• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

SK91

Omega
Jag anvÀnder den ofta för att markera start pÄ en tid. NÀr ungen somnat för sin tupplur, nÀr jag slÀnger i pastan i vattnet, nÀr jag parkerat bilen etc. Harn anldrig anvÀnt den för kompassriktning.

Samma gÀller hÀr nÀr inte dykarklockan Àr pÄ handleden fÄr "kompassringen" agera dykarring.
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Det verkar som bezeln Àr lite mer fast Àn vad den var pÄ min sarg007, den Äkte runt av sig sjÀlv nÀr rörde pÄ sig, kul att den kommer till anvÀndning :)
 

Case

Panerai
Det verkar som bezeln Àr lite mer fast Àn vad den var pÄ min sarg007, den Äkte runt av sig sjÀlv nÀr rörde pÄ sig, kul att den kommer till anvÀndning :)
Jag bÀr den pÄ vÀnster arm och har inte upplevt att den pÄverkas av vanligt anvÀndande.

Tidigare hade jag en Atlas, den kompassringen var pÄ tok för lös och bezeln vÀldigt trög. Grym klocka annars med rejÀl solid lÀnk och solida ÀndlÀnkar.
 

RonJeremy

Cartier
Ni som anvÀnder den, hur kommer ni överens med den inre ringen? aldrig centrerad, ingen funktion?
Som tidigare nÀmt, jag tycker ocksÄ att den adderar ett visst djup till tavlan. Jag anvÀnder den nÀstan enbart för att ta tid pÄ olika saker i vardagen. HÀr kommer en bild pÄ min sarb pÄ ett shell cordovan frÄn Rios.
FullSizeRender-1.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
NÄgon Àgare som har ett skjutmÄtt och kan mÀta bredden pÄ baklocket Ät mig?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Inte helt omöjligt att det frÄn en 017 passar dÄ.
IMG_20161206_201030.jpg
Tack! Det borde absolut passa. Tror dock inte man kan köpa lösa baklock av SEIKO och gissar att ingen vill ha glasbaksida till som Alpinist. :banghead: Köpa helt ny Alpinistboett + baklock lÀr vara dyrt som satan.

FÄr leta efter en billigare modell med samma storlek pÄ baklocket alternativt en crashad Alpinist.
 

Case

Panerai
Tack! Det borde absolut passa. Tror dock inte man kan köpa lösa baklock av SEIKO och gissar att ingen vill ha glasbaksida till som Alpinist. :banghead: Köpa helt ny Alpinistboett + baklock lÀr vara dyrt som satan.

FÄr leta efter en billigare modell med samma storlek pÄ baklocket alternativt en crashad Alpinist.
Pffft, finns inga crashade Alpinister. :p

SkÀmt Ä sido undar jag hur Sarg0XX bÀrs jÀmfört med Sarb017. Skulle vara intressant att prova, Alpinisten Àr "perfekt" för mig.

Edit: HÀr ser ju storleksskillnaden verkligen pÄtaglig ut! :eek:
DSC02574.jpg



För övrigt har jag aldrig fattat varför de Àr glasbaksida pÄ Sarb/Sarg. Urverkets utseende Àr ju inte nÄgot man vill skylta med direkt. Det kom pÄ tredje plats pÄ min lista med beef med Sarb033, efter tunnheten pÄ lÀnken och fasningen pÄ bandhornen.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Pffft, finns inga crashade Alpinister. :p

SkÀmt Ä sido undar jag hur Sarg0XX bÀrs jÀmfört med Sarb017. Skulle vara intressant att prova, Alpinisten Àr "perfekt" för mig.

Jag har aldrig fattat varför de Àr glasbaksida pÄ Sarb/Sarg. Urverkets utseende Àr ju inte nÄgot man vill skylta med direkt. Det kom pÄ tredje plats pÄ min lista med beef med Sarb033, efter tunnheten pÄ lÀnken och fasningen pÄ bandhornen.
Jag gillar verkligen inte glasbaksida oavsett urverk. HÄller med dig om bandhornen pÄ 033, ser billigt ut.
 

VioletBread

Cartier
2-Faktor
Fick hem min sarb017 nyligen. Riktigt nöjd! Fantastiskt fin klocka!
MĂ„ste bara stĂ€lla nĂ„gra frĂ„gor ang bezelkronan: Äventyrar den inte vattettĂ€theten lite? VĂ„gar jag bada med den? Och Ă€r era (bezelkronor) lite, lite wiggely ocksĂ„?
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Fick hem min sarb017 nyligen. Riktigt nöjd! Fantastiskt fin klocka!
MĂ„ste bara stĂ€lla nĂ„gra frĂ„gor ang bezelkronan: Äventyrar den inte vattettĂ€theten lite? VĂ„gar jag bada med den? Och Ă€r era (bezelkronor) lite, lite wiggely ocksĂ„?
Har aldrig kÀnt att min Àr wiggly sÄ det tror jag inte. FÄr kÀnna efter nör jag kan.
 
Topp