• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

skurtbert

Omega
Hur gick det dÄ?!

Jo, det blev ingen SARB017 detta Är men en minst lika trevlig klocka frÄn en annan kÀnd tillverkare... en 114300 via Nymans. NÀsta Är kommer jag dock köpa en Alpinist!

IMG_7872.JPG
 

Case

Panerai
On a side note. Sarb017 har vÀldigt smÄ lumepluppar. IgÄr satte jag pÄ mig min vid sjutiden och var inomhus, med upprullade skjortÀrmar till jag gick och la mig vid ett typ. Döm om min förvÄning nÀr jag lÀtt kunde lÀsa av klockan i mörkret Ànda fram tills morgonen.

Till saken hör att min dotter vaknar ett par gÄnger per natt eller sÄ och dÄ kollar jag alltid klockan.

MĂ€kta bra drag i Seikos lysmassa!
 
Det finns en klocka som Àr stÀndigt Äterkommande i mina tanker. Det stör mig lite. Jag har inte behov av den dÄ jag har andra klockor som fyller samma funktion.... jag vet inte ens om jag tycker den Àr supersnygg... lik vÀl vÀcker den nÄgot magiskt ha-begÀr varje gÄng jag ser den pÄ bild.

Klockan i frÄga Àr en Seiko Alpinist SARB017:
atyqarem.jpg


Ett sÀtt att lösa problemet Àr ju att köpa den, men jag försöker förnya min "samling" lite och lÄta kvalitet gÄ före kvantitet och att spontanköpa en ny, lite billigare, klocka pÄ grund av en underlig kÀnsla Àr vÀl inte riktigt rÀtt vÀg att gÄ?!

NĂ„gon som lider av liknande problem?
Kanon klocka ,kvalitet Àr inte alltid 5 siffriga eller mer .....köp .Seiko e alltid Seiko eller hur ?
 
Usch. Jag sÄlde min Alpinist för ett halvÄr sedan och Ängrar mig djupt. De senaste sex mÄnaderna har varit som en grÄ dimma. Det fÄr nog bli ett Äterköp. NÄgon som har koll pÄ var de bÀsta priserna Àr just nu?
 

Phenixfox

Omega
Usch. Jag sÄlde min Alpinist för ett halvÄr sedan och Ängrar mig djupt. De senaste sex mÄnaderna har varit som en grÄ dimma. Det fÄr nog bli ett Äterköp. NÄgon som har koll pÄ var de bÀsta priserna Àr just nu?
PÄ eBay ska man kunna hitta den för runt 3k.
OsÀker pÄ frakten som tillkommer dock.
 
Det verkar som mÄnga Àger alpinister eller andra klockor ur SARG och SARB serierna, men hur gör ni med att serva dessa ur nÀr det blir dags, verkar lite som de flesta urmakare helst vill ha etaverk att jobba med.
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Det verkar som mÄnga Àger alpinister eller andra klockor ur SARG och SARB serierna, men hur gör ni med att serva dessa ur nÀr det blir dags, verkar lite som de flesta urmakare helst vill ha etaverk att jobba med.
GÄr du till en seiko AD servar dom sjÀlvklart seiko, eller Ätminstone kan skicka ivÀg dom pÄ service. Finns mÄnga mindre urmakare ocksÄ som gör det. Delar Àr ofta lÀtt att fÄ tag i delar och inga konstigheter att serva ett 6r15 verk direkt.
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Min gick +2-3 sek första halvÄret. Nu tappar den ca 8sek. SÄ det Àr nog inte sÄ ovanligt. SÄ lÀnge den tappar ungefÀr lika mycket varje dag sÄ gÄr det ju att rucka om du stör dig pÄ det.
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Okej. Min gick ocksÄ bara nÄgon sekund fel första 6-8 mÄnaderna sen började den tappa lite mer. Men den tappar lika mycket hela tiden sÄ det Àr ju bara att rucka om man vill det. Hoppas din hÄller sig kvar dÀr! :)
 

Yrsnö

Cartier
Okej. Min gick ocksÄ bara nÄgon sekund fel första 6-8 mÄnaderna sen började den tappa lite mer. Men den tappar lika mycket hela tiden sÄ det Àr ju bara att rucka om man vill det. Hoppas din hÄller sig kvar dÀr! :)
Ok, bra info.
FÄr hÄlla koll pÄ tidhÄllningen under vÄren dÄ.
 

Fadeway

Omega
Denna underbara modell plĂ„gar mig ocksĂ„, stĂ„r i valet och kvalet mellan SARB017 och SARB033, Vilken ska inköpas först? Älskar det gröna med guld, men 033:an Ă€r sĂ„ klassiskt stilren....
 
Topp