Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Sbgf021

Diskussion i 'Diskussion' startad av Rico, 22 september 2013.

1. Rico
    Trådstartare

Rico Stadsbo

Nån som äger/har ägt en Seiko sbgf021? Tankar om den? Bilder? Funderar på att slå till på en.

2. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

Jag har den blåa systern, SBGF019, som jag fick av frun i 40-årspresent. Perfekt alladagarsklocka. 8J56 verket har ju timvisare som kan justeras framåt/bakåt utan att stanna klocka. Perfekt vid tidszonspassering och DST justering. Ca. 38mm.

M.L. och vonbahr gillar detta.
  3. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Kikade lite bilder... Jäklar vad snygg! en av de snyggaste GS kvartsarna jag sett :hungry:

4. JayJay

JayJay Biskop

Antar att det är den som ligger ute på WUS du funderar på? Isf kör! Den är skitfin och priset känns ju bra. Vet dock inget om säljaren men om han känns grön så tycker jag absolut du ska köra. Hade det varit en annan månad hade det varit stor risk att jag själv slagit till.

5. Rico
    Trådstartare

Rico Stadsbo

Stämmer bra. Rätt så sugen!

6. M.L.

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden
    Riktigt snygg klocka var det!:)

7. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Sjukt clean klocka!
    Köp!

8. 80talisten

Från:
    Eskilstuna
    Jag säger också, kör på den där! yonsson kommer göra i byxan när han ser den där... ;)

9. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Jag hade en för ett år sedan ca, den var lite för dressig för mig men kvaliten var det absolut inget fel på i vanlig Seiko ordning.
    Svårt att se någon konkurrent som kommer i närheten i den prisklassen.

Slå till!

10. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    80talisten
    Jepp. Jag har letat efter en sådan i några månader nu. De brukar dyka upp utan box, papper och med för korta länkar.
    Riktigt trevlig modell!Man ska dock inte glömma att det är en basGS. Priset var inte fantastiskt direkt, utan i den högre änden. Den har ju däremot alla tillbehör, så om du inte slår till snart, så finns det en risk att någon annan gör det. :rolleyes:

11. 80talisten

Från:
    Eskilstuna
    Hade jag haft cash över i klockbudgeten hade jag nog också slagit till! Sjukt snygg modell!
    Jag skulle dock vilja ha förklarat varför den inte har en 9F kaliber i sig? Är modellen utgången?

12. Rico
    Trådstartare

Rico Stadsbo

Vad har den för bandbredd?

13. 80talisten

Från:
    Eskilstuna
    19,5mm

14. JayJay

JayJay Biskop

Ja.

Mårtenssons ur Brookfield