• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Case

Panerai
Det finns en klocka som Àr stÀndigt Äterkommande i mina tanker. Det stör mig lite. Jag har inte behov av den dÄ jag har andra klockor som fyller samma funktion.... jag vet inte ens om jag tycker den Àr supersnygg... lik vÀl vÀcker den nÄgot magiskt ha-begÀr varje gÄng jag ser den pÄ bild.

Klockan i frÄga Àr en Seiko Alpinist SARB017:
atyqarem.jpg


Ett sÀtt att lösa problemet Àr ju att köpa den, men jag försöker förnya min "samling" lite och lÄta kvalitet gÄ före kvantitet och att spontanköpa en ny, lite billigare, klocka pÄ grund av en underlig kÀnsla Àr vÀl inte riktigt rÀtt vÀg att gÄ?!

NĂ„gon som lider av liknande problem?
För övrigt skulle jag vilja pĂ„stĂ„ att kvalitetsmĂ€ssigt stĂ„r den i paritet med mycket dyrare klockor. Verket har bra specs och Ă€r pĂ„litligt och finishen Ă€r i klass med 5 gĂ„nger sĂ„ dyra klockor. Är det sĂ„ att det för dig inte kĂ€nns lika bra för att det inte Ă€r dyrt sĂ„ spelar det förvisso ingen roll, men det Ă€r ju ett löjligt förhĂ„llningssĂ€tt. :D

Nej, jag har inte kommission, jag Àr bara frÀlst och vill sprida evangeliet ;)
 

strider

Panerai
Egenligen vill du ha den hÀr, men det visste du inte Ànnu, hehe. Det Àr ju det som finns under huven som rÀknas, inte sant. :p

8F56, HAQ, evighetskalender och GMT. Helt i titan, bra storlek. Har dock inte den fantastiska gröna sunburst-tavlan med guldindex förstÄs.

image.jpg
har de en vit version ocksÄ? vad heter den vita?
 

Case

Panerai
har de en vit version ocksÄ? vad heter den vita?
Den Àr frÄn typ 95'. SBCJ031 heter den. Dyker upp ibland pÄ bukten. Ligger runt 450$ i ok skick, med full set ofta Ànnu mer. Snodd bild nedan.

Edit: Dollar Edit igen: Klockan nedan verksr vara SBCJ021, med fully luminous dial. 31'an kom pÄ lÀder armband och tavlan Àr krÀmfÀrgad men ljusare.
image.jpg
 
Senast Àndrad:
Det finns en klocka som Àr stÀndigt Äterkommande i mina tanker. Det stör mig lite. Jag har inte behov av den dÄ jag har andra klockor som fyller samma funktion.... jag vet inte ens om jag tycker den Àr supersnygg... lik vÀl vÀcker den nÄgot magiskt ha-begÀr varje gÄng jag ser den pÄ bild.

Klockan i frÄga Àr en Seiko Alpinist SARB017:
atyqarem.jpg


Ett sÀtt att lösa problemet Àr ju att köpa den, men jag försöker förnya min "samling" lite och lÄta kvalitet gÄ före kvantitet och att spontanköpa en ny, lite billigare, klocka pÄ grund av en underlig kÀnsla Àr vÀl inte riktigt rÀtt vÀg att gÄ?!

NĂ„gon som lider av liknande problem?


Det Àr ju en billig klocka sÄ det Àr bara köpa ju. Flippa ifall du inte Àr nöjd. Peace of cake!

HA, skön tvÄa jag var pÄ den.:banghead:
 

kapahoo

Omega
Lider av samma. Skulle helst ha nÄgon 8f-variant men Àr ÀndÄ stÀndigt avtryckarfÀrdig för den gröna...
 

Gringubben

Cartier
Och jag tycker den fungerar bra pÄ lÀnken. LÀnken Àr skön, ok, Àven om lÄset kanske inte direkt gifter sig med helheten. Jag kommer inte ihÄg vad jag gav totalt, men sÀg drygt 3500 för lÀnk och klocka. Klart prisvÀrt.
LÀnkar passande SKX013 fungerar efter lite knÄdning av plÄtarna. Lika sÄ passar lÀnkar till vissa Invicta vilket jag Àven har en och som kÀnns helt ok kvalitetsmÀssigt. LÀnken pÄ bilden Àr till skx013. Jag hadde naturligtvis hört att de Àr lite rassliga men jösses, att de var sÄ illa trodde jag inte. Dock vÀldigt skön
2016-02-12 17.13.07.jpg
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Köp! Den Àr riktigt fin, den gör sig mycket vÀl i mÄnga sammanhang. KvalitetskÀnslan Àr Mycket god. LÀdret den kom pÄ var dock inget vidare, utan byttes till ett mörkbrunt Hirsch rÀtt fort.
PrisvÀrd? Mycket!!!
 

Rulle

Audemars
det Àr egentligen sjukt hur dom lyckats med denna klockan och att den faktiskt inte sÀljs i europa..... den skulle nog sÀlja rÀtt bra hÀr tror jag (om dom bara lyckats ha vettiga priser pÄ Seiko i europa)
 
Topp