• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sbgf021

Rico

Cartier
2-Faktor
Nån som äger/har ägt en Seiko sbgf021? Tankar om den? Bilder? Funderar på att slå till på en.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Jag har den blåa systern, SBGF019, som jag fick av frun i 40-årspresent. Perfekt alladagarsklocka. 8J56 verket har ju timvisare som kan justeras framåt/bakåt utan att stanna klocka. Perfekt vid tidszonspassering och DST justering. Ca. 38mm.

Jhf4Hwp.jpg
 

JayJay

Rolex
Antar att det är den som ligger ute på WUS du funderar på? Isf kör! Den är skitfin och priset känns ju bra. Vet dock inget om säljaren men om han känns grön så tycker jag absolut du ska köra. Hade det varit en annan månad hade det varit stor risk att jag själv slagit till.
 

Rico

Cartier
2-Faktor
Antar att det är den som ligger ute på WUS du funderar på? Isf kör! Den är skitfin och priset känns ju bra. Vet dock inget om säljaren men om han känns grön så tycker jag absolut du ska köra. Hade det varit en annan månad hade det varit stor risk att jag själv slagit till.

Stämmer bra. Rätt så sugen!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag hade en för ett år sedan ca, den var lite för dressig för mig men kvaliten var det absolut inget fel på i vanlig Seiko ordning.
Svårt att se någon konkurrent som kommer i närheten i den prisklassen.

Slå till!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
80talisten
Jepp. Jag har letat efter en sådan i några månader nu. De brukar dyka upp utan box, papper och med för korta länkar.
Riktigt trevlig modell!Man ska dock inte glömma att det är en basGS. Priset var inte fantastiskt direkt, utan i den högre änden. Den har ju däremot alla tillbehör, så om du inte slår till snart, så finns det en risk att någon annan gör det. :rolleyes:
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
80talisten
Jepp. Jag har letat efter en sådan i några månader nu. De brukar dyka upp utan box, papper och med för korta länkar.
Riktigt trevlig modell!Man ska dock inte glömma att det är en basGS. Priset var inte fantastiskt direkt, utan i den högre änden. Den har ju däremot alla tillbehör, så om du inte slår till snart, så finns det en risk att någon annan gör det. :rolleyes:
Hade jag haft cash över i klockbudgeten hade jag nog också slagit till! Sjukt snygg modell!
Jag skulle dock vilja ha förklarat varför den inte har en 9F kaliber i sig? Är modellen utgången?
 
Topp