• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Satan i gatan vilket trevligt mejl jag precis fick!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
KUL-JUL....tack alla ni som skrivit i tråden och lyckönskat mig till att jag kommit in på utbildningen jag sökte, känns jäkligt kul att det är så många som bryr sig och stöttar det man ska ge sig in i, kan behövas ett gäng lyckönskningar för detta kommer bli en riktig prövning tror jag.
 

Babinus

Cartier
Stort grattis!

Önskar jag vore lika modig som du, eftersom jag drömmer om att få snyta mig i chefens slips. Men tyvärr lever jag i illusionen att ingen annan önskar en klåpares tjänster. Dessvärre kan ju illusionen vara verklighet. Så istället för att göra chefens slips smetig får jag väl fortsätta göra hans skor rena med tungan.

Men när allt kommer i kring. Den nuvarande chefen är ju riktigt bra jämfört med den förre. Jag är bara less och gnällig,

Huvudsaken du fortsätter att skriva här. Dina inlägg innehåller ju inte bara en massa klockbilder. De är alltid roliga att läsa också.
 

BOTL

Panerai
Stort grattis och eloge till dig för att du gör det många bara drömmer om. Pengar är inte allt (tyvärr inte för alla) och du kommer följa dina drömmar..Lycka till
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Låter som du är nöjd och glad! Då är det ju bara att önska lycka till!!:)
Jag jobbade för ett par år sedan ihop med en försäljningschef hos en av mina distributörer. Han hade haft olika chefs jobb inom Medtech i ett antal år. Han sa helt plötsligt upp sig och blev lokförare. Det var en dröm han haft länge. Tror han kör tvärbanan i Sthlm idag :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Stort grattis!

Önskar jag vore lika modig som du, eftersom jag drömmer om att få snyta mig i chefens slips. Men tyvärr lever jag i illusionen att ingen annan önskar en klåpares tjänster. Dessvärre kan ju illusionen vara verklighet. Så istället för att göra chefens slips smetig får jag väl fortsätta göra hans skor rena med tungan.

Men när allt kommer i kring. Den nuvarande chefen är ju riktigt bra jämfört med den förre. Jag är bara less och gnällig,

Huvudsaken du fortsätter att skriva här. Dina inlägg innehåller ju inte bara en massa klockbilder. De är alltid roliga att läsa också.


Tackar...att snyta sig i chefens slips är är väl aldrig riktigt att rekommendera, JO!, kanske om du vunnit 50 mille på LOTTO :p. Hehe...inget fel att vara lite less och gnällig, det är vi nog alla någon gång ibland, jag har också varit det, men kände att det fick vara nog nu. Skönt att höra dock att nuvarande chefen är rätt så OK, jämfört med det gamla rövhålet du hade. Kul...att höra att du tycker det är roligt at läsa mina trådar, visst kommer jag fortsätta att hänga här, så är det.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Låter som du är nöjd och glad! Då är det ju bara att önska lycka till!!:)
Jag jobbade för ett par år sedan ihop med en försäljningschef hos en av mina distributörer. Han hade haft olika chefs jobb inom Medtech i ett antal år. Han sa helt plötsligt upp sig och blev lokförare. Det var en dröm han haft länge. Tror han kör tvärbanan i Sthlm idag :)


Tackar, Tackar Farbror @RicVin ;)! Jag är jäkligt glad över detta, jag hoppas att mina sista 15 år kvar till pensionen kommer att kännas inspirerande och motiverande, att man gör någon nytta. Då jag gillar att hålla på att snickra och greja så tror jag att detta är något för mej, då jag gillar att skapa och se resultatet när det är klart och att jag klarat av jobbet som det var tänkt. Sen har jag fortfarande drömmen om att skaffa något eget, och detta ger mig den möjligheten känns det som.

Hehe...underbar liten story du delar med dig av, så jäkla coolt gjort av försäljningschefen att följa sitt hjärta istället för plånboken, och drömmar kan nästan alltid uppfyllas bara man ger sig den på det. Och kul att han fortfarande jobbar som lokförare :p.
 

Punchout

Friends of KS
Grattis och välkommen till studentklubben! Inte så farligt som det låter om man lär sig att vända på kronorna ibland ;)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Mycket bra @Af Sjodahl att våga byta stig i livet. Man såg ju verkligen vilken glädje du uppvisade närde renoverade fönster bland annat. Tror att detta blir riktigt bra.

Tror även att du kan andas ut vad det gäller poängen på utbildningen. På gymnasiet läser ungdomarna 2500 poäng på 3 år. Det ger ca 830p per år.
http://www.fragasyv.se/fragor/gymnasiepoaeng-foer-slutbetyg
Det verkar som att du kommer att läsa de karaktärsämnen som eleverna läser utspritt på 3 år på 1 år. Detta gör att utbildningstempot i ditt fall troligen kommer att bli behagligare än du räknat med.

