• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Scam på Tradera? Stulna bilder och text från min annons

TheKing

Cartier
Re: Sv: Scam på Tradera? Stulna bilder och text från min ann

Vilken j..a idiot..... Man blir så förbannad:twisted:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

Bolio

Panerai
Lyfte denna fråga för en vecka sedan och det visade sig att det var ett hopplock från en massa olika annonser bland andra några mer eller mindre kända ur affärer samt en del från pantbanker. Jag gjorde själv anmälan till tradera och ett antal anmälningar från personer som blivit bestulna på sina bilder. Tradera gjorde ingenting. Ser nu att de är borta hoppas bara på att det stoppades innan någon hann ropa in nått.
Tycker tradera borde ta det mer seriöst när anmälningar kommer in och stå med hatten i hand och tacka oss på denna sida som ser till att flertalet av deras kunder inte blir lurade.

Som en fin gest borde de kontakta våran eminenta moderator och kanske erbjuda någon typ av sponsring som tack för all hjälp. Eller möjligen lägga in en fet summa på vår insamling till barncancer fonden.

Man kokar när man läser på deras hemsida att de är AD för samtliga märken de har på sidan :evil: . Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta, det jävligaste är väll att alltid lurar de nån.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Jag är i princip säker på att jag sett den på blocket också, men jag antog att det var din annons. Det var det kanske också?
... Fast du begär 10 500 på KS, jag har för mig att jag sett den för 9000 på Blocket.

Men lite inte på mig, priset kan jag ha diktat ihop själv. Att jag sett den på Blocket är jag dock som sagt näst intill hundra på.
Edit: Anledningen till att jag tror mig ha lagt detta på minnet var att priset var avsevärt mycket lägre än nypriset, som jag har för mig låg någonstans i 20 000 kronorsklassen.
 

naggge

Panerai
Bojke skrev:
Jag är i princip säker på att jag sett den på blocket också, men jag antog att det var din annons. Det var det kanske också?
... Fast du begär 10 500 på KS, jag har för mig att jag sett den för 9000 på Blocket.

Men lite inte på mig, priset kan jag ha diktat ihop själv. Att jag sett den på Blocket är jag dock som sagt näst intill hundra på.
Edit: Anledningen till att jag tror mig ha lagt detta på minnet var att priset var avsevärt mycket lägre än nypriset, som jag har för mig låg någonstans i 20 000 kronorsklassen.

Stämmer, men jag tog bort den från blocket igår.
Den låg där för 11 000 kr men jag råkade först lägga ut den för 110 000 kr, därav att du kom ihåg kanske? :)
 
Topp