• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Nu fÄr jag ocksÄ vara med i Alipinist-klubben! :)
IMG_2318.JPG
IMG_2323.JPG
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Äsch, skyll pĂ„ sommarlov och semester.

Kul att se sÄ mÄnga SARB017 pÄ bygget. NÀr jag köpte min sÄ kÀnde jag bara till en pÄ forumet.
Köpte min 2015 och dÄ kÀndes det vÀldigt glest med dom. Kul att fler fÄtt upp ögonen för en sÄ bra modell!
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Den har plÄgat mig i 4 mÄnader.. Hade kontakt (via jobbet) med leverantör och fick ett jÀttebra pris som jag inte kunde motstÄ, dock leverans i sept/okt och tokslut i Sverige enl. honom jag talade med. Jag valde att avvakta och inte bestÀlla, köpte skx031 istÀllet men i fredags nÀr jag var halvfull klickade jag hem SARB017 frÄn eBay sÄ pÄ lördagen sÄldes 031 och nu vÀntar jag pÄ leverans! :D:woot::woot::woot:
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej. Idag sitter alpinisten pÄ armen efter en lÀngre vila pga av nyköp som tagit större delen av handledstiden, men nÀr jag skulle stÀlla id och datum blev jag lite orolig.
NÀr jag drar ut kronan för att stÀlla antingen dag eller tid sÄ kÀnns kronan lite lös. AlltsÄ det finns lite rörelse i sidled. Den kan liksom böjas lite fram och tillbaka i sidled. Detta Àr inget jag reagerat pÄ tidigare, sÄ nu undrar jag om den har börjat ge med sig. Skulle uppskatta om nÄgon kan kÀnna pÄ sin och se om den Àr sÄ pÄ andra exemplar ocksÄ, eller om den ska fÄ en liten resa till uris.
20170717_073628.jpg
 

Psykel

Patek
Hej. Idag sitter alpinisten pÄ armen efter en lÀngre vila pga av nyköp som tagit större delen av handledstiden, men nÀr jag skulle stÀlla id och datum blev jag lite orolig.
NÀr jag drar ut kronan för att stÀlla antingen dag eller tid sÄ kÀnns kronan lite lös. AlltsÄ det finns lite rörelse i sidled. Den kan liksom böjas lite fram och tillbaka i sidled. Detta Àr inget jag reagerat pÄ tidigare, sÄ nu undrar jag om den har börjat ge med sig. Skulle uppskatta om nÄgon kan kÀnna pÄ sin och se om den Àr sÄ pÄ andra exemplar ocksÄ, eller om den ska fÄ en liten resa till uris.
20170717_073628.jpg
Jag har en Sumo med samma urverk, och kronan gÄr att vicka lite pÄ den ocksÄ. Tror inte det Àr nÄn fara.
 

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Hej. Idag sitter alpinisten pÄ armen efter en lÀngre vila pga av nyköp som tagit större delen av handledstiden, men nÀr jag skulle stÀlla id och datum blev jag lite orolig.
NÀr jag drar ut kronan för att stÀlla antingen dag eller tid sÄ kÀnns kronan lite lös. AlltsÄ det finns lite rörelse i sidled. Den kan liksom böjas lite fram och tillbaka i sidled. Detta Àr inget jag reagerat pÄ tidigare, sÄ nu undrar jag om den har börjat ge med sig. Skulle uppskatta om nÄgon kan kÀnna pÄ sin och se om den Àr sÄ pÄ andra exemplar ocksÄ, eller om den ska fÄ en liten resa till uris.
20170717_073628.jpg
Var tvungen att kÀnna pÄ min och den var lite lös den med...
 

Lyfali

Cartier
Ae för fan jag smÀller av! mÄste köpa mig en alpinist! @Dennta Kom för bi gymmet, du fÄr ett Ärskort mot din alpinist xD!
 
Topp