Stort grattis igen, och lycka till!
 
Senast ändrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Mycket bra @Af Sjodahl att våga byta stig i livet. Man såg ju verkligen vilken glädje du uppvisade närde renoverade fönster bland annat. Tror att detta blir riktigt bra.

Tror även att du kan andas ut vad det gäller poängen på utbildningen. På gymnasiet läser ungdomarna 2500 poäng på 3 år. Det ger ca 830p per år.
http://www.fragasyv.se/fragor/gymnasiepoaeng-foer-slutbetyg
Det verkar som att du kommer att läsa de karaktärsämnen som eleverna läser utspritt på 3 år på 1 år. Detta gör att utbildningstempot i ditt fall troligen kommer att bli behagligare än du räknat med.

Stort grattis igen, och lycka till!


STORT TACK!

Jag hoppas att du har rätt @slimjim :D, och tack för länken!

Du har så rätt, när jag får vara kreativ och använda hjärna och händer mår jag nog fan bäst känns det som.
 

Roxen

Cartier
Skitkul att höra du följer dina drömmar. Mycket stort grattis!

Jag är egenföretagare sedan snart tre år tillbaka, dock inom anläggning (schaktning, stenläggning, gjutning, etc.) Det är oerhört mycket jobb som du säger, men nästan mest krävande är när du börjar anställa personal. Vi är nu sexton stycken inklusive mig och jag har nog aldrig arbetet så mycket som nu.

Hör gärna av dig om du behöver vägledning i egen-företagandet. Jag har gjort många misstag och guidar gärna :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Skitkul att höra du följer dina drömmar. Mycket stort grattis!

Jag är egenföretagare sedan snart tre år tillbaka, dock inom anläggning (schaktning, stenläggning, gjutning, etc.) Det är oerhört mycket jobb som du säger, men nästan mest krävande är när du börjar anställa personal. Vi är nu sexton stycken inklusive mig och jag har nog aldrig arbetet så mycket som nu.

Hör gärna av dig om du behöver vägledning i egen-företagandet. Jag har gjort många misstag och guidar gärna :)

Tackar, tackar! Ibland så måste man göra det, innan det är försent, pengar är inte allt faktiskt, det låter som du har fullt upp men även att det låter som att det är skitkul det du håller på med.

Tackar som frågar, ska ha det i åtanke, kommer nog att behöva hjälp från många, då jag inte alls har några erfarenheter angående att driva eget, så jag hör av mig med massor av frågor när det är på G.
 

Jens

Greedo
Blir genuint lycklig när jag hör sånt här. Att börja på ny kula på senare dar kommer att förlänga din karriär och jag tror att det är lite av ungdomens källa!
Lycka till och stort grattis!


J
 

JesperO

Rolex
Härligt inspirerande inlägg.
Får en att tänka till vad man själv slavar med...
Finsnickeri är ju en dröm och helt rätt i tiden är jag säker på!!
All lycka till på vägen!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Blir genuint lycklig när jag hör sånt här. Att börja på ny kula på senare dar kommer att förlänga din karriär och jag tror att det är lite av ungdomens källa!
Lycka till och stort grattis!


J


Tack som fan @Jens för dom vänliga orden, är så kul att så många verkar bry sig här på KS, och det gör mig j... glad! Jag håller med dig, kanske tom jobbar tills jag blir 75 nu, istället för att gå i pension vid 60 som jag kände att jag ville göra som det känns idag.
 

Laurentius

Cartier
Det var ett klokt val, att följa sin inre röst blir sällan fel! (om man inte hör många inre röster samtidigt som bråkar med varandra:confused:)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Grattis! Man ska följa sitt hjärta! :)
Men 850p där tog du nog i så saltet flödade över, när jag pluggade så läste man 40p per år vilket ger 120 på 3 år :cool:
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Grattis @Af Sjodahl! Jätteroligt (och modigt) av dig att följa hjärtat. Tror du gör helt rätt och skulle du känna att det inte var ngt för dig så är inte det hela världen. Du har du förhoppningsvis fått en bra utbildning och ett roligt "mellanår".
 

Edin

Panerai
@Af Sjodahl

Jag tror fler här vill önska dig lycka till nu med nya plugget!
Glöm inte äpplet till "majen" nu samt att ha kul så kommer det gå skitbra så taggad som du är.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
@Af Sjodahl

Jag tror fler här vill önska dig lycka till nu med nya plugget!
Glöm inte äpplet till "majen" nu samt att ha kul så kommer det gå skitbra så taggad som du är.


Tackar! Hehe...tar med en hel påse äpplen, och för säkerhetens skull så tar jag med mig päron också, om det nu skulle visa sig att han är allergisk mot just äpplen!

Ska bli grymt spännande detta, svårast blir att välja klocka :D.
 
Topp