• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SBDX001 på Anvil-länk?

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Vad tror ni? Om du har lust yonsson.. så kan du kränga på det på din och fota så man få se hur det ser ut... :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
LongCon skrev:
Det skulle se grymt ut!

Det gör sig väldigt bra på Sumo, och yonsson kör med anvil på sin Sumo

DSC_0029.jpg


(ursäkta.. bara lånar bilden lite yonsson... :oops: )
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hade säkert varit riktigt snyggt, men det finns ingen som säljer anpassade ändlänkar till mm'n, så då får det bli med raka ändar och det är ju sällan snyggt.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
yonsson skrev:
Hade säkert varit riktigt snyggt, men det finns ingen som säljer anpassade ändlänkar till mm'n, så då får det bli med raka ändar och det är ju sällan snyggt.
Okej... var ju riktigt synd isåfall...
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Hade nog kunnat vara grymt med Anvil på MM300:an. Gå samman och muta Harold?

Fick hem mitt igår. Toknöjd!
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk 21360004611.462962.jpg
    ImageUploadedByTapatalk 21360004611.462962.jpg
    95.8 KB · Visningar: 214

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Snyggt! Snyggt att du valde 20mm versionen också. Tycker det är bästa kombon. Mailade Harold och frågade om han har planer på att göra någon typ av länk till mm300an.

Edit:
Hittade denna. Nära i alla fall.
903441d1355360893-really-like-my-sbdx001-but-img_0176.jpg


Lade ett lågt bud på denna specialgjorda länken också, men det gick inte hem. :D
mm300-g10-800.png


Edit2: Lite fler bilder på platt anvil;
seikoMarineMatster5.jpg

seikoMarineMatster8.jpg

seikoMarineMatster1.jpg
 

Rber

Audemars
2-Faktor
yonsson skrev:
Snyggt! Snyggt att du valde 20mm versionen också.
Tack! Ja, jag gillar inte när det sticker ut framför luggarna även om det bara handlar om 1mm per sida, och när jag upptäckte att det bara är de två första bitarna som är 22mm innan det smalnar av så tvekade jag inte att köra direkt på 20mm.

Men med facit i hand så skulle jag kunnat köra på 22mm modellen och ändå variera, fick plocka bort 6 bitar och skulle kunna ta en sjunde om jag tightar upp spännet;) Gött med 4 microjusteringar också!

MM300:an på Anvil är ju sjukt snyggt. Hoppas någon tar tag i att jobba på ändlänkar.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Man kan ju köpa en sumoanvli och slipa till den. Det är säkert inte ens särskilt jobbigt. Sumon har ju större lucka mellan bandstiften och klockhuset, så det borde gå att göra lätt.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Den såg grym ut på Anvil...! ser betydligt tooligare ut. Hoppas verkligen att det kommer ändlänkar...
 
Topp