• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sardinen

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Har bokat resa med familjen till Sardinen.
Tips mottages gärna på vad som är bra och vad som ska undvikas gällande resturanger och sevärdheter.

Men framförallt om där finns något intressant i klockväg?
 
Ska till Sardinien snart. Söder om Olbia och siktar på fyra saker:
Sol
Bad
God mat
Bra löpträning
Och tror det finns mycket goda förutsättningar att det blir jackpot. Tredje resan dit.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Pappa är sard så har en del släkt och besökte varje år när jag var yngre fram tills för några år sen då jag tappa intresset.
Villasimius har en nice strand. Ön la maddalena uppe i norr som man kommer till enkelt är också sjukt vacker. Stekarstället med klockor, fina restauranger och stora lyxyachter hittar du i porto cervo på costs smeralda (smaragdkusten). Alghero är väl största turiststället då ena stora flygplatsen ligger där.
Cagliari är en fantastisk stad som måste ses, där kan du även se serie A fotboll. Fin hamn och gamla byggnader och bästa platsen tillsammans med porto cervo för shopping. Stintino är ganska trevligt.

Mest livat är cagliari, porto cervo och alghero. Resten kan bli tråkigt för er om ni inte har god tid på er för sightseeing.
Finns fler trevliga mindre ställen som inte är turistfyllda också men det går snabbt att gå igenom småstäderna.
 

Thorn

Friends of KS
Varit på la maddalena. Lugn och trevlig liten ö med mycket klippor så kanske inte perfekt om man har kids. Hade bil där och det kan jag rekommendera.
 
Var i Alghero när jag var där och tyckte det var väldigt trevligt, gillade ön väldigt mycket med härliga stränder/bad. Nu var det med förrförra tjejen så måste varit ca: 10 år sedan jag var där :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Det är väl inte annorlunda där än någon annanstans, titta var alla turister håller hus och åk åt andra hållet.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Pappa är sard så har en del släkt och besökte varje år när jag var yngre fram tills för några år sen då jag tappa intresset.
Villasimius har en nice strand. Ön la maddalena uppe i norr som man kommer till enkelt är också sjukt vacker. Stekarstället med klockor, fina restauranger och stora lyxyachter hittar du i porto cervo på costs smeralda (smaragdkusten). Alghero är väl största turiststället då ena stora flygplatsen ligger där.
Cagliari är en fantastisk stad som måste ses, där kan du även se serie A fotboll. Fin hamn och gamla byggnader och bästa platsen tillsammans med porto cervo för shopping. Stintino är ganska trevligt.

Mest livat är cagliari, porto cervo och alghero. Resten kan bli tråkigt för er om ni inte har god tid på er för sightseeing.
Finns fler trevliga mindre ställen som inte är turistfyllda också men det går snabbt att gå igenom småstäderna.

Jag kollade på nätet efter klockbutiker på ön. Hittade en som hette tourbillon boutique i porto cervo. Om jag fattat det rätt är det en kedja som har alla märken och alla modeller i swatch gruppen. Vet du om det stämmer, att det är en sån flaggskeppsbutik som ligger där?
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Jag kollade på nätet efter klockbutiker på ön. Hittade en som hette tourbillon boutique i porto cervo. Om jag fattat det rätt är det en kedja som har alla märken och alla modeller i swatch gruppen. Vet du om det stämmer, att det är en sån flaggskeppsbutik som ligger där?
Ingen aning, bara varit i porto cervo en gång och då var jag runt 13. Men med tanke på området så borde de sälja alla stora märken där. :)
 

Jonas_

Panerai
2-Faktor
Bodde 2 veckor i Castlesardo. Många bra pizzerior och restauranger. Kan rekommendera Il Cormorano!
Något annat jag kan rekommendera om ni hyr bil är att ta den med över på båt till Korsika och ta en sväng där. Mycket trevligt!
Trevlig resa!
 
Åk ner till hamnen i Porto Cervo. Där finns lite olika märken, trevliga bilar och båtar. Inte så dyrt vad gäller mat och dylikt som man kan tro.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Pappa är sard så har en del släkt och besökte varje år när jag var yngre fram tills för några år sen då jag tappa intresset.
Villasimius har en nice strand. Ön la maddalena uppe i norr som man kommer till enkelt är också sjukt vacker. Stekarstället med klockor, fina restauranger och stora lyxyachter hittar du i porto cervo på costs smeralda (smaragdkusten). Alghero är väl största turiststället då ena stora flygplatsen ligger där.
Cagliari är en fantastisk stad som måste ses, där kan du även se serie A fotboll. Fin hamn och gamla byggnader och bästa platsen tillsammans med porto cervo för shopping. Stintino är ganska trevligt.

Mest livat är cagliari, porto cervo och alghero. Resten kan bli tråkigt för er om ni inte har god tid på er för sightseeing.
Finns fler trevliga mindre ställen som inte är turistfyllda också men det går snabbt att gå igenom småstäderna.

Serie B i höst!

Bra info! Funderar också på Sardinien i Sommar.
 
Topp