandling i sandlådan på dagis. Om någon är intresserad är det bara att skicka hit länken så fixar vi det mot en smärre ersättning.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Sandtastiskt!
Min 4-åring skulle kunna erbjuda en liknande behandling i sandlådan på dagis. Om någon är intresserad är det bara att skicka hit länken så fixar vi det mot en smärre ersättning.


Försökt inte sno mina potentiella kunder! Jag har själv en 4-åring men jag tvivlar på att de kan klara av en sån detaljfinish som jag. Varenda repa är perfekt placerad. Dessutom krävs viss styrka samt ett koncentrationsspann på minst femton minuter( dvs. mitt eget max...).
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Härligt med engagemang men ni får lugna er lite! Jag var tvungen att ladda maskinen å gå ett tag till jobbet. Kommer bilder ikväll mellan nån av matcherna.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Det gick ganska bra men begärde in förstärkning.
bild 2.JPG


När oysterna var klar var det dags för ett jubilee som Denke så snällt skänkt till detta projekt.
bild 4.JPG

Tyvärr kromat och ej rostfritt så det var svåre. Fick ta till sand/grus boxen som min son ställt iordning.
bild 5.JPG


Helt ok med lite repor och något mer borstfeeling i mitten.
bild 1.JPG


Slutresultatet var tänkt att matcha Citizen Aqualand idag hemkommen från reparation. Ändlänkarna behöver fixas lite med men det får vänta till efter VM.
bild 3.JPG
 

Maro

Audemars
Haha jag är game för krig!!

Tycker länken blev grym bra på.. när jag tänker efter så har jag nog inte sett så många Aqualands med "oyster".. blev iallafall en mycket bra kombo.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Haha jag är game för krig!!

Tycker länken blev grym bra på.. när jag tänker efter så har jag nog inte sett så många Aqualands med "oyster".. blev iallafall en mycket bra kombo.
Tack! Gillar det å det är skönare med länk när det blir blött.

Ska köpa harpun till Gummo! Du vet väl att delfiner är onda djur. Havets nazister. De vuxna våldtas å dödar varandra.
 
Köpte en 24mm noname Oysterlänk eBay från HnK för 12.85 USD med delvis polerade mittlänkar som sken lite för mycket.
IMG_0562.JPG


Länken ska vara till en gammal patinerade Aqualand så helst skulle jag vilja blästra den men i brist på bläster så gav jag den en omgång i sandlådan.
sb.JPG


Repig och fin i vänta på att Aqulanden ska komma hem igen.
Har du möjligtvis länk direkt till beställning av detta armband? Inte säker på att jag hittar rätt.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Aquastaren!
Watchband2u hette säljarn sök Stainless steel bracelet 24mm och botanisera. Eller steel gold om du vill steka loss:) Kolla även hos Aliexpress, de bräcker varandra ständigt i låga priser
 
Topp