• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SBBN011 (lite modd)

Rullplanka

Omega
2-Faktor
Detta började med att jag köpte en SBBN011 aka Darth Tuna av en trevlig medlem på detta forum.
Jättenöjd med klockan, enda nackdelen med den skulle vara att den är lite väl lik min SBDX011 aka Emperor Tuna. Är ju inte jättelika men båda är stora och svarta och jag var nöjd.
Så råkade jag hitta en på ebay som sålda "hemgjorda/aftermarket" shrouds (nån som vet vad det heter på svenska?) i titanium som sedan pulverlackerats i vitt. Jag slog till på en sådan och sedan ett par dagar senare så damp det ner ett litet paket från Hong Kong.

C70669DD-F81F-4381-9110-AF8903307442_zpsq8p2lxbx.jpg


EEC83F3A-6E56-4C6C-B141-BC03F7F2904A_zpsaynw6dki.jpg


Så då va det bara att ta och skruva av den svarta shrouden, tog det väldigt försiktigt då jag inte ville slinta. Det gick bra, skruvarna satt inte alls så hårt som jag läst på nätet att andra upplevt det. Med shrouden av kändes klockan riktigt liten, nästan lite ömklig.

081A499B-22FC-42CD-B107-029501B51AB0_zpsduoavvzp.jpg
 

Rullplanka

Omega
2-Faktor
Hoppsan, den vart visst publicerad innan jag skrivit klart...Hursom här kommer resten.

Efter att shrouden kommit av så var det bara att torka bort lite smuts och sedan lika försiktigt skruva på den nya vita.
Sedan var det en helt ny klocka, att så lite kan göra så mycket. En liten hemmagjord "white dolphin" eller kanske mer är en "Franken Dolphin" men jag gillar den skarpt och nu är den inte ett dugg likt min andra Tuna.

84F8BA0F-5375-44AB-A24A-77AF1CD3BD41_zpshdshumno.jpg



Och så på sin plats på handleden

3264FF97-7AF3-4E02-B305-B99844034697_zps8nazrivp.jpg
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
SBBN013 har texten Marinemaster på tavlan, SBBN011 har det endast på bakboetten. Samt att SBBN013 har signerad krona vilket 11:an ej har. Det är de skillnaderna som jag har lyckats hitta.

Antar att SBBN013 är den som ersatte SBBN011 då? Dom är i övrigt lika rent storleksmässigt? Även samma verk?
 
Topp