• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Saving up to....

Pope

Cartier
Ja va faan!

Har hållit mig länge då jag haft en del andra utgifter (läs: feta jävla musikprylar) men nu...NU ska jag lägga undan stålar till en......

Antingen Tudor Black Bay, som för mig är en av de coolaste moderna klockor som finns. F**k Sceptics!

Eller Tudor Heritage Ranger, för att det är den ballaste på länge. F**k Scepticts again!

Under dessa två kommer en del vintage, nåt som tidigare var 'grejen' för mig.
Här gäller givetvis tudor-subbar utan bubbla, en del ouppnåeliga Seiko-dykare (Molle, du har en), tidiga Heuer-Chronos etc.

MEN, på sistone känner jag att jag inte orkar hålla på med antikviteter om jag ska ha EN riktigt fet klocka så det blir nog så småningom nåt nytt och trevligt. :)

Men visst.....'planen' ändras konstant...;)

Har du en plan?
 

joh.jonsson

Panerai
Skönt med nytt, rätt prisvärt med beg.


Blackbay vore något men vill se en live innan jag personligen bestämmer mig! Annars så, exp2, blackbay eller landsort hmm ;)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Ja va faan!

Har hållit mig länge då jag haft en del andra utgifter (läs: feta jävla musikprylar) men nu...NU ska jag lägga undan stålar till en......

Antingen Tudor Black Bay, som för mig är en av de coolaste moderna klockor som finns. F**k Sceptics!

Eller Tudor Heritage Ranger, för att det är den ballaste på länge. F**k Scepticts again!

Under dessa två kommer en del vintage, nåt som tidigare var 'grejen' för mig.
Här gäller givetvis tudor-subbar utan bubbla, en del ouppnåeliga Seiko-dykare (Molle, du har en), tidiga Heuer-Chronos etc.

MEN, på sistone känner jag att jag inte orkar hålla på med antikviteter om jag ska ha EN riktigt fet klocka så det blir nog så småningom nåt nytt och trevligt. :)

Men visst.....'planen' ändras konstant...;)

Har du en plan?
En plan? Oh ja. Var femtonde minut ;)
 

Pope

Cartier
Nä nu pratar du i nattmössan ju.. . :) du är ju vintage-kille.... ;)

Jo, så är det! Finns inget som ger mig mer gåshud än nån gammal trolldykare. Rolex, Tudor, Seiko eller vad som helst som är fett och från 60-/70-talet. Men faan, jag vill ha nåt jag slipper behandla som en mormor på långvården.....typ. :confused:

Vi får väl se. Om några månader går jag kanske med nån stenkörd, halvdöd jävla sunk-dykare från bukten till min (ganska sunkiga) urmakare med hopp om att klockan jag köpt få nån slags livsuppehållande massage.

Har precis upplevt en sån grej med min vackra Seiko 6309. Inte kul.......:dead:
 

jabla

Sarlacc
Hade en niomånadersplan på en Daytona i höstas, skulle ha en innan sommaren men rätt klocka dör upp redan efter sex månader.
Sedan dök det upp nya griller i huvet så det blev en DD också och sommaren har knappt börjat. Skall bli kul att se om man kan hålla sig tills hösten kommer. :D
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Hade en niomånadersplan på en Daytona i höstas, skulle ha en innan sommaren men rätt klocka dör upp redan efter sex månader.
Sedan dök det upp nya griller i huvet så det blev en DD också och sommaren har knappt börjat. Skall bli kul att se om man kan hålla sig tills hösten kommer. :D
Jag ska hålla mig till hösten. Jag ska hålla mig...Upprepas morgon, middag och kväll. Tänker jag och går in på SoS hemsida..:p


Skickas från min iPhone
 

chff

Cartier
Planen är antingen speedmaster eller explorer 1 inom en snar framtid. Planen efter det är att köpa den det inte blir inom en snar framtid.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Antingen Tudor Black Bay, som för mig är en av de coolaste moderna klockor som finns. F**k Sceptics!

Eller Tudor Heritage Ranger, för att det är den ballaste på länge. F**k Scepticts again!
[...]

Men visst.....'planen' ändras konstant...;)

Har du en plan?


Min plan/idé är lika din. Antingen en BB eller en ranger. Med på listan finns även en exp I och kanske en speedmaster. Tills möjligheten till att följa plan stillar jag mitt behov av nyheter med ur som inte kostar skjortan...
 

svesam

Rolex
Planen just nu:

Prio 1, Transocean daydate
asset-version-d3464a5775-transocean-day-date-1.jpg


Prio 2, isad Galactic 36 MOP till frun

asset-version-77a02ff737-galactic-36-automatic-1.jpg



Prio 3, Chronomat 44

Breitling_Chronomat_44.jpg



Planen är dock i ständig förändring... :)

/Daniel
 

KMS

Rolex
Har börjat vackla på sistone, men visst, en plan finns där även om det börjar bli lite grumligare.:)
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Ja va faan!

Har hållit mig länge då jag haft en del andra utgifter (läs: feta jävla musikprylar) men nu...NU ska jag lägga undan stålar till en......

Antingen Tudor Black Bay, som för mig är en av de coolaste moderna klockor som finns. F**k Sceptics!

Eller Tudor Heritage Ranger, för att det är den ballaste på länge. F**k Scepticts again!

Under dessa två kommer en del vintage, nåt som tidigare var 'grejen' för mig.
Här gäller givetvis tudor-subbar utan bubbla, en del ouppnåeliga Seiko-dykare (Molle, du har en), tidiga Heuer-Chronos etc.

MEN, på sistone känner jag att jag inte orkar hålla på med antikviteter om jag ska ha EN riktigt fet klocka så det blir nog så småningom nåt nytt och trevligt. :)

Men visst.....'planen' ändras konstant...;)

Har du en plan?



Jag håller med dig Black Bay är en av de coolaste klockorna idag. Speciellt med röd bezel.
 

Vincent

Cartier
Breitling transocean chronograph och en tudor heritage chrono, men ska först bli färdig med studier, göra några dåliga bilaffärer och knega dygnet runt :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Min plan är, nu måste det väl ändå räcka........
Men det känns som man surfar runt på nån sida för övergivna hundar
ibland när man hittar vissa klockannonser.
- Denna skulle väl jag kunna ta hand om och ge ett tryggt hem?
/j
 
Topp