• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Savillon klocka

emmalinnea

Breitling
Hej! Min far hittade en klocka idag som han ärvde för 40-50 år sedan. Det står Savillon 17 jewels swiss made på den. hittade en stämpel på sidan som vi tror att det står 18k på och ett nummer på baksidan som var nr 80.

Någon som vet något om detta märket?
 

oystercase

Cartier
emmalinnea skrev:
Hej! Min far hittade en klocka idag som han ärvde för 40-50 år sedan. Det står Savillon 17 jewels swiss made på den. hittade en stämpel på sidan som vi tror att det står 18k på och ett nummer på baksidan som var nr 80.

Någon som vet något om detta märket?

Savillon användes som varumärke av enicar. Exakt samma klockor som enicar brandade för vissa marknader/prissegment. De körde med flera olika sub-brands.
 

emmalinnea

Breitling
Han hittade också en Tärnan klocka som var automatisk som han köpt själv för många många år sedan. någon som vet något om det märket?
 

emmalinnea

Breitling
oystercase skrev:
emmalinnea skrev:
Hej! Min far hittade en klocka idag som han ärvde för 40-50 år sedan. Det står Savillon 17 jewels swiss made på den. hittade en stämpel på sidan som vi tror att det står 18k på och ett nummer på baksidan som var nr 80.

Någon som vet något om detta märket?

Savillon användes som varumärke av enicar. Exakt samma klockor som enicar brandade för vissa marknader/prissegment. De körde med flera olika sub-brands.


okej vad är enicar då? :)
 

oystercase

Cartier
emmalinnea skrev:
oystercase skrev:
emmalinnea skrev:
Hej! Min far hittade en klocka idag som han ärvde för 40-50 år sedan. Det står Savillon 17 jewels swiss made på den. hittade en stämpel på sidan som vi tror att det står 18k på och ett nummer på baksidan som var nr 80.

Någon som vet något om detta märket?

Savillon användes som varumärke av enicar. Exakt samma klockor som enicar brandade för vissa marknader/prissegment. De körde med flera olika sub-brands.


okej vad är enicar då? :)
https://klocksnack.se/viewtopic.php?f=7&t=296
 
Topp