• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Say what från Hirsch?

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Kollar på lite nya armband från Hirsch när jag såg detta

bgI1KZb.png


Vad sjutton menar dom?
Om man har ett armband som tål 100 m, vad händer efter det?! imploderar det? exploderar det?
100 meter Waterproof marband, va? Hur täker dom?! vad menar dom?

Självklart är dom mer vattenanpassade med gummi och gu vet vad, men 300 meters vattentålighet? huuu?

I min värld klarar ett armband vatten eller så gör det inte det.
 

joF

Panerai
Armband, likt allt annat blir utsatt för högre tryck vid större djup. Och till slut går det sönder :)

Men visst ser det lite roligt ut :cigar:
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Skulle vara kul att föra ett fälttest på detta..

Skramlar lite på forumet, nån har en båt och så åker vi ut en bit skickar ner och ser vad som händer. Finns ett ställe utanför landsort som är tillräckligt djupt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan tänka mig att de tänker:
100m = tål badtur.
300m = tål lååång badtur.

Vad händer om man trycker på frågetecknet?
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Under frågetecknet på 300 står
"HIRSCH Performance bracelets ensure a pleasant skin-feeling in each wearing situation. Thanks to the intelligently designed, waterproof caoutchouc core with a specific groove structure, humidity and water are quickly released, thus creating an immediate "dry skin" effect."
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Jag tror inte blöta band går sönder omedelbart. Däremot börjar dom nog lukta ganska illa när dom är fuktiga och skitiga.
 
Topp