• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

nissehult

Patek
2-Faktor
Inte de bÀsta bilderna, men har bara mobilen att tillgÄ.
20161026_060731.jpg
20161026_060927.jpg
20161026_060545.jpg
20161026_060500.jpg

Som man kan se sluter spÀnnet inte tÀtt hos 033'an.
Tack för bilderna. SÄ mycket spel har jag inte pÄ min 017-lÀnk.
 

MĂ„berg

Panerai
Vad Àr det för bandbredd pÄ alpinisten? Fortfarande inte kommit till skott att skaffa nÄgon Àn men fortfarande jÀkligt sugen...
 

plexan

Cartier
Aldrig förstÄtt grejen med denna klocka, tÀnker bara pÄ det Àckliga godiset gröna marmelad kulor nÀr jag ser den :)
vihreitakuulia_450x560.jpg
 

Case

Panerai
HallÄ!
Nu har jag Àntligen kortat och fÄtt pÄ ett shark mesh pÄ min Alpinist. Mycket nöjd med resultatet. Det passar retro stilen mycket bra och det blir som en annan klocka.
IMG_7854.JPG
IMG_7855.JPG



Men det Àr inte slut Àn. Jag har sett en bild pÄ en med en oysterlÀnk med guldmittlÀnkar. Blingig mumma i mina ögon. Det kommer frÄn en Invicta 9309...
IMG_1239.JPG
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Tack. DÄ har jag den hemma för ca 5k inkl nytt armband, original verkar ju vara av den trÄkigare sorten.
TÄls att tÀnkas pÄ
Om du bestÀller via titanesque (osÀker pÄ stavning) sÄ tar han eventuell tullkostnad. StÄr sÄ i annonsen iaf. Det Àr watchhubs konto pÄ tradera. Tror den ligger för 3700 eller nÄgot sÄnt dÀr. SjÀlv köpte jag dock frÄn seiya dÄ dom hade ett bra erbjudande för nÄgot Är sedan.
 

SK91

Omega
Ni som anvÀnder den, hur kommer ni överens med den inre ringen? aldrig centrerad, ingen funktion?

Jag anvÀnder den sÀllan eller aldrig som kompass, dÀremot har det hÀnt att den kommit till anvÀndning pÄ golfbanan för att hÄll rÀkningen pÄ mina slag. ;)
Annars tillför den klockan ett extra djup i min mening.
 

Case

Panerai
Ni som anvÀnder den, hur kommer ni överens med den inre ringen? aldrig centrerad, ingen funktion?
Jag anvÀnder den ofta för att markera start pÄ en tid. NÀr ungen somnat för sin tupplur, nÀr jag slÀnger i pastan i vattnet, nÀr jag parkerat bilen etc. Harn anldrig anvÀnt den för kompassriktning.
 
Topp